Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سعودی العربیه شامگاه چهارشنبه (۲۹ آبان) گزارش داد که «احمد ابوالغیط» همچنین اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران و واگذاری ساختمان سفارت این کشور به دولت نجات ملی را محکوم کرد و مدعی شد که این اقدام خلاف قوانین بین‌الملل و «نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد» است.

دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله نیز در این دولت حضور دارد، اواخر مرداد ماه، «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار خود در تهران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام دولت نجات ملی یمن و نحوه حضور نمایندگان انصارالله در تهران و دیدار با رهبر انقلاب توجه رسانه‌ها و تحلیلگران جهان عرب را به دنبال داشت. دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء) سال ۲۰۱۵ با مشارکت احزاب بزرگ یمن از جمله جزب کنگره مردمی و انصارالله تشکیل شد.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه اظهارات خود، اقدام آمریکا در قانونی خواندن شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که وزرای خارجه این اتحادیه دوشنبه هفته آینده (چهارم آذر) در این باره نشستی خواهند داشت.

ابوالغیط درادامه گفت: «این تغییر تأسف برانگیز در موضع آمریکا (در قبال شهرک های صهیونیست‌نشین) قشون‌ شهرک‌نشین‌های اسرائیلی را به سمت خشونت و توحش بیشتر علیه فلسطینیان سوق خواهد داد».

اتحادیه عرب پیشتر از این نیز هنگامی که رئیس‌جمهوری آمریکا شهر قدس را بر خلاف قوانین بین‌الملل «پایتخت اسرائیل» شناسایی کرد و سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهعر فلسطینی انتقاد داد، به محکوم کردن این اقدام و صدور بیانیه‌ای در این بار اکتفا کرده بود.

دولت آمریکا علاوه بر اقدامات ضد فلسطینی، سال گذشته نیز در اقدامی که به مذاق صهیونیست‌ها بسیار خوش آمد، جولان اشغالی سوریه را متعلق به رژیم صهیونیستی دانست و حاکمیت این رژیم بر این منطقه را به رسمیت شناخت.

310311

کد خبر 1323107

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اتحادیه عرب یمن سهمیه بندی بنزین بنزین ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس استان آذربایجان شرقی لیگ برتر نوزدهم اینترنت بارش برف باران آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرات واکنش ایران به جنایت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران

واکنش ایران به جنایت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و انجام عملیات پیچیده نظامی توسط نیروهای مسلح ایران در شلیک همزمان بیش از ۳۳۰ پهپاد و موشک کروز و بالستیک قطعا آثار مختلفی بر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اقدام ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه از ابعاد مختلفی بر تحولات منطقه و جهان تاثیرگذار است که مهمترین این تحولات شامل:

۱.این اقدام موجب بر هم خوردن منظومه‌های فکری و اداراکی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره ایران و محور مقاومت خواهد شد. این امر به صورت مستقیم بر بسیاری از تحوالت منطقه ای و بحران های موجود تاثیرگذار است.

۲.این اقدام بر بسیاری از مناسبات کشورهای منطقه با اسرائیل به ویژه در بحث عادی‌سازی روابط یا گسترش مناسبات با این رژیم تاثیر مستقیم دارد.

زیرا این رژیم با حمله به کنسولگری ایران در سوریه این گونه القا کرد که قدرت ضربه زدن آن همچنان بالاست و بحث از بین رفتن اقتدار نظامی این رژیم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی را زیرسوال ببرد

۳.این اقدام در ابعاد منطقه‌ای به ویژه در حوزه برتری جنبش‌های مقاومت منطقه در ضربه به منافع آمریکا و اسرائیل بسیار اهمیت دارد زیرا این اقدام پیام مهمی دارد که آن نیز این است که افزایش دامنه بحران و توسعه آن بیش از همه به آمریکا و این رژیم ضربه وارد خواهد کرد و در صورت هر کنشی از سمت آمریکا و اسرائیل باید این بازیگران منتظر واکنش گسترده‌تری باشند.

این امر مهمترین تاثیرش در بعد منطقه‌ای زیر سوال رفتن قدرت و توان نظامی آمریکا و اسرائیل است.

۴.این اقدام در ابعاد بین‌المللی نیز دارای تاثیرات مهمی است که مهمترین آنها افزایش وزن نظامی و امنیتی ایران در ابعاد بین‌المللی در پاسخ به هرگونه تجاوز خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • تاثیرات واکنش ایران به جنایت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران
  • سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود
  • واکنش غرب به تنبیه متجاوز از سوی ایران