Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه عرب اقدام دولت نجات ملی یمن در تعیین سفیر برای خود در تهران و به رسمیت شناختن این سفیر از سوی ایران را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دبیر کل اتحادیه عرب اقدام دولت نجات ملی یمن در تعیین سفیر در تهران را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: سوریه به اتحادیه عرب برمی‌گردد؟

شبکه سعودی العربیه شامگاه چهارشنبه (۲۹ آبان) گزارش داد که «احمد ابوالغیط» همچنین اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران و واگذاری ساختمان سفارت این کشور به دولت نجات ملی را محکوم کرد و مدعی شد که این اقدام خلاف قوانین بین‌الملل و «نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله نیز در این دولت حضور دارد، اواخر مرداد ماه، «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار خود در تهران معرفی کرد.

این اقدام دولت نجات ملی یمن و نحوه حضور نمایندگان انصارالله در تهران و دیدار با رهبر انقلاب توجه رسانه‌ها و تحلیلگران جهان عرب را به دنبال داشت. دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء) سال ۲۰۱۵ با مشارکت احزاب بزرگ یمن از جمله جزب کنگره مردمی و انصارالله تشکیل شد.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه اظهارات خود، اقدام آمریکا در قانونی خواندن شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که وزرای خارجه این اتحادیه دوشنبه هفته آینده (چهارم آذر) در این باره نشستی خواهند داشت.

ابوالغیط درادامه گفت: «این تغییر تأسف برانگیز در موضع آمریکا (در قبال شهرک های صهیونیست‌نشین) قشون‌ شهرک‌نشین‌های اسرائیلی را به سمت خشونت و توحش بیشتر علیه فلسطینیان سوق خواهد داد».

اتحادیه عرب پیشتر از این نیز هنگامی که رئیس‌جمهوری آمریکا شهر قدس را بر خلاف قوانین بین‌الملل «پایتخت اسرائیل» شناسایی کرد و سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهعر فلسطینی انتقاد داد، به محکوم کردن این اقدام و صدور بیانیه‌ای در این بار اکتفا کرده بود.

دولت آمریکا علاوه بر اقدامات ضد فلسطینی، سال گذشته نیز در اقدامی که به مذاق صهیونیست‌ها بسیار خوش آمد، جولان اشغالی سوریه را متعلق به رژیم صهیونیستی دانست و حاکمیت این رژیم بر این منطقه را به رسمیت شناخت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین اتحادیه عرب ایران یمن تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن سفیر تحولات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898544

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است