Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:20:14 GMT

چه چیزی باعث پیوند کبد می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۵۰۲

چه چیزی باعث پیوند کبد می شود؟

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: دهم مهر ماه هزارمین پیوند کبد در این بیمارستان انجام شد و امروز آن را جشن گرفتیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی جعفریان رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) در پنجمین کنگره هپاتو پانکراتو بیلیاری و پیوند کبد تهران و جشن هزارمین پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اظهار کرد: دهم مهر ماه هزارمین پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شد و از آن روز تاکنون ۲۹ پیوند دیگر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نخستین پیوند کبد ایران در سال ۱۳۸۲ انجام شد که پس از آن در سال ۱۳۸۸ نخستین کبد اهدایی به بیمار مورد نیاز در بیمارستان امام خمینی(ره) پیوند زده شد.

جعفریان تصریح کرد: ما تاکنون به ۱۷۴ پیوند کبد در سال رسیدیم که پیش بینی می‌کنیم این عدد به ۱۹۰ پیوند کبد در سال برسد.

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: بعد از مرکز پیوند کبد در شیراز بیمارستان امام خمینی(ره) رتبه دوم پیوند کبد در کشور را دارد و در کشور ایران پیوند کبد با هزینه وزارت بهداشت و رایگان انجام می‌شود.

او بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) ۲۱ درصد از سهم پیوند کبد در کشور را به خود اختصاص می‌دهد و تیمی ۱۰۰ نفره با همکاری هم توانستند کارنامه درخشانی را در این زمینه ثبت کنند.

جعفریان با اشاره به مدت زمان پیوند کبد در ایران بیان کرد: زمان خروج کبد از فرد دهنده تا پیوند آن به طور متوسط زیر ۵ ساعت است و این میزان باعث موفقیت بالای پیوند‌های کبد شده است. توانسته‌ایم پیوند از فرد دهنده ۶۰ ساله به یک بیمار نیازمند را با موفقیت انجام دهیم.

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: مهم‌ترین عامل پیوند کبد در ایران بیماری Nash است و پس از آن هپاتیت ایمن و هپاتیت B و C هستند. متوسط سن گیرندگان کبد در کشور ۴۵ سال است. همچنین در کودکان متوسط گیرندگان کبد حدود ۹ تا ۱۰ سال تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب برگزار می‌شود ارزیابی آموزشی بیمارستان های شهید محمدی و کودکان بندرعباس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی ایران بیمارستان کودکان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد