Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه فرانکفوتر آلگماینه؛ دو دانشمند استرالیایی با بررسی تصاویر اشعه ایکس ۱۲۰۰ جوان بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال، شاهد بروز تورم پوستی در پشت گردن ۴۰ درصد از این افراد بودند. به طوری که با کشیدن نوک انگشتان از وسط گردن به سمت بالا، این برجستگی قابل لمس بود. دانشمندان این تغییر در آناتومی را به استفاده بیش از حد از تبلت و تلفن‌های هوشمند نسبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول زندگی استخوان‌ها با شرایط مختلف محیطی سازگار می‌شوند. به طور متوسط هر فرد در طول روز ۴ ساعت به صفحه موبایل یا کتاب خیره می‌شود. خم شدن سر که نزدیک ۶ کیلو وزن دارد، روی صفحه نمایش منجر به افزایش بار عضلات گردن می‌شود. بدن در این وضعیت، لایه‌های جدید استخوانی را در پشت گردن تشکیل می‌دهد.

اما اسکلت بدن انسان‌ها، آخرین بار با تبدیل شدن جوامع شکارچی به جوامع کشاورزی تغییر کرد و اندازه فک آنها کوچکتر شد. این اتفاق اگرچه باعث بروز ضایعات فک و دندان در انسان‌ها شد اما تلفظ آواها و حروف F و V را برای آنها ممکن ساخت.

رویش استخوان اضافی در پشت گردن، تا یک دهه پیش تنها در بدن برخی افراد سالمند قابل مشاهده بود. اما به گفته دانشمندان استرالیایی استفاده بیش از حد از فناوری‌های دیجیتال و رشد استخوان اضافی در پشت گردن افراد جوان، می‌تواند آغاز تکاملی دیگر در ساختمان اسکلت بدن انسان باشد.

کد خبر 463166 برچسب‌ها سلامت موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان

زی‌سان- پس از انتشار فیلمی از تمرین مختلط تعدادی از ورزشکار رزمی‌کار در باشگاهی در منطقه لواسان سرپرست شهرداری لواسان  به این مساله واکنش نشان داد و در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

سرپرست شهرداری لواسان ضمن عذرخواهی از مردم شریف و متدین شهر لواسان بر رعایت عفاف و حجاب اسلامی طبق قانون در اماکن عمومی تاکید کرد و اعلام  کرد با خاطیان امر برخورد جدی خواهد شد.

یک منبع آگاه در شهرداری لواسان نیز در واکنش به این اتفاق گفت: این اتفاق در یک زمین روباز رخ داده است. آن افراد تحت نظر یک باشگاه نبودند و به صورت آزاد تمرین می‌کردند.

وی‌ ادامه داد: نگهبان مجموعه وقتی این ناهنجاری را می‌بیند به آنها تذکر می‌دهد اما این افراد گوش نمی‌کنند. ایراد اینجاست که نگهبان به پلیس موضوع را اطلاع نداده است اما ما پیگیر قضیه هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع:‌برنا

tags # ورزش کردن سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • ساخت گلخانه و مزایای آن