Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در جمع خبرنگاران، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیمی را در مورد بهینه سازی مصرف سوخت گرفت و این منجر به سهمیه بندی و افزایش قیمت شد.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه فارغ از درست بودن یا نادرست بودن این تصمیم، مطالبی را به محضر هم استانی ها عرض می کنم، عنوان داشت: بی شک هر تصمیمی را که هر انسانی و هر حاکمیتی می گیرد، ممکن است قرین به صحت یا قرین به عدم صحت باشد و درست و نادرست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید منتظر ماند و پیامدهای آن را دید و اگر درست است، به آن تن داد و آن قانون گذار و آن کسی که این برنامه را ریخته است، پای آن نیز بایستد و اگر نادرست باشد، باید از آن صرف نظر کرده و آن را اصلاح کند. بنابراین باید برای تشخیص درستی و یا نادرستی یک تصمیم زمان داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: بی شک باید مسئولان شرایطی را که مردم در آن زندگی می کنند، فشاری که بر آنهاست، گرانی که تحمل می کنند و پیامدهای تحریم خصمانه دشمن را لحاظ می کردند. اگرچه مدعی هستند که لحاظ کرده اند و می خواهند در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، سهمی را که کسانی که نباید مصرف می کردند، به کسانی بدهند که باید مصرف می کردند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه بی شک هر تصمیمی ممکن است همراه با انتقاد باشد و انتقاد حق هر انسان فهیم و اندیشه ور است، اظهار کرد: باید حق انتقاد را از هیچکس نگرفت. ممکن است با اعتراض روبه رو شود و اعتراض حق مردم است و می توانند در یک محیط مسالمت آمیز اعتراض کنند و نباید حق اعتراض مردم را از آنها سلب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اعتراض را حق مردم دانست و بیان کرد: انصافا باید از خدای متعال بر کسانی که اغتشاش را در کنار این اعتراضات قرار دادند، نکال و عذاب خواست. اجازه ندادند که اگر مردم ما اعتراضی دارند، به درستی آن را مطرح کنند.

آیت الله ملک حسینی گفت: شرارت از هیچکس، در هیچ جامعه ای و برای هیچ حاکمیتی پذیرفتنی نیست. مردم برنمی تابند که افراد ناشناخته ای بیایند و به جایگاه های عمومی، ادارات، اتوبوس ها و پمپ بنزین ها حمله کنند و این موجب سلب حقوق مردم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم افزود: بی شک یک شریر به این اکتفا نخواهد کرد و فردا به سمت خانه های مردم خواهند رفت و حقوق شخصی شما را نیز پایمال می کند و وظیفه حاکمیت است که در برابر آنها بایستد و از حق شما مردم دفاع کند.

وی وظیفه مسئولان را حرمت مردم از یک سو و قدرت در برابر اشرار دانست و عنوان کرد: این دو عنصر حرمت و قدرت نباید از نگاه مسئولان دور شود و مردم به ویژه مردم استان ما، مردم یکپارچه شیعه و غیور، مردمی که صحیفه اعمال چهل ساله انقلاب آنها، عزت و مقاومت همراه با صبر است. استان کم برخورداری مثل ما، مردم شریفی دارد که توانسته اند مشکلات را تحمل کنند، اما برای دفاع از حیثیت دین، مذهب، مکتب و ملیت شایسته احترامند و مبادا خدای ناکرده از جانب مسئولی این حرمت شکسته شود.

آیت الله ملک حسینی افزود: از مردم استان بخاطر صبوریشان تشکر می کنم و حضورشان برای انتقاد و مطالبه حق، همراه حرمت بود.  

نماینده ولی فقیه در استان گفت: از مسئولانی که وقتی این حرمت گذاری و اعتراض معقول را دیدند، دلسوزانه و پدرانه برخورد کردند تشکر و توصیه می کنم تمام مسئولان انتظامی، قضایی و سایرینی که در این مسئله باید دخالت داشته باشند، مردم و شخصیت آنها را دیدید، مردم غیورند و از مسئولین غیرت طلب می کنند و نباید اجازه دهند هیچ شرارتی شکل بگیرد و اغتشاش نامعقول، جای اعتراض را بگیرد.

وی افزود: این شرارت منتهی به هتک حیثیت انسان ها، هتک جایگاه های عمومی مردم، منافع عمومی مردم و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا می شود.

وی همچنین به نقش احزاب در مدیریت اعتراضها اشاره کرد و گفت: گرچه فی نفسه خودم با حزب سازی و تحزب مخالفم، اما نظام جمهوری اسلامی تحزب و نهادهای مردم نهاد را پذیرفته است و اینها باید زبان مردم باشند. احزاب به جای اینکه مطالبه گران قدرت باشند، مطالبه گران عدالت برای مردم باشند و انتقاد ها و اعتراض های مردم را در یک محیط روشن و شفاف بازگو کنند. ما از اینها رقابت برای قدرت را می بینیم، اما تلاش برای عدالت اجتماعی را بسیار کم می بینیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: فحاشی و هتاکی به همدیگر از اینها دیده می شود، اما همپوشانی، همراهی و همفکری برای ارتقای ایران را کم می بینیم. عداوت ها و دشمنی هایشان را با هم می بینیم،  اما مهرورزی بر سر آرمان های انقلاب و همدلی برای رسیدن جامعه به نقطه های آرمانی را نمی بینیم.

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: باید به روش صحیحی که حزب ها و سازمان های مردم نهاد برای آن ها تشکیل شدند، برگردیم و اگر زبان نیستند برای مردم، لا اقل در تهییج های نادرست اجتماعی موثر نباشند.

آیت الله ملک حسینی ابراز داشت: نظامی که امروز توانسته با افتخار در برابر ظلم، بیداد و استکبار بایستد و توانسته ندای دفاع از مظلومین را در جهان بلند کند. بی شک این آبرو که آبروی ملت و شرف ایران است، باید حفظ شود و این قدرت و اقتدار مسئولان را طلب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین اظهار داشت: مردم فهیم می دانند که نباید یک خانوار چهار ماشین داشته باشد و از بنزین با این قیمت اندک استفاده کند و خانه هایی فاقد ماشین باشد. باید یک تغییر ایجاد شود وگرنه چرا باید هزینه افراد پر ماشین را پرداخت کنند و این را می فهمند.

آیت الله ملک حسینی گفت: جامعه جامعه فهیمی است و مردم می فهمند، اما باید اگر یک بی اعتمادی وجوددارد، برای رفع این بی اعتمادی تلاش کنیم، دست از تبعیض هایمان برداریم و مردم اگر ببینند با فساد در نطفه خود مبارزه می شود وهمانجا خفه می شود، اعتماد پیدا می کنند. گاه فسادی را که برطرف کردید، اگر به شکل دقیق آن را به مردم بگویید و کم تکرار، آن در جان مردم خواهند نشست.

آیت الله ملک حسینی گفت: به وقت مبارزه کنید تا اسم فساد تکرار نشود و به اندازه ای که هست بازگو کنید، تعمیم ندهیم و به اندازه ای که باید و با اعتدال و اقتدار و با تناسب بین جریمه و جرم مبارزه کنیم، تا خداوند متعال مارا یاری کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مردم گاهی خدمت ها را از جاهایی که زیر نظارت نیستند، گران دریافت می کنند، این باز بی اعتمادی در بدنه جامعه ایجاد می کند و اینها نیازمند به دقت و قراردادن انسان هایی با مهارت بالا در کنترل قیمت ها است. مردم می فهمند که افزایش معقول، هرگز برای یک جامعه خسارت نیست، اما مسئولان، دست پاکی، غیرت، تلاش برای رفع بیکاری، جدیت، تلاش برای کنترل قیمت ها، تلاش برای مبارزه به سرعت و به هنگام با فساد اعتماد می آورد و سعی کنیم با این اعتماد، این سرمایه را برای کشور ایجاد کنیم تا مثل این چهل سال با عزت و افتخار در برابر خداوند متعال عرض کنیم که تورا سپاس می گوییم، دینت را نصرت کرده ایم و ما را یاری کن و بی شک خداوند متعال یاری خواهد کرد که با اقتدار و عزت در برابر دشمنان با ایستیم و بگوییم ما خود می توانیم احیا کنیم و جامعه خود را اعتلا ببخشیم و در برابر تمامی استکبار و دشمنان خواهیم ایستاد تا به تمامی مظلومان عالم اعلام کنیم که دیدید که می شود  ایستاد و آبرومندانه زندگی کرد.

وی افزود: بایستید تا آبرومندانه بتوانید به تمامی نیازهایتان دست پیدا کنید و مقاومت و ایستادگی در برابر شیطان و هر شیطان صفت، هر استکبار و مستکبری، پایانش، عزت و اقتدار است.

آیت الله ملک حسینی  گفت: درود بر مردم شریف و عزیزی که آبروی خودشان را حفظ می کنند و آفرین بر آنها که نظامشان را حراست می کنند و آفرین بر آنها که وقتی از رهبرشان به آنها پیامی می رسد، می دانند که هیچ غیرت کشی مثل او غیرتشان را نمی کشد، پای او می ایستند و با او همراهی می کنند. در این مسئله هم بی شک بدانید که مقام معظم رهبری پای پیامدهای این که وعده داده شده خواهند ایستاد و اگر پیامدهای مثبتی که وعده داده شده، حاصل نشد، قطعا به جای شما و برجای شما و برای دفاع از حقوق شما در برابر تصمیم ها خواهند ایستاد و اگر دیدند پیامدهای مثبت حاصل شد، هماهنطور که فرمودند حمایت می کنم، به حمایتشان ادامه خواهند داد.

وی در پایان خطاب به مردم استان گفت: اجازه ندهید افرادی به نام شما و به تحریک دشمن شرارت کنند و این آبروی شما مردم کهگیلویه و بویراحمد و آبروی مردم ایران دستخوش آسیب شود.

کد خبر 4776865

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری کهگیلویه و بویراحمد بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف گرگان قزوین شیراز بنزین قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند خطبه های نماز جمعه هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود

معاون رئیس جمهور گفت: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن عملیات وعده صادق توسط نیروهای غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعتی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه 1403 اولین سال اجرای برنامه هفتم است و دولت در تدوین آن به مهارت آموزی اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: برگزاری این کنفرانس می‌تواند اهمیت مهارت افزایی و آموزش حرفه‌های شغلی را به گفتمان غالب در جامعه و بین خانواده ها، جوانان و نوجوانان و رسانه‌ها تبدیل کند. دولت نیز آمادگی دارد لوایح لازم در این زمینه را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا اهداف مدنظر در برنامه هفتم محقق شود.

حسینی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است، اظهار داشت: هیچ کشوری بدون نیروی متبحر نمی‌تواند از منابع و ذخایر مادی خود استفاده کند همچنان که برخی کشورها به رغم برخورداری از منابع زیرزمینی غنی، بخاطر کمبود سرمایه انسانی توانمند و متعهد، تحت سلطه قدرتهای جهانی هستند، لذا غلبه بر مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور قبل از هر چیز نیازمند نیروی ماهر و توانمند است که بایستی جوانان را به یادگیری مهارت های شغلی ترغیب کرد تا در جامعه نقش‌آفرین و مؤثر باشند و در جهت رفع نیازها و مشکلات اقتصادی گام بردارند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن  عملیات وعده صادق توسط نیروهای غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد درحالیکه برخی کشورهای غربی با بسیج همه امکانات خود در دفاع از رژیم صهیونیستی، موفقیت آمیز بودن عملیات ایران را باور نداشتند و مدعی بودند که موشکهای ایران نمی‌تواند از سپر دفاعی و پدافندی چند لایه آنها عبور کند اما غلبه بر این دیواره‌ها نشان داد که جوانان و نخبگان ما از چنان استعدادی برخوردار هستند که هیچ مانعی نمیتواند برنامه آنها را متوقف کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از جوانان از استعداد شگرفی برخوردار هستند و در همه حوزه‌ها می‌توانند منشأ کارهای بزرگ باشند از اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی به سربازان وظیفه در پادگان‌ها نیز تجلیل کرد و گفت: این کار باعث می شود که دوران سربازی برای جوانان پرجاذبه و  مفید باشد.

حسینی تاکید کرد: بر اساس قاعده عقلی «حکم الامثال فیما یجوز و فیما لایجوز واحد» ملتی که بتواند در یک عرصه موفقیت و دستاورد بزرگ داشته باشد در سایر حوزه ها نیز این قابلیت و امکان را دارد بنابر این ما که در عرصه نظامی، علمی و هسته‌ای توانسته‌ایم با اتکا به توان عناصر نخبه و انقلابی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیز می‌توانیم پیشرفت های چشم گیری را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی با احصاء نظام مسائل کشور و تدوین سند تحول و برنامه هفتم راهکارهای عملیاتی برای غلبه بر مشکلات را درنظر گرفته است و بر این مبنا گام به گام در حال رفع موانع و بهبود شرایط است.

حسینی با اشاره به نیاز کشور به مشاغل و حرفه های متنوع گفت: درگذشته غالبا در دانشگاه ها تاکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم توجهی وجود داشت اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیروهای ماهر در حرفه ها و مشاغل گوناگون، مهارت افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام های بلندی در این زمینه بردارد. 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه باید نیروهای متخصصی تربیت کند که در آینده نقش آفرین باشند و تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد البته دانشگاه ها باید در کنار ارائه آموزشهای فنی و تخصصی، تقویت  ایمان و پای بندی به اصول و ارزشها را نیز وظیفه خود بدانند.

حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه‌های صنعتی اظهار داشت: دانشگاه‌های فنی و هنرستانها اگر در کنار کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری | لزوم توجه به هشدارها
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری / لزوم توجه به هشدارها
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی