Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالغفور لیوال چهارشنبه شب در دیدار با مدیرعامل منطقه آزادچابهار اظهار داشت: توسعه روابط با افزایش سرمایه گذاری‌ها امکانپذیر است و ما مصمم به حضور بیشتر فعالان اقتصادی در این منطقه هستیم.

وی افزود: تجار افغانستان مشکلات زیادی در منطقه آزادچابهار دارند که امیدواریم با همت مسئولان و به ویژه مدیرعامل منطقه آزادچابهار  یکی پس از دیگری مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این سفر از مهمان نوازی منطقه ازاد چابهار تشکر می کنم و امیدوارم رفت و امد مسئولان مختلف بیشتر شود. 

وی ادامه داد: چابهار یک پل اقتصادی و راه ترانزیتی برای افغانستان است و با افزایش صادرات و واردات از طریق چابهار روابط اقتصادی را توسعه می دهیم.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران افزود: راه اندازی نمایندگی بانک افغانستانی در چابهار از برنامه ها است و حل مشکلات اقامت، خروج و مراجعت و گواهینامه را پیگیری تا به نتیجه مثبت برسد.

وی گفت: افغانستان محصولات کشاورزی و سنگ های ساختمانی مرغوب دارد که با صادرات و فراوری در چابهار ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.

۱۷۶ شرکت افغانستانی در متطقه آزادچابهار ثبت شده است

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های  این منطقه اظهار داشت: ۱۷۶ شرکت با همت سرمایه گذاران افغانستان در این منطقه ثبت شده که ۳۲ شرکت بازرگانی وتولیدی از آنها فعال هستند.

عبدالرحیم کردی افزود: با نگاه توسعه ای به مسایل مختلف منطقه می نگریم  و برای حل مشکلات همه تجار به ویژه کشور افغانستان تلاش می کنیم.

وی بیان کرد: چابهار جایگاه ویژه ای دارد و نیاز است تجار افغان حضور بیشتری داشته باشد و نسبت به سرمایه گذاری بیشتر اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه هرگونه همکاری را با تجار افغان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: محدوده منطقه آزاد از ۱۴ هزار هکتار فعلی به ۸۰ هزار هکتار افزایش پیدا می کند و هیچگونه محدودیت سرمایه گذاری وجود ندارد.

رییس هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: چابهار آینده ای روشن دارد و تمام مشکلات پیش روی سرمایه گذاران با همت مسئولان کشوری مرتفع می شود و جای هیچ نگرانی نیست‌.

کردی افزود: با نگاه دولت چابهار در حال توسعه است و راه آهن چابهار به زاهدان و سرخس، راههای ترانزیتی، ساخت فرودگاه و طرح توسعه سواحل مکران به سرعت در حال کار است و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در حال آماده سازی است.

وی بر افتتاح نمایشگاه توانمندیهای افغانستان و چابهار در ۲ کشور و توسعه روابط بیشتر تاکید کرد.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی سیستان و بلوچستان افغانستان بندر چابهار ترانزیت منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی سیستان و بلوچستان افغانستان بندر چابهار ترانزیت منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار تجارت سرمایه گذاری خارجی سیستان و بلوچستان افغانستان بندر چابهار ترانزیت منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه‌جا شده از طریق جاده‌های کشور نزدیک‌به ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شده است.

وی عنوان کرد: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

حمداللهی افزود: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدا معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محصولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده، به‌طوری‌که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸.۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خدمت می‌کنند.

کد خبر 6080095 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بلعیدن جهان به سبک چینی