Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@15:26:10 GMT

مصرف CNG در کشور افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۱۰۲

صراط:

حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کشور توزیع می‌شد که این رقم با اعلام طرح سهمیه‌بندی بنزین و هم‌زمان با اجرای این طرح به‌طور میانگین به روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه خودروهای دوگانه‌سوز اکنون امکان استفاده از سهمیه بنزین خود را هم دارند، افزود: پیش‌بینی ما این است که با اتمام سهمیه بنزین ماهانه، مقدار مصرف سی‌ان‌جی در کشور، حدود ۲ میلیون مترمکعب دیگر افزایش یابد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه زمان فعلی برای پیش‌بینی دقیق زود است و امیدواریم تا پایان آذرماه بتوانیم مقدار دقیق این افزایش را اعلام کنیم، گفت: پیش‌بینی ما این است که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور به حدود روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب برسد.

قلی‌پور ضمن تاکید بر آمادگی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سراسر کشور برای عرضه گاز طبیعی فشرده موردنیاز خودروهای دوگانه‌سوز به هموطنان گفت: خوشبختانه با افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سطح کشور، هم‌اکنون ظرفیت مناسبی به لحاظ عرضه سی‌ان‌جی به خودروها در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به مزایای سوخت پاک سی‌ان‌جی افزود: با همکاری موسسه استاندارد در تلاشیم جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی را که غیرعملیاتی شده بودند، هر چه زودتر عملیاتی کنیم.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۷۲ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در سطح کشور فعال‌ هستند که از این تعداد ۲۳ جایگاه در استان تهران آماده خدمات‌رسانی به هموطنان است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شرکت نفت سهمیه بندی بنزین افزایش قیمت بنزین صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر بنزین در دهه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند ماه نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و 493 هزار و 949 مترمکعب CNG در استان مصرف شده است.
 محمدرضا عابدانی با بیان اینکه این رقم معادل با مصرف مدت مشابه سال گذشته در استان است، افزود: با مصرف این مقدار گاز سی ان جی یک میلیون و ۴۹۳ هزار ۹۴۹ هزار لیتر در مصرف بنزین در استان صرفه جویی شد.
وی با بیان اینکه  امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی  سفر‌ها  در استان کاهش چشمگیری داشته است،  بر نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های استان و آماده‌باش کامل منطقه تا پایان تعطیلات نوروزی و لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هم استانی‌ها و مسافران تاکید کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومترمربع دارای ۱۰۱ جایگاه عرضه‌ی سوخت مایع و ٢۵ جایگاه سی‌ان‌جی است گفت: در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید