Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- نماینده انگلیس در سازمان ملل امروز، چهارشنبه گفت: تمام شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطینی غیرقانونی بوده و راه‌حل دو کشوری را از بین می‌برند.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در بیانیه مشترک پنج کشور اروپایی یعنی فرانسه، آلمان، انگلیس، لهستان و بلژیک در مقر سازمان ملل در نیویورک آمده است: موضع ما نسبت به سیاست شهرک‌سازی اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی مشخص است و تغییر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارین بیرس، سفیر دائم انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد: تمامی شهرک‌سازی‌ها براساس قانون بین‌الملل غیرقانونی بوده و امکان راه‌حل دو کشوری و احتمالات صلح دائمی را از بین می‌برند و این چیزی است که قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت آن را تاکید کرده است.

وی از اسرائیل خواست به تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی پایان دهد.

نماینده انگلیس افزود: درخواست‌ها درباره الحاق احتمالی مناطقی در کرانه باختری به اسرائیل هم مجدداً مایه نگرانی ما شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در موضع‌گیری بی‌سابقه‌ کشورش اعلام کرد که آمریکا دیگر شهرک‌سازی‌های اسرائیلی را برخلاف قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۵ هزار تن سلاح برای اسرائیل از زمان آغاز «طوفان الاقصی»

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، امروز (دوشنبه)، فاش کرد که این ۳۵ هزار تن سلاح به وسیله ۳۰۰ هواپیما و حدود ۵۰ کشتی وارد اراضی اشغالی فلسطین شده است.

به گزارش فارس، براساس این گزارش، تنها مقادیر کمی از این تسلیحات از چند کشور دیگر وارد فلسطین شده و منبع اصلی سلاح‌ها آمریکا بوده و هست.

اسرائیل هیوم می‌نویسد محموله‌های تسلیحاتی و «حمایت‌های آشکار آمریکا، به ارتش اسرائیل اجازه جنگ در نوار غزه طی پنج ماه گذشته را داده و آمادگی ارتش برای جنگ در شمال با حزب‌الله لبنان را حفظ کرده است.»

این رسانه اسرائیلی همچنین اشاره می‌کند مقامات امنیتی این رژیم نگران احتمال کند شدن روند ارسال محموله‌های تسلیحاتی از آمریکا هستند.

اسرائیل هیوم به نقل از چند منبع اسرائیلی که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، در این باره می‌گوید: «از زمان آغاز جنگ، تعللی در ارسال محموله‌های تسلیحاتی وجود نداشته؛ اما طی روز‌های اخیر، نگرانی‌ها درباره ارسال سلاح همزمان با اختلافات شدید مقامات ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [اسرائیل]بیشتر شده است.»

جنگ در فلسطین اشغالی از هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهرماه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. ارتش اسرائیل پیشتر رسما اعلام کرده بود که چند هزار تن بمب در حمله به نوار غزه کرده است.

به دنبال حملات اسرائیل به غزه، تاکنون بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که طبق اعلام وزارت بهداشت غزه اکثر آن‌ها زن و کودک بودند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را تصویب کرد
  • سوناک: انگلیس پناهجویان غیرقانونی را در فصل بهار به رواندا اخراج می‌کند
  • ارسال ۳۵ هزار تن سلاح برای اسرائیل از زمان آغاز «طوفان الاقصی»
  • هیئت اسرائیلی امروز عازم قطر می‌شود
  • پای مارک زاکربرگ به فروش مواد مخدر باز شد!
  • پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!
  • یهودیانی که شعار می‌دهند رهبران سیاسی ما خرها هستند!
  • واکنش رسانه‌های اسرائیلی به تهدیدات گالانت در خصوص بازگرداندن لبنان به عصر حجر
  • جنگنده‌های اسرائیل جنوب لبنان را بمباران کردند
  • تایید طرح حمله به منطقه رفح توسط نتانیاهو / واکنش سازمان ملل