Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@10:30:58 GMT

دادگاه پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۱۲۳

دادگاه پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی در مشهد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.

در این پرونده که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و به ریاست قاضی سیدهادی منصوری درمجتمع قضایی انقلاب مشهد برگزار شد، نماینده مدعی العموم، وکلای متهمین، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات، جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات و شهروندان حضور داشته و به اتهامات ۷ تن از متهمان به پولشویی و قاچاق عمده ارز رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در جلسه چهارم رسیدگی به این پرونده که حجم تخلفات مالی آن بیش از ۹ هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود با دستور قاضی منصوری، پنجمین متهم درجایگاه قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد.

متهم عبدالغفور فرزند راز محمد تبعه خارجی بوده و به اتهام پولشویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز در محضر دادگاه حضور دارد.

با اتمام دفاعیات متهم عبدالغفور، وکیل مدافع وی نیز به بیان مطالب خود و دفاع از نامبرده پرداخت.

نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی گفت:خلاف قانون بودن اقدامات متهم محرز است.

در این هنگام رییس دادگاه ویژه، قرار تامین کیفری متهم عبدالغفور فرزند راز محمد را تشدید، تفهیم و به وی ابلاغ کرد.

غلام حیدر ناصری فرزند محمدصدیق به عنوان متهم ششم با دستور رییس جلسه در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات خود مبنی بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز دفاع کند.

طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نامبرده همچنین به پولشویی متهم است. طبق گفته نماینده مدعی العموم نامبرده با سرکرده باند، مرتبط و در فرآیند انتقال ارز‌ها نقش داشته است.

با درخواست نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد، بخش‌هایی از فیلم اظهارات و اقاریر متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد. متهم در پاسخ به سئوال رئیس دادگاه، اظهاراتم را قبول دارم و از وکیلم می‌خواهم که از من دفاع کند. سپس وکیل مدافع متهم به دفاع از موکل خود پرداخت.

با اتمام دفاعیات متهم و وکیل نامبرده، رییس دادگاه با اشاره به اقدامات متهم، قرار تامین کیفری وی را تشدید، به وی تفهیم و ابلاغ کرد. سپس نصیب الله فرزند محمدرحیم تبعه خارجی به عنوان هفتمین متهم در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات منتسبه به خود دفاع کند. وی به پولشویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز و پولشویی متهم است.

رئیس دادگاه از متهم نصیب الله در مورد فرآیند انتقال ارز به خارج از کشور سوال کرد و متهم به تشریح نحوه اقدامات خود پرداخت و وکیل وی از او دفاع کرد. نماینده گمرک و بانک مرکزی نیز با حضور در جایگاه به بیان مطالب خود پرداختند.

رئیس دادگاه گفت: گفت: جلسه بعدی دادگاه ۱۰ آذر ماه تشکیل تا رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده ادامه پیدا کند. ضمنا از وکلای مدافع متهمین می‌خواهیم تا لوایح خود را جهت مداقه به دادگاه تحویل دهند. همچنین از کلیه دست اندرکاران برگزاری این دادگاه تشکر می‌کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین قاچاق ارز پولشویی قاچاق شبکه ای ب اخلالگران در نظام اقتصادی قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته عالی مبارزه با پولشویی بانک اظهار داشت: استقرار واحد مبارزه با پولشویی در بانکها به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، جلوگیری از فعالیت های اقتصادی ناسالم و مضر و رعایت قوانین و قواعد حرفه ای بانکداری است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان مهمترین نهاد مالی بخش تعاون، شبکه گسترده ای در سطح کشور دارد، بانک برای ارتقای سطح عملیات بانکی همه ساله هزینه ها وبرنامه های متنوعی به اجرا در می‌آورد، بر این اعتقاد هستیم که این امکانات باید در مسیر صحیح ارائه خدمات به عموم مردم از جمله تعاونگران و کارآفرینان بکار گرفته شود، بانک به هیچ عنوان به خود نمی پذیرد که برخی فعالیت های ناسالم و غیر مفید از طریق شبکه پرداخت این بانک انجام شود. لذا مبارزه با پولشویی را به صورت عملیاتی و میدانی هدایت می کنیم، به صرف برخی گزارش ها اکتفا نمی کنیم و بر این باور هستیم که مبازره با پولشویی به صورت اصولی با شناسایی صحیح متقاضیان افتتاح حساب، رصد حسابها و تراکنش های مشکوک و آموزش حضوری همکاران و بررسی میدانی موارد محتمل همراه باشد.
این مقام بانکی گفت: ضمن آنکه تشکیل جلسات کمیته عالی و پیگیری جهت تکمیل و ارتقای زیرساخت ها و سامانه ها مهم است، همکاران اداره کل مبارزه با پولشویی اهتمام کافی برای بازرسی های مستمر و بررسی های مداوم مد نظر داشته باشند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: ارتباط مناسبی با نهادهای نظارتی از جمله بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز مالی داریم، اعتقاد داریم ارتقای سطح سلامت اقتصادی از طریق تدابیر و انسجام و هماهنگی ارکان بانکی و مالی کشور در بالاترین سطح امکان پذیر است. این که صرفا تمامی وظایف را بر عهده واحد تخصصی بگذاریم اکتفا نمی کند، مساله مبارزه با پولشویی دغدغه مدیران ارشد بانک توسعه تعاون است، ضمن آنکه تمامی تدابیر، امکانات، سرمایه انسانی و بروزرسانی اطلاعات مجموعه همکاران بانک در این حوزه مهم مد نظر داشته ایم به عنوان یکی از مهمرین وظایف مدیریت، نظارت عالیه و مستمر داریم.
در این جلسه رضا یزدانی فر سرپرست اداره کل مبارزه با پولشویی، معاون و تعدادی از همکاران این اداره کل نکات و مطالبی را درباره اقدامات و برنامه ها ارائه داد، هیات عامل بانک و تعدادی از مدیران ستادی نیز رهنمودهایی برای ارتقای سطح فعالیت اداره کل مطرح کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی از زن جوان  
  • دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در مشهد
  • مشهد رکوردار آلودگی هوا در کشور / شهر ایلام پاک‌ترین آسمان را دارد
  • تشکیل ۷۶۰ پرونده قاچاق کالا در استان
  • محکومیت بیش از دومیلیارد ریالی قاچاقچی کفش در زواره
  • در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم
  • ضبط ۲۲ راس گوسفند قاچاق در سلماس
  • جریمه قاچاقچی روسری در میاندوآب
  • ضبط ۴۲ هزار نخ سیگار قاچاق در پیرانشهر
  • از محکومیت احتکارکننده لوازم یدکی خودرو تا صدای زنگ قاچاق در بار لوازم صوتی در فارس