Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- در معرفی نسل جدید رنو کپچر با مدل 2020 به این نکته اشاره کردیم که تولید کراس اوورهای کوچک یا هاچ بک های بزرگ به اولویتی مهم برای کمپانی های مطرح خودروسازی مبدل شده است زیرا مشتریان علاقه زیادی به محصولات این کلاس دارند.

نقد و بررسی رنو کپچر 2020 را اینجا بخوانید.

نقد و بررسی پژو 2008 مدل 2020 را اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از اروپا با محصولاتی مانند کپچر و پژو 2008 مقداری فاصله بگیریم و به آمریکا برویم؛ آنجا هم محصولات جذابی در این گروه تولیدی مشاهده می شود که شاید از منظر طراحی و جذابیت ظاهری در جایگاه برتری نسبت به اروپایی ها قرار بگیرند.

بیوک انکور محصولی است که از سال 2012 روی خط تولید جنرال موتورز در کره جنوبی و چین قرار دارد. در بخش موتور گزینه های متنوعی برای آن قابل سفارش است و به عنوان یک خودروی کوچک شهری در جلب نظر مخاطب عملکرد موفقی داشته است.

بیوک انکور 2013

در سال 2017 نسخه فیس لیفت آن ارائه شد تا این محصول ظاهری مدرن تر به خود بگیرد.

بیوک انکور فیس لیفت 2017

اما اخیرا تصاویری مربوط به بیوک انکور جی اکس منتشر شده که قرار است در مدل 2020 وارد بازار شود. این محصول نیز از خط تولید کره جنوبی جنرال موتورز خارج خواهد شد. جی اکس را در ساده ترین تعریف می توان نسخه بزرگتر انکور نام گذاشت که تغییرات جدیدی را نیز در بخش پیشرانه و امکانات فناورانه همراه خود دارد.

بیوک انکور جی اکس

براساس  اطلاعات موجود، عرضه انکور با ورود مدل جی اکس متوقف نخواهد شد و همچنان در بازارهای مشخص ادامه خواهد داشت. بیوک طی 9 ماهه نخست 2019 برابر با 74 هزار دستگاه انکور را به فروش رسانده که این آمار برای محصولی با قیمت پایه 23200 دلار قابل توجه است.

ویژگی های انکور جی اکس مدل 2020:

ابعاد

باتوجه به شباهت های موجود بین انکور و انکور جی اکس بهتر است ابتدا به تغییرات اندازه در جی اکس اشاره کنیم. طول انکور که هم اکنون نیز در بازارهای چین و آمریکای شمالی عرضه می شود برابر با 4280 میلیمتر، عرض 1775 میلیمتر، ارتفاع 1646 میلیمتر و فاصله بین محورها 2555 میلیمتر است. اما در انکور جی اکس طول خودرو برابر با 4463 میلیمتر، عرض 1813 میلیمتر و ارتفاع 1642 میلیمتر گزارش شده است. فاصله بین محورها در محصول جدید نیز برابر با 2570 میلیمتر است.

یک نسخه از انکور با مدل 2020 فقط ویژه بازار چین نیز ارائه می شود که از منظر ابعاد ویژگی  های خاص خود را دارد بدین ترتیب که طول برابر با 4295 میلیمتر، عرض 1798 میلیمتر، ارتفاع 1616 میلمتر و فاصله بین محورها 2570 میلیمتر است.

همانطور که مشاهده می شود انکور جی اکس در تمامی قسمت ها افزایش اندازه داشته و فقط ارتفاع آن 4 میلیمتر کاهش یافته است. بدون توجه به تصاویر و با تصور همین ابعاد می توان دریافت که با یک کراس اوور عضلانی تر و دارای ظاهری تهاجمی تر سروکار خواهیم داشت.

طراحی ظاهری

اولین چیزی که در برخورد با جی اکس نظر مخاطب را به خود جلب می کند کاهش حالت تخم مرغی یا بیضی شکل نمای جلو و بویژه دماغه است که این حس تغییر؛ مستقیما به افزایش عرض محصول در مقایسه با انکور قبلی مربوط می شود. چراغ های ساده با گرافیک جذاب شامل ابرویی ال ایی دیی و هالوژن هماهنگی مناسبی با با گریل(جلوپنجره) شش ضلعی تشکیل داده اند. داخل گریل علاوه بر بافت پلاستیکی یک نوار کرومی هم مشاهده می شود که با رسیدن به لوگوی بیوک پایان می یابد این نوار ظاهری شبیه به بال پرنده دارد.

کمی پایین تر بامپر(سپر)  یکپارچه قرار گرفته که مهمترین رویداد آن به محل قرارگیری مه شکن ها در طرفین و جزئیاتی است که برایش در نظر گرفته شده است. در قسمت انتهای بامپر نیز ورودی هوا توسعه یافته در عرض قرار دارد.

خطوط روی درپوش موتور یا همان هودلاین های اثرگذار اینجا هم حاضر هستند: مجموعا 5 خط شامل دو چین قوی و دو چین سطحی و یک خط تقارن دقیقا در مرکز درپوش موتور که امتداد آن لوگو در گریل را به دو قسمت تقسیم می کند.

با حرکت به سمت نمای جانبی یک منظره چشمگیر پیش روی مخاطب قرار می گیرد. همه چیز به خوبی پرداخت شده و چشم برای لحظاتی اسیر حرکت خطوط و تفاوت سطوح می شود. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید خط شانه جی اکس از قسمت میانی درب عقب بسیار برجسته شده و مانند یک خط مجزا به نظر می رسد. روی قسمت پایینی درب ها نیز حرکت خطوط، مسیرهای زیبایی را ایجاد کرده است. حتی رکاب هم در قسمت انتهایی خود نزدیک به چرخ عقب دارای یک چین جذاب است که حس اسپرت را به مخاطب منتقل می کند.

مهمترین ویژگی انکور جی اکس در نمای عقب را باید باله کوچک بیرون زده از انتهای هلال فندر(گلگیر) عقب و قرارگیری خروجی های اگزوز در بامپر یکپارچه این قسمت دانست که این جزئیات فراتر از انتظار برای یک خودرو در کانال 20 هزار دلار است.

  کابین و امکانات هوشمند

طراحی فضای داخل کابین و بویژه کنسول جلوی در بررسی های معتبر خودرویی امتیاز "قابل قبول" را بدست آورده است. در نمونه ای که تصویر آنرا مشاهده می کنید دو رنگ برای قسمت های مختلف استفاده شده و بیشتر آن از مواد دارای بافت نرم استفاده شده است. دکمه های کنترلی روی فرمان، قسمت های کرومی در کنسول و دستگیره درب ها و یک نمایشگر لمسی بزرگ 8 اینچی از جمله ویژگی های این بخش هستند.

یکی از ویژگی های کپچر 2020 امکان اجرای شخصی سازی های متنوع در بخش رنگ بدنه و داخل کابین است. از جمله زیباترین رنگ ها برای بدنه می توان به قرمز چیلی متالیک، سفید یخی و نقره ای متالیک که می توان برای این مدل ها سقف با رنگ مشکی را انتخاب کرد.

از امکانات کپچر 202 می توان به برف پاک کن هوشمند، سنسور باران، شارژر بی سیم، تنظیم 8 جهته صندلی راننده، ریموت استارت، نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو میان نشانگرهای سنتی آمپر، گرم کن صندلی های ردیف جلو، نمایشگر هدآپ، پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، سانروف مونوروف و ... اشاره کرد.

برای مشاهده جزئیات کابین، این تصویر را در یک صفحه جدید باز کنید.

در بخش ایمنی نیز دارای امکاناتی شامل: کروز کنترل تطبیقی، دستیار پارک هوشمند، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو میان خطوط، سیستم نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز اضطراری، دوربین دنده عقب، نوربالای اتوماتیک و ... اشاره کرد.

امکانات نامبرده بصورت آپشن در تریم های مختلف انکور جی اکس موجب تغییرات قیمت پایه خواهد شد.

گفتنی است این خودرو در 3 تریم با نام های زیر ارائه می شود:

 Preferred

موتور 1.2 یا 1.3 لیتری توربو

 جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک سی وی تی

امکان انتخاب سامانه تمام چرخ محرک یا محرک جلو

قیمت پایه: 24100 دلار

 Select

موتور 1.2 یا 1.3 لیتری توربو

 جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک سی وی تی

امکان انتخاب سامانه تمام چرخ محرک یا محرک جلو

قیمت پایه: 25700 دلار

Essence

موتور 1.2 یا 1.3 لیتری توربو

 جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک سی وی تی

امکان انتخاب سامانه تمام چرخ محرک یا محرک جلو

قیمت پایه: 28500 دلار

پکیج اسپرت تورینگ نیز برای تمامی تریم ها قابل سفارش است که شامل رنگ قرمز برای بخش هایی از بدنه و رینگ های اسپرت می شود و البته هیچگونه تفاوتی در بخش فنی برای این پکیج در نظر گرفته نشده است.

 

تصاویر تست درایو(آزمون خیابانی) از انکور جی اکس:   پیشرانه

همانطور که در معرفی تریم ها مشاهده کردید این محصول با دو گزینه در بخش موتور یعنی 1.2 و 1.3 لیتری 3 سیلندر توربو عرضه می شود. نمونه اول خروجی برابر با 137 اسب بخار و گشتاور 166 پوندفوت دارد. خروجی موتور 1.3 لیتری نیز برابر با 155 اسب بخار و گشتاور آن نیز  برابر با 174 پوندفوت است.

اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان مصرف سوخت این پیشرانه ها ارائه نشده اما جنرال موتوز در یکی از تست های فنی موتوری خود به 7.5 لیتری برای هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی برای نمونه 1.3 لیتری اشاره کرده است.

مازیار دانیالی

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیوک رنو کپچر خودرو کراس اوور هاچ بک عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا  70 هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل  در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال 63 هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار‌ روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.  

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • گران ترین رادار آمریکایی چگونه در اسرائیل منهدم شد؟ (فیلم)
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟