Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@23:13:50 GMT

نخست‌وزیر مالزی از تغییر کابینه‌اش خبر داد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۲۲۷

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی، امروز اعلام کرد به دنبال آن است تا تغییراتی را در کابینه جوان خود ایجاد کند، چون نارضایتی‌ها از نحوه اداره کشور بالا گرفته است.

اخبار بین الملل- این اعلام نظر ماهاتیر محمد پس از آن صورت می‌گیرد که حزب ائتلافی پاکاتان هاراپان وی در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور که روز شنبه برگزار شد شاهد شکست سنگینی بود و مخالفان موفق شدند ۱۵ هزار رای بیشتر کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر مالزی با اشاره به نتایج این انتخابات گفت احساس کرده یک تغییر ساختاری در کابینه برای رسیدگی به شکایت عمومی در مورد موضوعاتی از جمله هزینه بالای زندگی و اقتصادی مورد نیاز است. ماهاتیر محمد در این خصوص امروز در یک کنفرانس خبری گفت: «در جایگاه نخست‌وزیر، مسئول تغییر کابینه هستم. به نظرات آن‌ها گوش دادم و موضع آن‌ها را در مورد تغییر کابینه بررسی خواهم کرد».

او در ادامه تاکید کرد: «اما این کار امروز یا فردا انجام نخواهد شد، بلکه پس از بررسی توانایی‌ها و عملکرد وزرای فعلی‌مان درباره امکان تغییر کابینه بحث خواهیم کرد».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات مالزی ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر تایید کرد که پس از ۷ اکتبر، دیگر به نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم اعتماد ندارد. 

براساس گزارش المیادین، اسموتریچ گفت که چک سفید و اعتماد کورکورانه‌ای به نهاد‌های امنیتی و نظامی داد، اما چیزی که به دست آورد، هفتم اکتبر بود.

 او افزود: اعتماد من به ارتش تمام شده است، آنها را دوست دارم، اما آماده نیستم به آنها یک چک سفید بدهیم.

او دیروز در مصاحبه با رادیو ارتش صهیونیستی اعلام کرد: نهاد‌های امنیتی و نظامی از بررسی اینکه اشتباه کجا بوده است، خودداری می‌کنند. اسموتریچ تاکید کرد که صهیونیست‌ها بدون محاسبه و درس آموزی به نهاد‌های امنیتی و نظامی یک چک سفید نمی‌دهند تا هر کاری که می‌خواهند با آنها بکنند.

ارتش  اشغالگر و شین بت بارها شکست خود را علناً پذیرفته اند و تحقیقاتی را در مورد شکست نظامی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و شکست‌های پس از آن آغاز کرده اند.

رسانه‌های اسرائیلی با تاکید بر اینکه اسرائیل در این جنگ به طور مطلق شکست خورده است، اعلام کردند که اسرائیل نمی‌تواند به اهداف خود در جنگ غزه دست یابد.

هایم لوینسون، خبرنگار امور سیاسی هاآرتص، نوشت: «پس از شش ماه، می‌توانستیم جای دیگری باشیم، اما اسیر بدترین رهبری تاریخ اسرائیل هستیم».

وی افزود: ما سال‌ها موفق شدیم فریب دهیم که قوی هستیم، با مردمی باهوش و ارتشی بسیار قوی، در عمل ما یک روستای کوچک یهودی با نیروی هوایی هستیم.

این خبرنگار اسرائیلی خاطرنشان کرد: بخشی از دشواری اعتراف به شکست ما ناشی از قداست ارتش است، زیرا گفتن کلمه بد در مورد ارتش ممنوع است. تنها در ۷ اکتبر می‌توان گفت آنچه اتفاق افتاد مایه شرمساری بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • واکنش نخست‌وزیر مالزی پاسخ ایران به اسرائیل
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران
  • انور ابراهیم پاسخ تنبیهی ایران را یک اقدام مشروع خواند