Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@16:29:46 GMT

رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های تخلف گرانفروشی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۳۸۶

رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های تخلف گرانفروشی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا رحمانی امشب (چهارشنبه ۲۹ آبان) در دومین همایش فروشگاه‌های زنجیره ای با بیان اینکه موج گرانی با توجه به تغییر نرخ بنزین به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی روزهای اخیر مهمترین کارویژه خود را، کاهش بار روانی افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت بنزین قرار داده  تا با این موضوع مقابله نماید و حتی رئیس جمهور هم دستور داده تا تمام دستگاه‌های دولتی تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طی هفته گذشته سه جلسه در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بنزین برگزار شده که نگرانی تمامی آنها اثرگذاری افزایش قیمت این حامل انرژی بر روی کالاها و افزایش قیمت آنها بود اما باید اطمینان داد که وزارت صنعت و دولت اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داد.

وی تصریح کرد: نباید بدنبال اجرای این طرح بزرگ، موج بزرگتری از گرانی ها به راه افتد و این تفکر که «بعد از افزایش قیمت بنزین همه چیز باید گران شود» باید از میان مردم رخت بر بندد درحالی که متاسفانه طی سال‌های اخیر فرهنگسازی لازم در این راستا صورت نگرفته است.

این عضو کابینه دوازدهم از تشدید بازرسی ها در بازار خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی های  صورت گرفته با تعزیرات حکومتی مقرر شد پرونده تخلف تشکیل شده طی روزهای اخیر به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی واقع شوند چرا که تمامی افرادی که طی روزهای اخیر اقدام به افزایش قیمت کالا به صورت خودسرانه کرده اند دقیقا همگام و در جهت حرکت اخلالگران و اشرار حرکت نموده اند.

رحمانی ادامه داد: دولت در این مرحله به دقت بازار را رصد خواهد کرد و حساسیت بالایی نسبت به افزایش قیمت ها دارد به نحوی که اجازه نخواهد داد در حق مردم اجحاف شود. پس تشکیل موج گرانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و البته فروشگاه‌های زنجیره ای نیز در کنار سایر واحدهای صفنی قول داده اند تا میزان تخفیفات ارائه شده بر روی کالاهای اساسی را افزایش دهند.

وزیر صنعت با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره ای وعده داده اند تا قیمت کالاها را کمتر از زمان افزایش قیمت بنزین برای مصرف کنندگان اعمال نمایند، خاطرنشان کرد: متصدیان این فروشگاه‌ها در روزهای سخت کنار دولت و ملت بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرات تحریم و توجه به خودباوری و تولید داخل تصریح کرد: امسال فشار تحریم ها افزایش پیدا کرد اما در مقابل تولید بسیاری از کالاهای ایرانی نیز با افزایش مواجه بود به نحوی که روغن نباتی ۷ درصد، سبد مواد غذایی ۱۵ درصد و دارو بالغ بر۲۳ درصد افزایش تولید را در ۸ ماهه ابتدای امسال به ثبت رسانده اند. ضمن اینکه در سایر حوزه ها از جمله کاشی و سرامیک و سیمان نیز تولیدات به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پرونده های تخلف گرانفروشی وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

سیاوش فولادی وندا گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ هزار و ۵۸۹ مورد بازرسی از واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم صورت گرفت که منجر به شناسایی ۷۰ هزار و ۴۰۲ تخلف صنفی گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۰ مورد مختص کشف کالای قاچاق بود که تشکیل ۱۹۸ پرونده به ارزش ریالی بیش‌از ۱۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال را به همراه داشت.

او ادامه داد: همچنین با همکاری دستگا‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد ۹ هزار و ۹۳۶ مورد بازرسی مشترک انجام شد.

فولادی وندا گفت: از این تعداد نیز یک‌هزار و ۸۹۵ پرونده به ارزش ۵۲۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون پرونده تشکیل گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم، بیان داشت: همچنین در طی مدت یاد شده چهار هزار و ۸۴ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام شد که بخش قابل توجهی از آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم مردم استان قم تقاضا می‌کنیم هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

او ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، بیش از ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • محکومیت ۶ ماهه تعزیرات حکومتی برای نانوایی متخلف در یزد
  • محکومیت نانوای متخلف در یزد
  • با حکم تعزیرات حکومتی نانوای متخلف نقره داغ شد