Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اقدامات عربستان سعودی در سرکوب مخالفان و منتقدان در حالی صورت می‌گیرد که هر روز گزارش‌های جدیدی از ابعاد گسترده خشونت آل سعود را برملا می‌کنند. تاریخ انتشار: 06:00 - 30 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۴۶۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود»، شاهزاده زن عربستان سعودی که از منتقدان حکومت این کشور و فعال حقوقی است طی ماه‌های گذشته ناپدید شده و اکنون گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که وی از سوی مقام‎های آل سعود بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بسمه بنت سعود به اتهام تلاش برای فرار از عربستان سعودی بازداشت شده و از زمان بازداشت تاکنون اطلاعی از وی در دست نبوده است.

منابع آگاه می‌گویند که این شاهزاده زن سعودی احتمالا در ماه مارس بازداشت شده و زمانی که خانواده‎اش با وی تماس گرفته‌اند متوجه این موضوع شده‌اند که در تماس‌های خود آزادی عمل ندارد.

بیشتر بخوانید:

فشار عربستان بر فعالان توییتری منتقد با هدف تبلیغات برای محمد بن سلمان گزارش نیوزویک از وضعیت روزنامه نگاران در عربستان یک سال پس از قتل خاشقجی

 

«لئوناردو بن»، وکیل بسمه، می‌گوید او که برای درمان دخترش قصد سفر به سوئیس را داشت، اما مقامات عربستان سعودی از سفر او جلوگیری کردند.

این گزارش تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که جاسوسی ۲ کارمند سابق توییتر برای عربستان سعودی افشا شد و یک جوان اهل قطیف بر اثر شکنجه نیرو‌های امنیتی در زندان‌های این کشور جان خود را از دست داد.

این گزارش‌ها تنها گوشه‌ای از اقدامات عربستان سعودی در سرکوب مخالفان و منتقدان است که نمونه‌های بسیاری از این سرکوب‌ها طی سال‌های اخیر و به خصوص بعد از روی کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷ مشاهده شده است.

محمد بن سلمان پس از قرار گرفتن در سمت ولیعهدی عربستان سعودی وعده اصلاحات ادعایی در عربستان و مدرن سازی این کشور را داد، اما آنچه در عمل طی سال‌های بعد مشاهده شد سرکوب بیشتر، بحران گسترده‌تر داخلی و شکست‌های متعدد در زمینه سیاست خارجی بود.

ماه نوامبر یک گروه حقوق بشری با اشاره به این وعده‌های محمد بن سلمان، گزارش داد: محمد بن سلمان، چشم‌انداز اصلاح امور را از زمان روی کار آمدن در عربستان سعودی مطرح کرد، اما روی کار آمدن وی با «عمیق‌تر شدن سرکوب‌ها و رفتار‌های نقض کننده» همراه شد.

این گروه حقوق بشری می‎گوید: اگرچه در پی قتل «جمال خاشقجی» در سال ۲۰۱۸، انتقادات علیه عربستان بسیار شدید شد، اما مخالفان و منتقدان در این کشور همچنان با اقداماتی مانند سرکوب، شکنجه، ممنوعیت سفر، آزار و اذیت خانواده‌ها و ... مواجه هستند.

پایگاه «نیوزویک» نیز اوایل ماه جاری در یادداشتی ضمن بررسی وضعیت روزنامه نگاران و خبرنگاران در عربستان   با اشاره به موضوعیت "جرم دولتی" در ماجرای قتل جمال خاشقجی که در ۲ اکتبر (۱۱ آبان) سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به شکل هولناکی به قتل رسید، نوشت "پذیرش دیرهنگام مسئولیت این قتل از سوی «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی با اظهار جمله "این اتفاق تحت نظارت من رخ داد"، کافی نیست و عربستان باید با تمامی عواقب این جنایت مواجه شود."

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان سعودی محمد بن سلمان جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • کانال حمید رسایی: نگرانی منتقدان بجاست چون گزینه اصلی مقابل قالیباف است