Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حدود ۲ سال از زمان دپو خودرو‌های وارداتی در گمرک می‌گذرد، اما هنوز دولت تصمیم خاصی برای ترخیص آن‌ها نگرفته است. تاریخ انتشار: 06:30 - 30 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۵۰۰

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، پس از ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی توسط دولت، تعدادی از خودرو‌های وارداتی که در گمرک مانده بودند حاشیه ساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تخلفاتی که در حوزه واردات خودرو صورت گرفت، مقرر شد خودرو‌های در گمرک مانده فقط با مصوبه هیات دولت ترخیص شوند.

گذشت زمان برای ترخیص خودرو‌ها موجب شد تا واردکنندگان در این باره معترض شوند آن‌ها معتقد بودند، تمام خودرو‌های در گمرک مانده از قبل به مردم فروخته شده و در صورت ترخیص نشدن شرکت‌های خودرویی با مشکلات مختلفی روبه رو می‌شوند.

پس از این صحبت‌ها دولت فرصت ۴ ماهه‌ای را در نظر گرفت تا افراد برای ترخیص خودرو‌های خود اقدام کنند و در ادامه دو فرصت یک ماهه نیز برای ترخیص خودرو‌ها در نظر گرفت تا واردکنندگان خودرو‌های خود را ترخیص کنند.

با مصوبه دولت از ۱۳ هزار دستگاه خودروی دپو شده در گمرک، فقط ۷ هزار دستگاه موفق به ترخیص شدند اما، ۶ هزار خودرو دیگر در گمرک همچنان زمین‌گیر ماندند.

در حالی که همچنان زمان ترخیص خودرو‌های در گمرک نامشخص و مسکوت مانده بود دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص ۱۰۴۸ خودرو از گمرک که بیشتر آن مربوط به یک شرکت خودرویی بود مجدد به حاشیه‌های پیرامون این موضوع دامن زد و موجب اعتراض بخشی از واردکنندگان خودرو شد چرا که باید طبق روال گذشته این خودروها با مصوبه دولت اجازه ترخیص می گرفتند هرچند که این دستور وزیر صنعت علی رغم حاشیه و جنجال هایی که به پا کرد نتوانست موجب ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه خودرو شود و گمرک مانع ترخیص شد.

در این باره مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: اگر قرار بر حل شدن مشکلات خودرو‌های دپو شده در گمرک است چرا پس از حدود دو سال دولت فکری برای این موضوع نمی‌کند تا تکلیف همه مشخص شود.

وی با اشاره به دستور رئیس کل گمرک مبنی بر ترخیص نکردن ۱۰۴۸ دستگاه خودرو تا ابلاغ مصوبه هیئت وزیران گفت: کار‌های گمرکی این خودرو‌ها انجام شده و قاعدتا باید ترخیص می‌شدند، اما فعلا گمرک جلوی خروج را گرفته است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره اینکه آیا ممانعت از ترخیص خودرو‌ها تخلف محسوب نمی‌شود، افزود: قاعدتا کالایی که برگ سبز آن صادر شده باید ترخیص شود بنابراین مالکان خودرو می‌توانند در این باره شکایت کنند که کالایی که برگ سبز آن‌ها صادر شده چرا در گمرک مانده است.

دادفر درباره اینکه چرا این خودروها در مهلت مقرری که دولت تعیین کرده بود نتوانستند ترخیص شوند، تصریح کرد: این خودرو‌ها گواهینامه گمرکی دریافت کرده بودند و در حال انجام سایر اقدامات بودند، اما به علت اتمام مهلت قانونی در گمرک ماندند.

وی درباره تکلیف خریداران خودرو‌ها گفت: دولت باید در این باره تکلیف را مشخص کند و به جز دولت کاری از کسی بر نمیاد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره اینکه آیا شکایتی در این باره صورت گرفته یا خیر، بیان کرد: در این باره سه شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردیم اما، توجه و رسیدگی به آن نشده است.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه ترخیص خودروها از گمرک دستورالعمل دارد گفت: تعداد خودرو‌ها به اندازه‌ای نیست که مجلس بخواهد به آن ورود کند.

وی گفت: اگر در این باره کسی شکایتی دارد می‌تواند با کمیسیون مکاتبه کند تا به آن ورود کنیم.

به گزارش خبرگزاری میزان؛ ظاهرا حاشیه‌های ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک به این زودی پایان نخواهد یافت و کماکان باید منتظر تصمیمات جدید دولت در این باره بود.

بیشتر بخوانید: ۵١٠٨ دستگاه خودرو در گمرکات کشور باقی مانده است/توضیحات درباره ترخیص خودرو‌های گمرک خرمشهر

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گمرک گمرک صنعت خودرو وزارت صنعت اخبار اقتصادی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

بازگشت مهران مدیری کارگردان، بازیگر و مجری به تلویزیون موضوعی قابل بحث میان مدیران صداوسیما و اهالی رسانه است هر چند مدیران رسانه ملی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مشکلی بابت ادامه فعالیت سلبریتی‌هایی همچون مهران مدیری و رامبد جوان در تلویزیون وجود ندارد، اما همچنان این فاصله حفظ شده است.

به گزارش فارس، یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد مانع بازگشت مدیری به تلویزیون می‌باشد بحث بر سر ادامه سرنوشت «دورهمی» و شکایت صداوسیما از او است.

ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده این برنامه درباره سرنوشت قسمت‌های باقی مانده «دورهمی» گفت: ما قسمت‌های باقی مانده دورهمی را به شبکه نسیم تحویل دادیم و آن‌ها باید تکلیف و سرنوشت این برنامه را مشخص کند.

وی درباره شکایت صداوسیما از مجری این برنامه افزود: شکایت از مهران مدیری در حال رسیدگی است و متوقف نشده است.

کاشانی درباره ساخت فصل بعدی «دورهمی» بدون مهران مدیری با بیان اینکه بازنشسته شده است خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم!

پیشتر محمدرضا خشرو مدیر شبکه نسیم درباره این موضوع اظهار کرده بود: دورهمی بعد از اینکه مسئله اداری‌اش حل شود حتماً آن را پخش می‌کنیم. مشکلی با پخش این برنامه نداریم، اما مسئله اداری وجود دارد که ربطی به آقای مدیری هم ندارد.

لازم به ذکر است «دورهمی» که پخش آن از سال ۹۴ آغاز شد، در ابتدا در قالب تاک‌شو و با حضور چهره‌های معروف به روی آنتن می‌رفت، اما در ادامه این برنامه با تغییر قالب، به‌صورت یک مسابقه تلویزیونی به روی آنتن رفت.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • سرنوشت خودرو‌های از رده خارج در کره‌جنوبی (فیلم)