Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است باید یاد بگیریم مانند خانواده، مشکلات کشور را درون خانواده حل کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نیما نکیسا، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران، درباره برخی اتفاقات که در  تجمعات اعتراضی پس از افزایش قیمت بنزین به خبرنگار برنا گفت: به نظر من درباره این موضوع و برخی اتفاقات ناگوار پس از آن ایراداتی وجود دارد که  در موقع مناسب به آن پرداخته شود و کارشناسان به ایرادات مسئله بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: باید با افرادی که از جو بوجود آمده سوءاستفاده کرده و با ایجاد ناامنی به اموال عمومی آسیب زدند با شدت برخورد شود. ما جوان‌های بسیاری را داده‌ایم تا وجبی از خاک این کشور اشغال نشود، چه گلوهایی که با خصم از جوانان ما بریده شده تا امنیت بر قرار بماند و حالا ما باید یاد بگیریم مانند خانواده مشکلات کشور را در درون حل کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: من هم ممکن است انتقاداتی به این موضوع داشته باشم که تصمیمات می‌توانست به نحوه دیگری اعمال شود. باید به مردم آگاهی بیشتری می‌دادیم و با مردم صحبت می‌کردیم.

نکیسا در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند مشکل بوجود آمده امنیتی بوده است. افرادی تعلیم دیده در بین مردم  دست به آسیب اموال عمومی زدند و حالا یک خواسته مهم و برحق برخورد شدید با این افراد است. در روز شنبه نیروی انتظامی کوچکترین برخوردی با مردم نداشت، من در خبر 20:30 دیدم فردی با اسلحه گرم تیراندازی می‌کند، این فرد به چه کسی تیراندازی کرده است؟ برخی هم در میان مردم به آنها آسیب زده‌اند. بزودی مشخص می‌شود این عده سوءاستفاده‌گر چه آسیبی به مملکت زده‌اند. من از دولت عاجزانه می‌خواهم پیرامون این موضوع کمیته آسیب‌شناسی تشکیل دهد.

دروازه‌بان ایران در جام جهانی 98 فرانسه در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: متاسفانه ما بلد نیستیم چگونه اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانیم، مگر مردم در مجلس نماینده ندارند؟ آیا رساندن اعتراض به گوش نماینده کار سختی است که تصمیمات کلیدی کشور را می‌گیرند. تجمع اعتراضی با اغتشاش دو موضوع متمایز از هم بوده و حق اعتراض هم به همین شکل است که ماهیت آن مورد تایید است ولی شکل اجرای آن مهم است.

بیشتر بخوانید: مربیان تیم ملی به استقلال نگاه ویژه‌ای داشته باشند/ بازی در زمین نساجی کار ساده‌ای نیست/ حسینی به شرایط آرمانی رسیده است بلیت هواپیما گران نمی شود/ با متخلفان برخورد خواهد شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا تجمع نیما نکیسا ملی پوش سابق فوتبال ایران افزایش قیمت بنزین این استاد دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه‌شناسی محیط‌زیست

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ظهور آکادمیک جامعه‌شناسی محیط‌زیست به اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی برمی‌گردد. با ظهور حرکت‌های محیط زیستی بزرگ مانند جنبش حقوق محیط زیست و روز جهانی محیط‌زیست، اهمیت محیط‌زیست به عنوان یک موضوع اجتماعی و سیاسی اهمیت روزافزون پیدا کرد.

علی‌یار احمدی (دانشیار جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی اجتماعی) در مقاله‌ای با عنوان «مروری بر تحول و ویژگی‌های جامعه‌شناسی محیط‌زیست و مطالعات زیست محیطی در ایران» به این موضوع اشاره می‌کند که جامعه‌شناسان برای حل مسائل محیط‌زیستی نیاز به درک عوامل اجتماعی و فرهنگی دارند و بنابراین شروع به بررسی تعاملات اجتماعی و محیطزیستی در جوامع انسانی کردند.

* جامعه‌شناسی محیط‌زیست

این پژوهشگر می‌نویسد به طور خلاصه جامعه‌شناسی محیط‌زیست یکی از زیر مجموعه‌های جامعه‌شناسی است که به بررسی رابطه بین جوامع انسانی و محیط زیست می‌پردازد. این رشته سعی دارد تا به شناخت فرآیندها، الگو‌ها و تداوم تعاملات اجتماعی در قبال محیط‌زیست بپردازد و نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در تشکیل و تحول مشکلات محیط زیستی را بررسی کند.

جامعه‌شناسی محیط‌زیست به شناخت فرآیندها، الگو‌ها و تداوم تعاملات اجتماعی در قبال محیط‌زیست بپردازد

این پژوهش بیان می‌کند که تغییرات سریع در حوزه‌های مختلف جمعیتی و اجتماعی یکی از زمینه‌های شکل‌گیری این حوزه از جامعه‌شناسی بوده است. رشد سریع جمعیت، به ویژه از زمان انقلاب صنعتی، منجر به  چالش‌های اجتماعی، فعالیت‌های اقتصادی  و زیست‌محیطی بزرگی شده است مانند شیوه‌های تولید صنعتی بی‌احتیاط از یک سو، مسئول گرمایش جهانی و تخریب منابع طبیعی بوده‌اند و از سوی دیگر نابرابری اقتصادی را در بخش‌های مختلف جامعه ایجاد کرده‌اند.

* اثرات بی‌توجهی به محیط زیست

به زعم احمدی بی‌توجهی مصرف‌کنندگان نسبت به اثرات زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی مصرف‌گرایی رو به رشد، مشکلات را بزرگتر کرده است 
و کمبود منابع طبیعی به زودی تأثیر قابل توجهی بر ظرفیت تولید ما خواهد داشت و پایداری اقتصادی نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین، یک تغییر عمده در شیوه‌های مصرف و تولید فعلی و به‌طور کلی در نوع تعامل انسان با محیطزیست لازم است.

علاوه بر این از اواسط دهۀ ۱۹۸۰، دانشمندان و رسانه‌ها تلاش کرده‌اند تا خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی بشر ساخت را به مردم منتقل کنند.  نحوه انتقال موضوعات محیط زیستی و مسأله‌سازی آن نیز ضرورت توجه به جامعه‌شناسی محیط زیست را افزون کرده است.

واقع‌گرایان ترجیح می‌دهند حقیقت مادی مشکلات زیست محیطی را برجسته کنند و ساخت‌گرایان بر خلق معانی تأکید دارند

* زیست‌محیط نوظهور

این پژوهشگر توضیح می‌دهد در طول دهه‌های اول ظهور و رشد جامعه‌شناسی زیست محیطی محققان که بیشتر آنها در ایالات متحده و اروپای غربی بودند عمدتاً بر روی همان موضوعاتی تمرکز کردند که جنبش زیست‌محیطی نوظهور برجسته کرده بود، از جمله آلودگی هوا و آب، تخلیه زباله‌های جامد و خطرناک زباله، پوسیدگی شهری، حفظ مناطق وحشی و حیات وحش، و وابستگی به سوخت‌های فسیلی.

در این سال‌های اولیه این رشته فرعی، برخی از جامعه‌شناسان محیط زیست بین واقع‌گرایان که ترجیح می‌دهند حقیقت مادی مشکلات زیست محیطی را برجسته کنند و ساخت‌گرایان که بر خلق معانی تأکید داشتند، تمایز قائل شدند.

حرف آخر اینکه ساخت‌گرایی اجتماعی بر فرآیندی که از طریق آن مفاهیم و باور‌ها در مورد جهان شکل می‌گیرند و از طریق آن معانی به چیز‌ها و رویداد‌ها متصل می‌شود همیشه بخش بزرگی از جامعه‌شناسی بوده است و تعدادی از جامعه‌شناسان محیط‌زیست از این چارچوب برای درک مسائل محیطی استفاده کرده‌اند. واقعگرایان نگران بودند که تمرکز بر معنا، توجه را از آن چه به عنوان تخریب واقعی و نگران کننده محیطی می‌دیدند، منحرف کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی