Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:56:03 GMT

ابتلا به عفونت های مکرر در زنان با کمبود ویتامینD

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۷۹۵

ابتلا به عفونت های مکرر در زنان با کمبود ویتامینD

ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ابتلا به عفونت های مکرر در زنان با کمبود ویتامین D ایجاد می شود.

دکتر حبیبه سادات شاکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D خطر ابتلا به سرطان، نازایی و ام اس را افزایش می دهد، اظهارکرد: خطر ابتلا به سقط های مکرر، سندروم تخمدان پلی کیستیک، اضافه وزن و چاقی، دیابت در بارداری، بروز یا شعله ور شدن بیماری های تیرویید با کمبود ویتامین D افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افرادی که داروهای ضد تشنج نظیر فنوباربیتال مصرف می کنند، در معرض خطر کمبود ویتامین Dقرار دارند.

شاکری اظهارکرد: احساس خستگی و ناتوانی، دردهای اسکلتی عضلانی، ضعف و مشکلات هورمونی و ... از علایم و نشانه های کمبود ویتامین D در بدن است.

وی با بیان این که ویتامین D خاصیت ضد سرطانی دارد، یادآور شد: کمبود ویتامین D همچنین زمینه استرس ها، بیماری های عصبی و بیماری های اتوایمیون را فراهم می آورد.

شاکری خاطرنشان کرد: درمان و دریافت به موقع ویتامین D می تواند در حفظ سلامت و پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ویتامین دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند.

بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

اگر می‌خواهید جوان بمانید به این ۳ ماده غذایی لب نزنید ۵ نوشیدنی خنک‌کننده که برای بهبود سیستم گوارش باید امتحان کنید کد خبر 844822 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها سلامت ویتامین‌ خبر مهم

دیگر خبرها

  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • ردپای لوزه‌های بزرگ در روند رشد/ چه کسانی کاندید جراحی برداشتن لوزه هستند
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود