Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

اول پیش روان‌شناس بروم یا روان‌پزشک؟ برای حل چالش‌های زندگی یا اختلالات روانی پیش روان‌شناس بروم یا روان‌پزشک؟ این پرسش‌ها بارها و بارها پرسیده می‌شود و اگر جست‌وجویی در اینترنت کنید خواهید دید مردم سراسر جهان به درستی نمی‌دانند به روان‌شناس نیاز دارند یا روان‌پزشک!

به گزارش برنا پاسخ این است که باید میان مشاوران و روانشناسان تمایز قائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور در صورتی می‌تواند کمک کننده باشد که فرد در تصمیم‌گیری‌های زندگی خود با مشکل روبه‌رو شده و نیاز دارد که تصمیم درستی اتخاذ کند؛ در حالی که در روانشناسی خصوصا روانشناسی بالینی، هدف حل و فصل مشکلات روانشناختی و بیماری‌های عصبی است.

لذا این تمایز و تفکیک میان روانشناسی و مشاوره هنوز برای مردم و گاهی برای برخی از متخصصین جا نیفتاده است. این عدم شناخت سبب شده مراجعین نزد افراد مختلف بروند و به نتیجه مطلوب دست نیابند.

هر ۳۰هزار ایرانی، یک روانپزشک

باید دانست وقتی فرد دچار مشکلات روانشناختی می‌شود، باید در ابتدای امر به یک روانشناس بالینی مراجعه کند تا توسط او مشخص شود فرد نیاز به درمان دارویی و روانپزشک دارد یا خیر.

به این ترتیب اگر لازم بود که درمان دارویی در فرد آغاز می‌شود؛ در غیر این صورت با روان درمانی فرد می‌تواند بر مشکلاتش غلبه کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مشکلات روحی روانپزشک اختلالات روانی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ علی اکبر حسینی محراب اظهار کرد: یکی از ضعف‌های شهرک‌های صنعتی استان عدم توجه کافی به موضوع پوشاک و سیاستگذاری مناسب برای رفع مشکلات این حوزه است در حالی که به صورت جدی نیازمند آموزش و تلاش جدی برای توسعه کسب و کار در این بخش هستیم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی برای توسعه بخش پوشاک از ضرورت‌ها برای رشد و رونق این کسب و کار است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: حمایت از کسب و کار‌های خانگی در زمینه پوشاک نیز می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش را برطرف و به رفع مشکلات اشتغال در استان نیز کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: همچنین صنایع موجود در استان باید اقلام مورد نیاز خود را در زمینه پوشاک از داخل استان تهیه کنند و در این زمینه بار‌ها صحبت‌های لازم را در جلسات متعدد مطرح کرده ایم.
حسینی محراب یادآور شد: سرمایه گذاران خوزستانی در بخش پوشاک در صورتی که برای تولید انبوه محصولات آمادگی و ظرفیت لازم را داشته باشند ما نیز از آن‌ها حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.
وی بیان کرد: با هماهنگی‌های لازم در روز‌های آینده اداره صنعت و معدن، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد و بهزیستی خوزستان برای تامین نیرو به بخش خصوصی کمک خواهند کرد تا مشکلات کمبود نیروی این مجموعه‌ها نیز برطرف شود.
استاندار خوزستان گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان نیز اعلام آمادگی کردند تا از کسب و کار‌های خرد در صنعت پوشاک در استان حمایت کنند.
در جلسه استاندار خوزستان با تولیدکنندگان پوشاک در استان خوزستان مسائل و مشکلات این بخش مطرح شد.
مشکلات متعدد دریافت تسهیلات بانکی، نبود نیروی انسانی کافی به دلیل نقدینگی و عدم رشد تولید، عدم حمایت برخی از صنایع و شرکت‌های بزرگ استان از تولید کنندگان داخلی از جمله مشکلاتی بود که توسط تولیدکنندگان صنعت پوشاک مطرح شد.

استاندار خوزستان در این جلسه ابراز امیدواری کرد که به زودی شرایط لازم برای ایجاد فضای کسب و کار در شهرک‌های صنعتی، تامین نیروی انسانی بخش خصوصی و تهیه اقلام مورد نیاز شرکت‌ها و صنایع از داخل استان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس
  • پولتیکو: اوکراین احتمالاً بدلیل مشکلات روحی امسال شکست می‌خورد
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان