Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:39:55 GMT

ورزش همدان در آستانه خانه‌تکانی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۹۹۰

ورزش همدان در آستانه خانه‌تکانی

همدان با داشتن بیش از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۸ هیات ورزشی جزو استان های پیشرو در غرب کشور به شمار می رود.

اگرچه این استان در برخی از هیات های ورزشی آنطور که باید در عرصه های ملی موفقیت چشمگیری نداشته اما تغییر در مدیریت شاید منجر به ایجاد تحول در این دسته از رشته ها شود.

مدیریت هیات های ورزشی هر چهارسال یکبار با برگزاری مجمع انتخاباتی، دستخوش تغییر و تحول می شود و این امکان را برای جامعه ورزش مهیا می کند تا نسبت به انتخاب بهتر تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عبور چهار سال از مدیریت اغلب هیات های ورزشی، می توان امیدوار بود که رشته های خاموش بار دیگر فعال شده و شاهد درخشش آنها در میادین ملی و حتی بین المللی باشیم.

این روزها می توان مدعی بود که نیمی از هیات های ورزشی استان همانند گذشته در عرصه ملی پرفروغ نبوده و در انزوا قرار دارند.

مشکلات مالی و وابستگی به بودجه دستگاه ورزش با توجه به شرایط اقتصادی کنونی باعث شده تا برخی از هیات ها آنطور که باید خروجی مثبت نداشته و نیمه فعال باشند.

 ثبت نام در پنج هیات ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به فراخوان عمومی به منظور ثبت نام ریاست پنج هیات ورزشی در استان گفت: هیات های کبدی، اسکواش، ورزش‌های جانبازان و معلولان، موتورسواری و اتومبیلرانی و اسکیت رشته‌هایی هستند که مجمع انتخاباتی آنها باید تا پایان سال جاری برگزار و رئیس آن انتخاب شوند.

محسن جهانشیر بیان کرد: به همین منظور از چهارشنبه هفته قبل امکان نام نویسی از متقاضیان مهیا شده و تا امروز ۳۰ آبان ماه مهلت ثبت نام است.

وی اضافه کرد: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، اعتقاد به ادیان رسمی کشور، نداشتن اعتیاد و سوء سابقه کیفری از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام کاندیداها است.

جهانشیر یادآور شد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به امور مجامع اداره کل ورزش و جوانان واقع در شهر همدان چهار راه پاستور، خیابان ورزش مراجعه کنند.

 کناره‌گیری اجباری

مجمع انتخابات هیات های کبدی، اسکواش، ورزش‌های جانبازان و معلولان، موتورسواری و اتومبیلرانی و اسکیت در شرایطی باید تا پایان سال برگزار شود که برخی از آنها به اجبار کناره گیری کرده اند و رئیس یک هیات موفق نیز تمایلی به ادامه فعالیت دارد.

هیات اسکواش از همان بدو انتخاب رضوان سلماسی به عنوان رئیس جدید دستخوش حاشیه های فراوان شد تا جایی که پای شکایت نیز باز شد.

سلماسی که هم اکنون ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان را برعهده دارد، نتوانست این هیات را در سایه آرامش مدیریت کند.

حاشیه سازی های پیاپی در این هیات ورزشی باعث شد تا رئیس جدید هیات آنطور که باید موفق به برنامه ریزی در مسیر موفقیت آن نشود.

سلماسی در حالی به دعوت جمعی از ورزشکاران اسکواش برای حضور در انتخابات این هیات پا قدم گذاشت که هیچ سر رشته ای نسبت به این ورزش نداشت و در نهایت عطای مدیریت را به لقایش بخشید.

با کناره گیری او از این هیات، دستگاه ورزش به ناچار یکی از کارمندان خود را به طور موقت به عنوان سرپرست انتخاب کرد تا کمتر از ۲ سال، بار دیگر انتخابات اسکواش برگزار شود.

ورزش کبدی نیز بدون تردید یکی از رشته های موفق همدان در سال های اخیر بود که توانست در عرصه های جهانی و آسیایی دارای سهمیه ملی پوش باشد.

محمود کوثری فرد سال ها برای این ورزش خدمت کرد و توفیق های ارزنده را نیز به ارمغان آورد.

حالا ادامه حضور او با توجه به قانون منع بازنشستگان در مدیریت های ورزشی امکان پذیر نیست و باید پس از سال ها از راس این هیات وداع کند.

کوثری مشمول بازنشستگی شده و اکنون باید جای خود را به فرد جدید بدهد.

 وداع مدیر موفق با ورزش اسکیت

اسکیت بدون تردید یکی از موفق ترین رشته های ورزشی همدان در سال های گذشته بوده است.

مهدی مجیدی از زمان حضورش در راس اسکیت استان توانست علاوه بر ایجاد تحول در زیرساخت های مناسب در این رشته ورزشی، دستاوردهای قهرمانی ارزنده را نیز به ارمغان بیاورد.

ساخت سالن اختصاصی اسکیت با کف پوش استاندارد و بی نظیر در کشور هدیه ماندگار این مدیر موفق به جامعه اسکیت استان همدان بود.

در دوره مدیریت مجیدی در اسکیت استان شاهد قهرمانی های متعدد در مسابقات مختلف انتخابی تیم ملی و لیگ برتر در ۲ بخش بانوان و آقایان نیز بودیم.

کسب نشان های رنگارنگ قهرمانی آسیا و موفقیت در عرصه های جهانی نیز گوشه ای از دستاوردهای او در مدت حضورش در این هیات بود.

حالا این مدیر موفق بنا به مشغله کاری دیگر تمایلی به حضور در انتخابات ندارد.

وی می گوید: حضورش در این مدت برای فراهم ساختن شرایط پیشرفت اسکیت در استان کافی است و می طلبد مدیری جوان و با انگیزه فعالیت در این عرصه را ادامه دهد.

مجیدی اضافه کرد: اسکیت همدان یکی از مستعدترین ها در کشور است که با حمایت و توجه بیشتر می تواند همچنان در کورس مدعیان بدرخشد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال شرایط به گونه ای است که نمی توانم در این هیات فرصت حضور داشته باشم و به همین دلیل فرصت را برای روی کار آمدن فردی با انگیزه مهیا ساختم.

چالش در هیات دوچرخه‌سواری

عزیمت کیوان گردان رئیس هیات دوچرخه سواری همدان به تهران باعث ایجاد چالش مدیریتی در این هیات ورزشی شده است.

البته این مدیر دولتی به طور رسمی به اعضای هیات دوچرخه سواری همدان اعلام کرده که می توانند دنبال جایگزین مناسب برای او باشند.

حسین کرمی یکی از فعالان هیات دوچرخه سواری همدان در این باره گفت: کیوان گردان با مشغله کاری و حضور دائمی در تهران مواجه است.

برخی اعضای هیات دوچرخه سواری همدان برای خروج از بلاتکلیفی این رشته ورزشی در هفته های اخیر دست بکار شده و رایزنی با چند مدیر را برای اختیار گرفتن مدیریت این هیات انجام داده اند.

در ماه های گذشته نیز عزیمت روسای دولتی هیات های ورزشی نظیر هاکی و شطرنج باعث خروج آنها از راس مدیریت این هیات ها و تشکیل مجمع انتخاباتی شده بود.

حالا باید منتظر ماند تا این وضعیت برای هیات دوچرخه سواری همدان نیز اتفاق بیفتد.

در روزهای اخیر نیز اقامت رئیس هیات هندبال استان به عنوان شهردار درگزین با گلایه هایی از سوی برخی پیشکسوتان و مربیان این رشته ورزشی همراه شده و حتی نشستی نیز با مدیرکل ورزش و جوانان برگزار کرده اند.

سابقه ورزش همدان نشان می دهد که حضور نداشتن مداوم رئیس در دفتر هیات باعث ناکام ماندن رشته ورزشی شده است.

در گذشته رشته هایی نظیر وزنه برداری، کشتی و هاکی باعث چالش های بزرگ در آن شده بود.

با این حال حضور افراد جدید و البته با تجربه و توانمند می تواند روح تازه را بر کالبد توسعه ورزش استان ایجاد کند.

برچسب‌ها کبدی اسکواش همدان مجمع انتخاباتی اسکیت ورزش قهرمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کبدی اسکواش همدان مجمع انتخاباتی اسکیت ورزش قهرمانی کبدی اسکواش همدان مجمع انتخاباتی اسکیت ورزش قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند

فرماندار تبریز از توسعه زیرساخت‌های ورزش چوگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران از توسعه زیرساخت‌های ورزش چوگان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: توجه به مقوله ورزش، از جمله رشته چوگان یکی از اساسی‌ترین مباحث مورد نظر است که باید در راستای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته که انتظار می‌رود با برگزاری نشست تخصصی با حضور ذی‌نفعان و علاقه‌مندان رشته سوارکاری و چوگان در شهرستان تبریز، عقب ماندگی‌های موجود رفع شود.

فرماندار تبریز در ادامه ضمن پیشنهاد تدوین کتاب معرفت شناسی رشته چوگان اذعان کرد: باید در راستای زنجیره خلق ارزش در رشته ورزشی چوگان اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

وی به نامگذاری یکی از میادین تبریز با عنوان چوگان اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج و تبلیغ رشته چوگان در بین شهروندان و همچنین جذب توریسم ورزشی، یکی از معابر شهری تبریز به نام چوگان مزین می‌شود.

فاتح همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی کشورهای نوروزگاه در ۱۱ رشته ورزشی اظهار کرد: در راستای اضافه کردن رشته چوگان به این مسابقات، رایزنی و نامه نگاری‌ها از سوی فرمانداری تبریز صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست، اصغر ناظری، رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران از تأمین منابع برای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: فرماندار شهرستان تبریز نگاه ویژه‌ای به رشته ورزشی چوگان دارند که این مسئله موجب توسعه این ورزش خواهد شد.

وی افزود: چوگان تنها یک رشته ورزشی نیست بلکه تاریخ، هویت و میراث ملی ماست که باید اقدامات لازم و حمایت‌های دلسوزانه در این خصوص صورت گیرد.

رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران همچنین از حمایت این فدراسیون از پایان‌نامه دانشجویان در خصوص رشته چوگان خبر داد.

کد خبر 747011

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد
  • شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور 
  • جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است
  • با همکاری دستگاه‌های اجرایی به دنبال توسعه ورزش استان هستیم