Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@15:30:11 GMT

وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۰۵۰

وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران

به گزارش همشهری آنلاین، رضا اردکانیان این خبر را در پاسخ به پرسشی در باره سفر هیات اقتصادی ایران به روسیه اعلام کرد و افزود: من به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با روسیه، با هیأتی از دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی کردن دریافت وام ۵ میلیارد دلاری دولتی این کشور به ایران عازم مسکو خواهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو که در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ادامه داد: این وام در مجلس ما به تصویب رسید و قرار است برای عملیاتی کردن دو پروژه مهم نیروگاه ۱۴۰۰ واتی هرمزگان به ارزش ۱/۲ میلیارد و برقی‌کردن راه‌آهن اینچه‌برون-گرمسار حدود یک میلیارد صرف شود.

وی افزود: برخی از قراردادها امضا شده است و برای باقی این ۵ میلیارد خوشبختانه پروژه‌های پیشنهادی به تصویب رسید که عبارتند از اضافه کردن ۲ هزار واگن به مترو به سیستم حمل و نقل شهری، تکمیل راه آهن زاهدان - بیرجند، توسعه نیروگاه برق آبی گتوند که قرار از ۱۰۰۰ مگاوات به ۱۶۴۰ برسد و بازتوانی نیروگاه رامین اهواز ۱۸۰ مگاوات.

اردکانیان با بیان اینکه وزارتخانه‌های صنعت، راه و شهرسازی، نیرو، اقتصاد و بانک مرکزی در این طرح حضور خواهند داشت و مراحل نهایی آن انجام می‌شود، تاکید کرد: بعد از اندکی کندی در برگزاری «جلسات مشترک اقتصادی»، تا نیمه آذرماه جلسه اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با تاجیکستان با مسئولیت وزارت نیرو با حضور وزیر انرژی این کشور برای حضور فعال‌تر بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی تاجیکستان برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: در چارچوب توسعه روابط منطقه‌ای برگزاری «شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب» که سال‌ها پیش تاسیس شده است که پارسال مجدا برای ۶ سال تمدید شد  امسال در دهه اول آذر ماه با حضور ۱۶ کشور با حضور وزرای آب و سایر مسئولان آب منطقه در تهران به ریاست وزیر نیروی ایران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پویش «الف-ب ایران» گفت: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۳ استان کشور احداث خواهد شد. این هفته نیز در سمنان حضور داشتیم و در هفته آینده نیز حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کرمانشاه افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 464508 برچسب‌ها وزارت نیرو وام ایران و روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو وام ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • آغاز هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد با حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی