Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان کردستان از دستگیری ادمین‌های کانال سریالی خبر داد که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتای استان کردستان درباره کشف انتقام وحشتناک دختر ۱۳ ساله گفت: پلیس فتا بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر شناسایی تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، کانالی را که با انتشار تصاویر دختران و پسران در زمینه آشنایی و دوست‌یابی جوانان شهرستان سقز در یکی از شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشت، شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی اولیه و شناسایی ادمین یا ادمین‌های کانال با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت که مشخص شد صفحه‌ای با همین نام در شبکه اجتماعی دیگری نیز ایجاد شده و تصاویر افراد را با هدف دوست‌یابی و با عناوین زشت منتشر کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: با اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفته و بهره‌گیری از روش‌های فنی دختر جوانی به‌عنوان ایجادکننده این صفحه شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ دانش پور در این باره توضیح داد: متهم - دختر ۱۳ ساله - در زمان حضور در پلیس فتا معترف شد صفحه را خودش ایجاد کرده و با تصاویری که از پروفایل دوستان و دیگر شهروندان جمع‌آوری کرده با همکاری سه نفر دیگر کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با همین نام ایجاد کرده است.

متهم پرونده، هدف خود را از ایجاد کانال و صفحه مزبور، تسویه‌حساب و لجبازی با دوستان خود اعلام کرد و گفت: با انتشار این تصاویر قصد انتقام‌گیری از آن‌ها را داشتم. رئیس پلیس فتای استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: متهمان این پرونده تصاویر افراد را از روی پروفایل آن‌ها در پیام‌رسان‌ها و صفحات شخصی شان به دست آورده و مورد سوءاستفاده قرار داده بودند بنابراین دقت داشته باشند که بی‌توجهی و سهل‌انگاری زمینه بروز چنین مشکلاتی را فراهم می‌کند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی در میان بگذارند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حوادث انتقام وحشتناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی‌پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط فروردین ماه سال جاری در پی فقدان دختری حدوداً ۱۸ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پدر فرد فقدانی ماجرا را این‌طور توضیح داد، دختر ۱۸ ساله‌ام ۸ ماهه قبل با پسر جوانی که به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی دارد دوست شد و قصد داشت تا ازدواج کند که با مخالفت شدید من روبه‌رو شد؛ فرزندم به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه بیرون رفت اما دیگر بازنگشت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد فقدانی به همراه مرد جوان از خانه فرار کرده و آنها در مسیر از مغازه خوراکی تهیه کردند و بدین ترتیب در ابتدا با بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره این مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه وی شناسایی شد.

سردار ولی‌پور گودرزی متذکر شد: پس از اقدامات پلیسی نامحسوس و شبانه‌روزی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به‌همراه فقدانی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌های دروغین ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وبا صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، فقدانی تحویل خانواده‌اش شد و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 6084321

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله