Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ روزنامه چسون ایلبو چاپ کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد، چنانچه سئول هزینه بیشتری بابت استقرار نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی پرداخت نکند، ایالات متحده قصد دارد تا ۴۰۰۰ نیروی خودش را از این کشور خارج کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ واشنگتن مذاکرات اخیر بر سر هزینه‌های دفاعی با کره‌جنوبی را به صورت ناگهانی تمام کرد و پیش از آن از سئول خواست تا مشارکت سالانه خودش را به پنج میلیارد دلار برساند که بیش از پنج برابر مبلغی است که این کشور اکنون پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع موجب اختلاف میان این دو متحد شده است.   
هیچ کدام از طرفین به طور علنی این ارقام را تایید نکرده‌اند اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است حضور نظامی آمریکا در داخل و خارج از کره‌جنوبی "ارزش پنج میلیارد دلار در ازای حفاظت" را دارد.
روزنامه چسون ایلبو به نقل از یک منبع دیپلماتیک در واشنگتن گزارش داد: «در صورتی که مذاکرات با کره‌جنوبی آن طور که رئیس‌جمهوری آمریکا مایل است پیش نرود، واشنگتن در تدارک خروج یک تیپ از کره‌جنوبی است.»
تعداد نیروهای یک تیپ معمولی ارتش آمریکا بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تن است. در حال حاضر حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در کره‌جنوبی مستقر است. کره‌جنوبی به لحاظ فنی در وضعیت جنگی با کره‌شمالی به سر می‌برد چرا که جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ آن‌ها با یک آتش‌بس موقت به پایان رسیده است.
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت از هیچ‌گونه طرحی در رابطه با خروج ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی از کره‌جنوبی، در صورت شکست مذاکرات "تقسیم هزینه‌ها" اطلاعی ندارد. او در جریان سفر به ویتنام در جمع خبرنگاران گفت: «ما متحدانمان را بر سر این تهدید نمی‌کنیم. مذاکره هست.» وزارت دفاع کره‌جنوبی هم اعلام کرد، گزارش روزنامه چسون ایلبو "موضع رسمی دولت آمریکا" نیست.
براساس قوانین آمریکا، حضور نیروهای ایالات متحده در کره‌جنوبی نباید کمتر از ۲۲ هزار تن شود، مگر اینکه وزیر دفاع بتواند کاهش بیشتر را مقابل کنگره توجیه کند. چسون ایلبو گزارش داد، کاهش بالقوه یک تیپ از نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی، با مقام‌های ارشد نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی در میان گذاشته شده است. کاخ سفید اما هنوز به این گزارش واکنشی نداشته است.
استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی چهارشنبه گفت، به اعتقاد او ایالات متحده باید نیروهایش را در کره‌جنوبی حفظ کند. این اظهارنظر بیگان پس از آن مطرح شد که از او پرسیدند در صورتی که معاون وزیر خارجه آمریکا شود آیا از حفظ پرسنل ارتش آمریکا در کره‌جنوبی حمایت می‌کند یا خیر.
نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی همچنین گفت: «کره‌جنوبی جزو مهمترین شرکای ائتلاف ماست اما این بدین معنا نیست که کسی سواری مجانی بگیرد. ما مذاکرات سنگینی در مبحث تقسیم هزینه‌ها و مسوولیت‌پذیری با کره‌جنوبی داریم.»
رهبران حزب سیاسی کره‌جنوبی هم چهارشنبه به واشنگتن سفر کردند تا خواستار نتیجه منطقی و منصفانه در مذاکرات تقسیم هزینه شوند. نا کیونگ-ون، از اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون کره‌جنوبی موسوم به "حزب آزادی کره" گفت: «تاکید کرده‌ام که خروج نیروهای آمریکایی از کره‌جنوبی نباید مطرح شود چون ائتلاف کره‌جنوبی-آمریکا به منافع ملی آمریکا هم کمک می‌کند.» برچسب ها: آمریکا ، کره جنوبی ، سئول

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا کره جنوبی سئول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیروهای مقاومت عراق اعلام کرده‌اند که عملیات‌های خود علیه نیروهای آمریکایی را باردیگر آغاز می‌کنند.

در همین ارتباط نیز گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج آمریکا، عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر خواهند گرفت.

به گفته گردان‌های حزب الله عراق، از سرگیری عملیات علیه آمریکایی‌ها در نتیجه عدم پیشرفت مذاکرات در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سفر «شیاع السودانی»، نخست وزیر به واشنگتن صورت می‌گیرد.

هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. در این دیدار السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفته بود: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

چند ماه پیش نیز، یک رسانه شاخص آمریکایی در تحلیلی با اشاره به حملات فزاینده گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه نظامیان آمریکایی در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: افزایش تلفات نظامی و شمار بالای مجروحان آمریکایی در عراق، واشنگتن را بر آن داشته که درباره چالش پرمخاطره حضور نظامی نیروهایش در خاک عراق وارد مذاکرات اولیه با مقامات عراقی شود.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به زمزمه آغاز مذاکرات میان مقامات بغداد و واشنگتن درباره خروج احتمالی دست‌کم ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از خاک عراق افزود: با شدت گرفتن جنگ در غزه و حملات پی‌درپی گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه طی ۳ ماه گذشته، اکنون در پارلمان عراق نیز مطالبات برای خروج آمریکا از خاک این کشور افزایش یافته است.

این گزارش افزوده بود: «طبق اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات برای کاهش تدریجی و حساب شده مستشاران نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در عراق با هدف پایان دادن به مأموریت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی آغاز خواهد شد.»

به نوشته واشنگتن تایمز، مقامات آمریکایی با اذعان به ده‌ها مجروح و آسیب مغزی نیروهای نظامی تحت امر خود به دنبال حملات گروه‌های مقاومت عراقی به محل استقرار نظامیانش فاش ساختند که از زمان آغاز حملات از سه ماه گذشته تاکنون، برخی از نیروها نیز دارای جراحت عمیق و وضعیت وخیمی دارند.

از سوی دیگر، «سابرینا سینگ»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بهمن ماه گذشته در سخنانی با اذعان به شدت یافتن دامنه حملات به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های جاری در مقایسه با ۱۰ سال گذشته با فرافکنی آشکار درباره موضوع کاهش حضور نیروهای این کشور در عراق مدعی شده بود که مسئله خروج آمریکا به میزان آمادگی نیروهای نظامی عراق در دفاع از حاکمیت ملی و سرزمینی در برابر تهدیدها بستگی دارد.

این روزنامه مطرح آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود درباره چالش آینده حضور نظامی آمریکا در عراق با استناد به ادعاهای دولتمردان آمریکایی که تاکنون درخواست رسمی از سوی بغداد برای ترک این کشور دریافت نکرده‌اند؛ افزود: «اما نیروهای آمریکایی احتمالاً در اقلیم نیمه خودمختار شمال کردستان که دولت آن روابط نزدیک‌تری با واشنگتن دارد، باقی خواهند ماند.»

کد خبر 6084937

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین