Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@12:42:22 GMT

تصویر ۵۲ مگاپیکسلی ماه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۲۲۹

تصویر ۵۲ مگاپیکسلی ماه

یک عکاس به نام "اریک مورگونوف"(Eric Morgunov) تصویری از ماه ثبت کرد که کیفیت آن ۵۲ مگاپیکسل است.

به گزارش ایسنا، همه ما تصاویر متعددی از ماه دیده‌ایم که از فازهای مختلف ماه و در حالات و کیفیت‌های گوناگون گرفته شده‌اند.

همچنین روزانه هم تصاویر بیشتری از آن منتشر می‌شود.

ولی "اریک مورگونوف" به تازگی تصویر خارق‌العاده‌ای از ماه ثبت کرده که از باقی عکس‌ها متفاوت‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل منحصر به فرد بودن این عکس هم این است که این تصویر حاصل ۵۰۰ عکس از ماه است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یک عکس ۵۲ مگاپیکسلی زیبا را به وجود آورده‌اند.

زمانی‌ که روی این تصویر بزرگنمایی می‌کنید، دیده خود را باور نمی‌کنید زیرا این عکس بسیار واضح و دقیق بوده و رنگ‌های آن دقیق است.

به طوری‌ که برخی با دیدن این تصویر گمان می‌کنند در حال تماشای یک اقیانوس روی ماه هستند.

 دریاچه‌ای که در تصویر مشاهده می‌شود، "دریای آسایش" نام دارد و یکی از دریاوارهای کره ماه است.

دریای آسایش نسبت به بقیه سطح ماه رنگی آبی‌فام‌تر دارد. رنگ آبی‌تر این دریاوار را به خاطر وجود فلز بیشتر در خاک و سنگ بازالتی آن دانسته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ماموریت ناو آلمانی در دریای سرخ

یک کشتی جنگی آلمان ماموریت خود را برای محافظت از کشتی‌های تجاری صهیونیستی در برابر یمن به پایان رساند و بامداد شنبه دریای سرخ را ترک کرد.

براساس گزارش القدس العربی،  این کشتی بخشی از مأموریت دریایی دفاعی اتحادیه اروپا موسوم به ASPEDS بود که در فوریه گذشته در دریای سرخ مستقر شد تا از کشتی‌های تجاری صهیونیستی و یا عازم اراضی اشغالی در برابر حملات یمن که حمایت خود را از فلسطینیان در غزه اعلام کرد، محافظت کند.

 دریای سرخ به کانال سوئز منتهی می‌شود که مهمترین مسیر دریایی آسیا و اروپا است. در همین راستا خواستار پایان دادن به عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه هستند.

ارتش آلمان اعلام کرد که این کشتی که ۲۴۰ خدمه داشت ماموریت خود را در ساعت ۵:۵۰ صبح (۰۳۵۰ GMT) به پایان رساند و منطقه عملیاتی را ترک کرد.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از خروج ناوشکن دانمارک از دریای سرخ به دلیل آسیب وارد شده به آن در نتیجه حملات ارتش یمن خبر داده بودند.

گفتنی است، نظامیان انصارالله یمن از اواسط ماه نوامبر عملیات خود در دریای سرخ را آغاز کرده و می‌گویند به کشتی‌هایی که متعلق به رژیم صهیونیستی باشند یا به این رژیم کمک رسانی کنند، اجازه عبور از دریای سرخ را نمی‌دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا در گزارشی به قلم «جان گامبرل» تحلیلگر خود نوشته است که تداوم حملات نیروهای یمنی به کشتی‌ها در تنگه مهم باب‌المندب، غرب را دچار «چالش جدی» کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد
  • پایان ماموریت ناو آلمانی در دریای سرخ
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت
  • آرامش در دریای خزر
  • دستگیری اراذل و اوباش خیابان کاشانی شهرکرد