Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،راضیه سادات میرمعینی مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با اشاره به وضعیت استان در خصوص بیماری دیابت بیان کرد: همدان نسبت به بیماری دیابت وضعیت مناسبی دارد و جزو استان‌هایی با شیوع نسبتا پایین است.

او افزود: همدان در کشور جزو استان‌های با بروز دیابت پایین است، اما همدان سومین استان در بروز پیش‌دیابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میر معینی با اشاره اینکه در بروز دیابت از متوسط کشوری رتبه پایین تری داریم، اما پیش‌دیابت ما از متوسط کشوری بالاتر است بیان کرد: همدان سومین استان کشور در بروز پیش دیابت است.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه در حوزه پیش‌دیابت جزو استان‌های با شیوع بالا هستیم گفت: اگر افراد نکات لازم را رعایت نکنند روند خوبی را شاهد نخواهیم بود.

او  با بیان اینکه در کشور‌های اروپایی طبق پیش‌بینی صورت گرفته از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ میزان بروز دیابت ۱۶ درصد افزایش خواهد داشت خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی ایران در بین کشور‌هایی آسیایی  این میزان ۱۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

میرمعینی با تاکید به اینکه کشور‌های آفریقای شمالی ۳۹ میلیون بیمار دیابتی در سال ۲۰۱۷ دارند که این میزان در سال ۲۰۲۴ به ۸۲ میلیون نفر می‌رسد گفت: این کشور‌ها بسیاری از عوامل خطر را کنترل کرده‌اند و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته کمتر افراد دچار بیماری دیابت خواهند شد.

میرمعینی با بیان اینکه کشور ما روز به روز به زندگی ماشینی وابسته می‌شود، گفت:  از آنجا که فعالیت بدنی کمی دایم و تفریحات ما نیز ماشینی شده در آینده شاهد افزایش آمار بیماری‌های غیرواگیر خواهیم بود.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان عنوان کرد: در حال حاضر در ایران تقریبا ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت مبتلا به دیابت هستند که در همدان این میزان زیر هفت درصد در جمعیت شهری و بیش از پنج درصد در جمعیت روستایی گزارش می‌شود.

میرمعینی با تاکید به اینکه باید به مواردی که باعث شده دیابت کمتر بروز کند بیشتر بپردازیم مثلا خوردن تغذیه سنتی و خوردن آش‌ها را که شامل حبوبات هستند در برنامه غذایی بیشتر بگنجانیم گفت: این اقدام باعث می‌شود ریسک بیماری‌های دیابت پایین آید.

وی با بیان اینکه خوردن غذای‌های فست فود ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را افزایش می‌دهد گفت: متاسفانه تمایل کودکان و نوجوانان به خوردن عذا‌های فست فودی افزایش یافته و این باعث بروز بیماری چاقی نیز در بین آن‌ها شده است.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه همدان در منطقه سردسیر قرار دارد و عملا ۶ ماه از فعالیت‌های بدنی افراد در این استان محدود می‌شود افزود: افزایش تحرک بدنی و انجام ورزش در خانه می‌تواند موثر باشد.

او کاهش مصرف دخانیات را مهم دانست و گفت: متاسفانه همدان در این زمینه جزو استان‌های پیش رو است و باید این رتبه کاهش یابد.

میرمعینی با اشاره به عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در استان بیان کرد: ما از لحاظ مصرف میوه و سبزیجات وضعیت خوبی نداریم و در جمعیت روستایی نیز مصرف نمک بالاست.

انتهای پیام/د.ا

همدان سومین استان کشور در بروز پیش‌دیابت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی وزارت بهداشت دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا