Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود نیلی احمد آبادی امروز پنجشنبه در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاههای سطح یک کشور در جمع خبرنگاران افزود: البته قطعی اینترنت مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است زیرا دانشگاه های سطح  یک کشور بین المللی هستند و قطع شدن ارتباط آنها با دانشگاه های بین المللی به اعتبار خود و دانشگاه و همچنین پیگیری پروژه ها و تحقیقات آنها ضربه می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیلی ادامه داد: البته به همین منظور با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سایر نهادهای مرتبط کشور مذاکره و صحبت هایی شده است و مشکلات عنوان شده است و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

باید نظام یکپارچه ای برای بودجه داشته باشیم

رییس دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث های این اجلاس بحث بودجه ریزی سال ۹۹ و همین طور مشکلات و دغدغه های سال ۹۸ است زیرا دانشگاه ها با توجه به  بودجه ای که مصوب می شود باید دانشجو را پذیرش کند که در بسیاری از موارد این بودجه کم بوده و سبب می شود برای امور پژوهشی بودجه کاهش یابد.
وی تصریح کرد: آنچه که برای آینده کشور مهم است بهره بردن از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی که این بودجه ریزی در این اجلاس تعیین خواهد شد در آینده امور پژوهشی دانشگاه ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی ادامه داد: نیاز امروز کشور بهره بردن از پایان نامهها، رسالهها، مقالات و طرحهای پژوهشی است که اگر آنها را استفاده نکنیم کشور در بسیاری از امور متضرر می شود.
نیلی احمد آبادی گفت: مشکلی که در بودجه ریزی وجود دارد این است که بودجه دانشجو، دانشگاه و استاد جداگانه است که اگر یک نظام یکپارچه برای بودجه وجود داشت بهتر می توانستیم دغدغه مالی دانشگاه ها را برطرف کنیم.
وی همچنین درباره کارگروه سیل یا همان هیات گزارش سیل و اینکه نتایج آن به کجا رسیده است افزود: ۱۵ کارگروه کار تحقیقی و پژوهشی را برای سیل انجام داده اند و نتایج آن به بخش تلفیق داده شده است البته ما برای ارائه نتایج و گزارش ها نهایی از نهاد  ریاست جمهوری دو ماه فرصت خواستیم که آنها ۶ ماه به ما فرصت دادند ولی نتیجه نهایی این گزارش تا ۱.۵ ماه دیگر اعلام می شود.
رییس دانشگاه تهران با اشاره به حقوق پایین برخی از اساتید دانشگاه ها و همچنین نیروهای حق التدریس گفت: یکی از مشکلات ما متناسب سازی زحمات و تلاش های اساتید جوان دانشگاه ها با حق و حقوق دریافتی آنهاست که بسیار کم است و برای اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری اساتید جوان و نخبه را در کشور از دست ندهیم باید بتوانیم سیستم و نظام حقوق و دریافتی آنها را اصلاح کنیم.

برچسب‌ها محمود نیلی احمدآبادی دانشگاه تهران بودجه دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران بودجه دانشگاه ها دانشگاه تهران بودجه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی