Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در فاصله باقیمانده تا انتخابات اسفندماه، اختلافات بر سر سازوکار شورای وحدت همچنان پابرجاست و هنوز مشخص نیست لیستی که قرار است از دل این ائتلاف بیرون بیاید آیا تنها لیست اصولگرایان خواهد شد یا ناراضیان از این شورا خود به سمت ارائه لیست مستقل می‌روند. با این وجود این شورا طی روز‌های گذشته با انتشار اولین بیانیه خود رسما اعلام موجودیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این‌باره می‌گوید که ریشه اصلی اختلافات و افتراقات اصولگرایان قدرت‌طلبی برخی طیف‌ها در این جریان است که می‌خواهند به هر ترتیبی خود را مطرح کنند. او که معتقد است شورای وحدت صد در صد آنچه که باید می‌بود نیست، این را هم تاکید دارد که «جریان اصولگرایی یک کوچه تنگ و باریک نیست که هر کس از دید ما در آن جا نشد، بیرون بیندازیم.»

مشروح گفت‌وگوی با حسین انواری، عضو حزب موتلفه را در ادامه بخوانید؛

*******

آقای انواری! وضعیت شورای وحدت در فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ در بیانیه اعلام موجودیت این شورا بر ضرورت استفاده از تمامی نیرو‌های اصولگرا تاکید شده است، درصورتیکه این شورا از لحظه تشکیل با گزینش‌گری چهره‌ها و طیف‌های اصولگرا را دعوت به حضور در جلسات می‌کرد و هنوز هم آن جامعیت را ندارد. پیش‌بینی شما از لیستی که از شورا بیرون بیاید چیست؟ فکر می‌کنید نهایت اکثریت اصولگرایان تن به این لیست بدهند؟

مجموعه افرادی که در خط انقلاب هستند و معتقدند که در شرایط کنونی کشور باید خطوط را نگه دارند، چاره‌ای جز وحدت ندارند و شعار این نشست‌هایی که تحت عنوان «شورای وحدت» برگزار می‌شود همان نیل به وحدت است و همه به دنبال ایجاد یک ائتلاف بین جبهه‌های مختلف هستند.

این افراد همه اصولگرا هستند و نظام را قبول دارند، اما در جریان اصولگرایی هم تفکرات مختلفی وجود دارد. راهکار نیل به وحدت هم آن است تا تعامل لازم انجام شود و اصولگرایان بتوانند به نقطه‌ای برسند که بتوانیم کشور را از خطرات ناگوار محتمل نجات دهیم.

برخی اصولگرا‌ها اولویت را کسب قدرت می‌دانند

تا زمانی که رسیدن جناح خودمان به قدرت، اولویت باشد اصولگرایان به موفقیتی نخواهند رسید. اصولگرایان باید این جناح را برای نظام بخواهند نه برای خودشان. این امر موضوعیت ندارد و ما باید در خدمت نظام باشیم. باید هدف از اینکه چرا گردهم آمده‌ایم را شفاف کنیم و موثرترین افرادی که می‌توانند در مجلس حضور یابند و دردی از مردم دوا کنند انتخاب کنیم. در غیر این صورت ممکن است افرادی که شایستگی‌های لازم را ندارند با ایجاد جوسازی مثل همین دوره وارد مجلس شوند.

اصولگرایی کوچه تنگی نیست که هرکس جا نشد بیرونش کنیم

شما به ارزش‌ها و اصول مشترک بین اصولگرایان اشاره کردید، اما برخی از طیف‌های تندروی اصولگرا نظیر جبهه پایداری اصولگرایان معتدل را مورد هجمه قرار می‌دهند و معتقدند که آن‌ها از ارزش‌های اصولگرایی رد شده‌اند، شما این انتقاد را وارد می‌دانید؟

اصولگرایی یک کوچه باریک نیست که هرکس در آن جا نشد، او را بیرون بیندازیم. اصولگرایی کوچه تنگ و تاریک نیست بلکه یک اتوبان است که شامل تفکرات مختلفی است. اگر اختلافات اصولی و مبنایی داریم باید ابتدا آن‌ها را حل و فصل کنیم. برای نمونه نمی‌شود گفت در مورد پذیرش اصل نظام، ولایت فقیه و اینگونه مسائل پایه‌ای اختلاف‌نظر داریم، بعد حالا می‌خواهیم وحدت کنیم. چنین امری امکان‌پذیر نیست.

باید عدم استقبال از شورای وحدت را بررسی کرد

در این شورا، جای خالی برخی از طیف‌های اعتدالی اصولگرا به چشم می‌خورد و هنوز هم برخی اختلافات ریشه‌ای بین نیرو‌های اردوگاه اصولگرایی وجود دارد، فکر می‌کنید آیا شورای وحدت اساسا می‌تواند سازوکاری موثر در ایجاد وحدت باشد؟

ممکن است ساز و کار کاملی نباشد، اما این اقدام انجام شده است و نمی‌تواند کاملا آن را بی‌تاثیر دانست. بله ممکن است اشکالاتی بر آن وارد باشد که در آن طیف‌های مختلف اصولگرا تجمیع نشدند، ولی همین طیف‌هایی که در آن حضور دارند می‌توانند اتفاق خوبی را رقم بزنند و بهترین سناریو آن است تا دیگر طیف‌های اصولگرایی را هم وارد این شورای وحدت کنیم. باید به این پرسش بپردازیم که چرا از شورای وحدت توسط همه اصولگرایان استقبال نمی‌شود.

نباید منافع سیاسی خود را بر منافع نظام ترجیح دهیم

اما در ادوار پیشین انتخابات مجلس هم چنین سازوکار‌هایی توسط اصولگرایان شکل گرفت، اما در عمل این اقدامات نتوانستند تا وحدتی فراگیر را ایجاد کنند. این درحالی است که در این دوره اختلافات و افتراقات بیش از پیش است. چه تضمینی وجود دارد که این دوره شورای وحدت کارآمدی لازم را داشته باشد؟

این ائتلاف (شورا وحدت) صد در صد آنچه که باید می‌بود نیست؛ اما به‌هر حال ایجاد شده است و همین مقدار و مقیاس از چنین سازوکاری هم می‌تواند مفید باشد. بالاخره گروه‌های مختلف در این نشست گردهم جمع شده‌اند و تعامل می‌کنند. باید دید نقص شورای وحدت از دید افرادی که تن به آن نمی‌دهند کجاست و تلاش کنیم تا راه ورود طیف‌های جدامانده را هموار سازیم. آنچه که به اصولگرایان ضربه می‌زند آن است که بخواهیم منافع جناحی و طیف خود را اولویت قراردهیم نه آنکه به منافع نظام بپردازیم.

برای نیل به این منافع باید چه کنیم وچه افرادی مفید خواهند بود. ممکن است پای افراد بسیار خوبی هم وسط باشد، اما به درد مجلس نمی‌خورند. نامزد‌ها مجلس هم باید دارای ویژگی‌هایی باشند که جایگاه این نهاد که که تعبیر امام (ره) عصاره فضائل ملت است حفظ شود. منبع: خبرآنلاین برچسب ها: رویداد24 ، اصولگرایان ، حسین انواری ، انتخابات مجلس یازدهم سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اصولگرایان انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی

روستای بهارستان از توابع شهرستان مشهد است. این روستا از نعمت گاز برخوردار است اما کوچه ای که در نزدیکی گاوداری است از نعمت گاز بی بهره است و ساکنان این کوچه با مشکل مواجه هستند بارها این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای در برنداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

روستای بهارستان که نام قدیم آن کورده است از نعمت گاز برخوردار است، اما تنها کوچه ما هست که به مدت ۱۰ سال گاز ندارد و ما از نفت استفاده می‌کنیم بار‌ها پیگیری کرده ایم، اما نتیجه‌ای نداشته است.
به چند دلیل ما از نعمت گاز برخودار نیستیم اول اینکه ده سال پیش گفتند کوچه تو بافت نیست و هر ده سال یک بار نقشه عوض می‌شود الان داریم میرم تو دوازده سال و مشکل نقشه با گذشت ۱۲ سال حل می‌شود، اما الان گفتند به دلیل گاو داری امکانش وجود ندارد این گاوداری الان نزدیک چهل سال است که تاسیس شده است سوم اینکه می‌گویند شما‌ها در زمین‌های کشاورزی خانه ساختید اگر زمین‌های کشاورزی است چرا همچنان زمین می‌فروشند و مردم در حال ساختن خانه هستند. خواهش میکنم پیگیری کنید.

منبع: جهانگرد - خراسان رضوی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تحلیلگر اسرائیلی : وزیر امنیت ما، لات‌ کوچه خلوت است
  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد افرادی هستند که در شهرک‌های سازمانی زندگی کرده و فهمی از فضای عمومی کشور ندارند!
  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه
  • قطعی آب شرب فاز یک اندیشه شهرستان شهریار
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • واکنش به موضع گیری سیدمحمد خاتمی درباره حمله به اسرائیل /اصولگرایی واقعی یعنی این/آنها که برای دلار 20 هزار تومانی فریاد وااسلاما سر می دادند کجایند؟