Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه انگلیسی اعلام کرد علیرغم اینکه اسپانیا میلیون‌ها موبایل را ردیابی می‌کند؛ مدعی است که این کار را جاسوسی نمی داند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بی بی سی، دولت اسپانیا در اقدامی که با انتقادات عمومی زیادی مواجه شده است، تصمیم گرفته تا میلیون‌ها تلفن موبایل را ردیابی کند.

دولت اسپانیا در این خصوص گفته است این کار بخشی از برنامه سرشماری جمعیت کشور است؛ اما منتقدان می‌گویند این کار نوعی جاسوسی از مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۳ شرکت بزرگ مخابراتی اسپانیا گفته‌اند در این طرح مشارکت می‌کنند و دادن این اطلاعات به دولت، ناقض قانون نیست.
موسسه ملی آمار اسپانیا می‌خواهد تحرکات مردم کشور را در ظرف مدت هشت روز بررسی کند. اول از ۱۸ تا ۲۱ نوامبر از محل کار یا مدرسه و دانشگاه و سپس در روز‌های تعطیل و جشن.

دومین بخش این طرح روز ۲۴ نوامبر، روز کریسمس و دو روز در تابستان سال آینده انجام خواهد شد.

سه شرکت مخابراتی مویستار، وودافون و اورنج، ۷۸.۷ درصد کاربران موبایل اسپانیا را پوشش می‌دهند. دولت به این سه شرکت هر کدام نزدیک به نیم میلیون دلار برای مشارکت در طرح پرداخت خواهد کرد.

آن‌ها تلفن‌ها را از نیمه شب تا ساعت شش بامداد و از ۹ صبح تا شش عصر رصد می‌کنند تا بدانند مردم کجا زندگی می‌کنند.موسسه ملی آمار اسپانیا به روزنامه اینترنتی ال کونفیدانسیال گفته است "به عنوان مثال خواهیم دانست که چه تعداد موبایل در ساعت پنج عصر در یک خیابان خاص در هر شهر با بیش از پانزده هزار نفر جمعیت وجود دارد، اما نه چیزی بیشتر از این. "

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، موسسه ملی آمار اسپانیا بر این امید است که تصویر شفافی از این که اسپانیایی‌ها چه زمانی و کجا مسافرت می‌کنند به دست آورد و از این آمار برای بهبود سیستم حمل و نقل و خدمات عمومی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرشماری اسپانیا دولت جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه

رضا دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیرهای مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودروهای شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند.

کد خبر 6084965

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه