Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه»که در مسکو به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت: موضع ما در مقابل شهرک‌سازی اسراییل تغییری نکرده و این اقدام را غیرقانونی میدانیم.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌ شب اعلام کرد: دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.
پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.
پمپئو اظهار کرد: در سال ۱۹۷۸ دولت جیمی کارتر سی و نهمین رییس جمهوری اقدامات اسرائیل در خصوص شهرک‌های یهودی نشین را مطابق با قوانین بین المللی ندانست ولی دولت رونالد ریگان چهلمین رییس جمهوری آمریکا با آن مخالفت کرد.

خواهان جنگ نیستیم
وزیر امور خارجه بحرین در ادامه سخنان خود خواستار کاهش تنش در منطقه شد و گفت: جنگ و هرگونه اقدام نظامی یکجانبه در منطقه را غیرقابل قبول می‌دانیم.
وی افزود: خواهان تامین کامل امنیت منطقه و رفع تنش‌ها بین همسایگان هستیم.
خالد بن احمد گفت: در این روند باید مواضع همه کشورهای منطقه مورد توجه قرار گیرد و منافع یک کشور علیه منافع کشور دیگر بکار گرفته نشود.
وی ادامه داد: اگر از منافع یک کشور علیه منافع کشور دیگر استفاده شود به نفع کسانی خواهد بود که نمی‌خواهند ثبات در منطقه برقرار شود.

استقبال از نقش روسیه در سوریه
وزیر خارجه بحرین در ادامه سخنان خود گفت که کشورش از نقش کلیدی روسیه برای بازگرداندن ثبات و امنیت سوریه استقبال می کند.
وی افزود: روسیه در عرصه مبارزه با تروریسم، بازگشت سوریه به وضع عادی و بازگشت آوارگان سوری به خانه‌های خود نقش مهمی ایفاء می‌کند. 
وی بدون اشاره به نام کشوری ادامه داد: اینکه دخالت غیرسازنده برخی کشورهای منطقه در امور سوریه از بین رفته است بسیار مهم است.
وزیر خارجه بحرین همچنین به وجود بیش از ۲۰ قرارداد همکاری با روسیه اشاره و عرصه‌های سرمایه گذاری و انرژی اشاره کرد.

برچسب‌ها بحرین روسیه اسرائیل خلیج فارس پروندهٔ خبری شهرک سازی در کرانه باختری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین روسیه اسرائیل خلیج فارس بحرین روسیه اسرائیل خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل

 

به گزارش تابناک، وزارت خارجه عربستان این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اشغالگر» ارزیابی کرد.

طبق گزارش شبکه العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان صهیونیست و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد.

رژیم صهیونیستی جمعه از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

 

همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • جزئیات شهادت ۴ رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۴ رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی
  • شمال فلسطین اشغالی زیر آتش باران حزب الله
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • حزب‌الله: جنایت «الهباریه» بی‌پاسخ نخواهد ماند
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم