Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:40:24 GMT

پیش بینی بارش باران و برف در اغلب نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۷۴۲

پیش بینی بارش باران و برف در اغلب نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز ۳۰ آبان ماه در نوار شرقی کشور یعنی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان و بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، شرق اصفهان و شرق سمنان همچنین در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی برای  فردا اول آذرماه برای سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان و روز شنبه ۲ آذرماه، برای سواحل دریای خزر، اردبیل و به‌صورت پراکنده برای ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روز یکشنبه ۳ آذرماه برای استان گیلان و روز دوشنبه ۴ آذرماه برای بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود. در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان جنوبی، یزد و کرمان، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و روز جمعه برای ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و فردا دریای عمان و از امروز تا روز شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. 

در این اطلاعیه درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا  کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز ۸ و ۱- سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا ۲ آذرماه نیمه‌ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۶ و صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 4777452 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش باران بارش برف شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه بارش برف آلودگی هوا شهر تهران زلزله بنزین آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی تعطیلی مدارس سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و  روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط  نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: در بعد از ظهر جمعه (۳۱ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴  درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۱- درجه سانتیگراد و اهوازبا بیشینه دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.


دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • وقوع بارش باران و ریزش تگرگ در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی