Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@16:13:17 GMT

کمبود کالای استراژیک در مازندران وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۷۶۹

کمبود کالای استراژیک در مازندران وجود ندارد

محمد جعفری در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات مازندران با اشاره به فعالیت ۱۹ کارخانه آرد در استان اظهار داشت: همچنین یک سیلوی بخش دولتی در استان وجود دارد.

وی ظرفیت انبار محصولات استراتژیک را بیش از ۸۰۰ هزار تن در سیلوها و انبارهای استان بیان کرد و گفت: همچنین بیش از ۲۰۰ هزار تن ظرفیت انباری در بندرامیرآباد ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مصوبه شورای امنیت ملی، به اندازه نیاز سه ماه گندم در استان ذخیره سازی شده است و علاوه براین برای واردات ۲۰۰ هزار تن گندم نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: تا سه هفته آینده اولین کشتی حامل گندم وارداتی به استان وارد می شود که ۱۵۰ هزار تن از طریق بندر امیرآباد و ۵۰ هزار تن از بندر نوشهر وارد می شود.

وی گفت: همچنین روزانه از استان های تولیدکننده به استان گندم وارد می کنیم و علاوه بر گندم در بحث شکر نیز به میزان کافی داریم و هزار تن شکر در انبارهای استان موجود است.

وی افزود: ۱۷ هزار تن روغن خام در انبارها وجود دارد که با اعلام ستاد تنظیم بازار می توان آن را برای تصفیه در اختیار کارخانه ها قرار داد.

جعفری بابیان اینکه ۳۰ هزار تن روغن خام وارد خواهیم کرد تصریح کرد: دیروز اولین کشتی حامل روغن خام وارد استان شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اظهار اینکه از نظر تامین کالای استراتژیک در استان مشکلی نداریم از مردم خواست تا دراین زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی افزایش قیمت نان را جزو مسئولیت های مهم استان بیان کرد و گفت: کارگروهی در این زمینه مشخص شد و قرار بود در کارگروه آرد نان مطرح شود ولی با توجه به شرایط موجود موضوع افزایش قیمت به بعد موکول شد.

کد خبر 4777453

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 محمد جعفری خرید گندم بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان شیراز زلزله بنزین قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند سفر استانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که کالاهای اساسی سبد خانوار به وفور در میادین، فروشگاه‌های زنجیره@ای و مغازه‌ها موجود است که همین فراوانی منجر به روند کاهشی قیمت‌ها و تعدیل در بازار شده است.

اخیرا مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد اعلام کرد: هر گونه تغییر در قیمت کالاهای اساسی بدون مجوز ستاد تنظیم بازار کشور مورد تایید نیست و تخلف محسوب می شود ما مشکلی در تامین کالاهای اساسی و ارز برای واردات کالاهای و نهاده های دامی نداریم و اظهار نظرهایی مبنی بر افزایش قیمت گوشت در هفته های آینده با هدف تشویش بازار و اذهان عمومی مطرح می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را در هفته‌های آینده تکذیب کرد و گفت: دولت تصمیمی بر افزایش نرخ ارز نیمایی و یارانه برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی ندارد.

بنابر سیاست‌های وزارت جهاد مبنی بر افزایش جوجه ریزی ماهانه، واردات دام پروار و خرید توافقی گوشت و همچنین افزایش تولید مرغ، گوشت و تخم مرغ و میوه نه تنها کمبودی برای عرضه نداریم بلکه به سبب مازاد تولید و حمایت از تولیدکنندگان صادرات باید در دستور کار قرار گیرد.

بنابر آمار در سال گذشته به میزان ۲۴ میلیون و ۶۱۹ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار وارد کشور شده است. این میزان کالای اساسی وارداتی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه ماقبل به لحاظ وزنی ۱.۳۵ درصد و از حیث ارزش ۹.۷۲ درصد کاهش داشته است.

قیمت گوشت قرمز کاهشی شد

در ادامه منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: استمرار در واردات و عرضه با قیمت مصوب موجب شد تا قیمت گوشت قرمز گرم وارداتی و منجمد تغییری نکند.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در بازار خبر داد و گفت: در ایام نوروز و پرمصرف گوشت منجمد گوسفند و گوساله وارداتی حتی در دورترین نقاط با نرخ  مصوب عرضه شد با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه گسترده دام شاهد کاهش قیمت هستیم، از این رو خواستار خرید حمایتی دام سبک و سنگین با نرخ ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزارتومان هستیم. با توجه به حجم مناسب تولید گوشت در داخل و واردات گوشت منجمد و گرم، قیمت تا حدودی در بازار کاهش یافته و در برخی مناطق ناهماهنگی سیستم توزیع منجر به نوسانات قیمت در بازار شده است.

همچنین مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ هزارتومان است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که قیمت مرغ به سبب افزایش جوجه ریزی ها و تولید تغییری نداشته باشد، هرچند مرغداران به قیمت های فعلی معترضند و خواستار اصلاح قیمت هستند.

 یوسف خانی از توزیع روزانه ۷ هزارتن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: بنابر آمار در استان تهران روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ توزیع می شود که میزان مصرف هم در همین حد است. قیمت گذاری دستوری معنایی ندارد و باید تنها قیمت پایه ای برای مرغ اعلام شود.

تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

در ادامه حمید رضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ تا ۳۲ هزارتومان است که بدلیل مازاد تولید ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. با توجه به مازاد تولید تخم مرغ در سه ماهه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۱۰ هزارتن و در مجموع ۳۰ هزارتن تخم مرغ باید خرید حمایتی شود تا تولید دچار چالش نشود.

کاشانی ادامه داد: در شرایط فعلی قیمت تخم مرغ به حدی پایین است که تخم مرغ با زیان به کشورهای منطقه صادر می شود. اما برآوردها حاکی از آن است که در ۳ ماهه نخست سال ۱۵ تا ۲۰ هزارتن تخم مرغ صادر شود.

کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم

رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از ثبات قیمت اقلام اساسی در بازار خبر داد و گفت: در شرایط کنونی تمامی کالاهای اساسی در بازار به وفور موجود است و هیچ کمبودی در زمینه تامین این کالاها نداریم.

به گفته او، بنابر اعلام اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی براینکه تغییر نرخ ارز آزاد ارتباطی به کالاهای اساسی و مواد غذایی ندارد و نرخ ارز کالاهای اساسی و مواد غذایی به هیچ عنوان تغییری نخواهد داشت. امسال کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر و روغن در بازار به‌وفور تامین است و نه‌تنها کمبودی در این زمینه‌ها نداریم؛ بلکه با نرخ‌های دولتی عرضه می‌شود.

با توجه به افزایش تولید مرغ، گوشت و تخم مرغ و تامین دیگر اقلام اساسی سبد خانوار در کنار تشدید نظارت ها نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه تمامی کالاها با نرخ دولتی در بازار توزیع می شود که امیدواریم این سیاست ها ادامه یابد تا خانوارها برای تامین سبد معیشتی دچار مشکل نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • كشف بيش از يک ميليارد كالای قاچاق در كاشمر
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در کاشمر 
  • مبارزه با عوامل خسارتزا در ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران
  • کشتی گیران خارجی جام «عبدالله موحد» وارد مازندران شدند
  • کشف کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد تومان در مرند
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • (ویدئو) کمبود نیرو؛ مشکل اصلی ناتو