Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@18:21:37 GMT

اخبار هواشناسی/ هوای تهران سردتر می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۷۷۹

صراط:

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت جوی کشور در آخر هفته گفت: امروز در نوار شرقی شامل استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، یزد، کرمان، شرق اصفهان و سمنان، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارش‌های شرق استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با رعدوبرق همراه خواهد بود.

گودرزی درباره بارش برف گفت: در خراسان رضوی و شمالی، ارتفاعات خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز شرقی اردبیل و آذربایجان شرقی بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

گودرزی گفت: در شمال شرق کشور از فردا کاهش دما خواهیم داشت بنابراین هوا ۴ تا ۶ در جه سردتر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری است. بیشینه دما به ۱۰ درجه می‌رسد. همچنین ۲ الی ۳ درجه کاهش دما و سرد شدن پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره فردا افزود: دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش خواهد داشت.

وی درباره شرایط جوی در آب‌های کشور ادامه داد: امروز و فردا آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه ترمز مواج است. همچنین از امروز تا روز شنبه دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: سردترین مرکز استان زنجان و شهرکرد با دمای منفی ۷ درجه و بندرعباس به عنوان گرم‌ترین مرکز استان ۲۴ درجه بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هواشناسی هوای تهران کاهش دما دمای هوا بارندگی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج تا اواخر وقت امروز سه‌شنبه بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات