Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال‌های اخیر کشاورزان برای استخراج آب از چاه اقدام به خرید ترانس و استفاده از انرژی برق کردند تا جایگزین موتورهایی باشد که با گازوئیل کار می‌کرد اما در برخی از موارد این ترانس‌ها به دلیل نداشتن محافظت لازم مورد سرقت قرار می‌گیرند. ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، طی سال‌های نه چندان دور کشاورزان جهت استخراج آب از چاه به ناچار باید از موتورهایی که با سوخت‌های گازوئیلی کار می‌کرد استفاده می‌کردند که در این راستا علاوه بر این که امکان نشت این سوخت در آب چاه نیز وجود داشت موجب آلودگی زمین ‌های کشاورزی و بعضا خشکیدگی محصولات کشاورزی می‌شد، از طرف دیگر تامین حجم عظیم سوخت برای کشاورزان میسر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات استخراج آب به وسیله موتور گازوئیلی باعث شد تا کشاورزان به سمت استفاده از برق جهت استخراج  آب بروند در این راستا نیز اقدام به واریز وجه جهت خرید ترانس برق کردند و بعد از مدتی زمین‌های کشاورزی از این نعمت بهره‌مند شد.

اما طی سال‌های گذشته ترانس‌های برق بیش‌تر در ایام پاییز و زمستان که کشاورزان رفت و آمد چندانی به مزارع ندارند مورد سرقت قرار می‌گیرد و بعضا خرید دوباره این ترانس‌ها هزینه هنگفتی را به کشاورزان تحمیل می‌نماید.

یا در برخی از روستاها کابل‌های تیر برق در نواحی که تردد روستائیان کم‌تر است مورد سرقت قرار می‌گیرد که بعضا بعد از گذشت مدت چند ماه کابل جدید جایگزین نمی‌شود و قسمتی از روستا از روشنایی در شب محروم مانده و در تاریکی به سر می‌برد.

اردکانیان: آب و برق تا پایان سال گران نمی‌شودراه دسترسی 120 روستای الیگودرز هم‌چنان قطع است؛ برق روستاها وصل شد30 درصد از برق استان سمنان در بخش صنعت گرمسار و ایوانکی مصرف می‌شود

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان زنجان در خصوص سرقت ترانس‌های برق از زمین‌های کشاورزان، اظهار داشت: در حفظ و نگه‌داری تاسیسات باید همه حساس باشند، بیش از 9 هزار دستگاه ترانس در سطح استان هست و امکان قرار دادن یک شخص جهت حفاظت از ترانس‌ها میسر نیست زیرا برخی از ترانس‌ها مختص مشترک خاص است و دستورالعملی مبنی بر حفظ و حراست ترانس‌ها برای دارندگان ترانس صادر شده است.

وی با بیان این که بعد از نقطه تحویل ترانس کلا حفاظت بر عهده مشترک است، گفت: در زمین‌های کشاورزی که بعضا در فصولی از سال دسترسی امکان پذیر نیست و امکان سرقت ترانس وجود دارد طرحی از دو سال قبل اجرا می‌شود تا مشترکین ابتدای پاییز که مصرف آب و برق ندارند به کمک این شرکت ترانس‌های برق به منزل شخص انتقال داده می‌شود و با هزینه ناچیز در زمان شروع کارکشاورزی و نیاز به آب و برق دوباره به محل منتقل می‌یابد.

علیزاده با اعلام این که کوچک‌ترین ترانس در حال حاضر حداقل 40 میلیون تومان ارزش دارد، گفت: کشاورزان برای حفظ این سرمایه تنها با یک تا دو میلیون تومان حق جابه جایی و نصب دوباره در محل توسط پیمانکار می‌توانند از ترانس در برابر سرقت محافظت کنند.

 وی با اعلام این‌که در استان زنجان حداقل سرقت ترانس اتفاق می‌افتد، گفت: با کمک کشاورزان از دو سال پیش سرقت ترانس بسیار کاهش یافته است، در مواقعی نیز کشاورزان خود از تاسیسات برق محافظت می‌کنند که بی تاثیر در حفظ ترانس نبوده است با این که طی سال گذشته 35 مورد سرقت ترانس روی داده بود در سال جاری سرقت به دو مورد کاهش یافته است.

مدیر عامل توزیع نیروی برق زنجان با اشاره به این که طول شبکه برق متوسط و ضعیف استان نزدیک به 14 هزار کیلومتر است، افزود: در شبکه برق استان سرقت‌هایی انجام می‌گیرد اما برای پیشگیری از این امر چند راهکار پیش گرفته شده است و سرقت‌ها در حال کاهش است، اما سرقت در شبکه فشار ضعیف‌ها که از جنس مس هستند همچنان انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از این طرح‌ها جهت حفظ شبکه ضعیف 5 هزار و 800 کیلومتر استان استفاده از کابل‌های خود نگه‌دار است به طوری که یک هزار کیلومتر از این شبکه در مناطقی که آلوده به سرقت است به کابل‌های خود نگه‌دار مجهز می‌شود که در سال‌جاری این کار نهایی می‌گردد از طرف دیگر این طرح بیش‌تر در روستاها و مکان‌های دور افتاده استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام‌/7557/ش

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیریت توزیع برق شاهین دژ همزمان با سراسر استان طرح جهادی و ملی اصلاح و جایگزینی روشنایی معابر شهرستان شاهین دژ را با هدف مدیریت مصرف و تبدیل چراغ‌های پرمصرف گازی به ال‌ای دی و بهینه سازی مصارف روشنایی را عملیاتی کرده است. 
به همت اکیپ توسعه و نوسازی مدیریت توزیع برق شاهین دژ اینبار لامپ‌های کم مصرف و ال‌ای دی خیابان آذربایجان و کوچه‌های فرعی آن جایگزین لامپ‌های گازی شد. 
جایگزینی لامپ‌های کم مصرف خیابان‌ها و معابر این شهرستان که روشنایی آن‌ها از نوع لامپ‌های گازی است از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این مدیریت در سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

دیگر خبرها

  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • در غزه گرفتار شدیم | جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر