Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین ابراهیمیان معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:امکان استفاده از بن‌های پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان در ۱۶ کتابفروشی شهر رشت مهیا شده است.

اوافزود: این نمایشگاه با حضور بیش از ۴۰۰ ناشر کشور از جمله ۳۴ ناشر گیلان در ۲۰۳ غرفه به‌صورت مستقل، مشترک و یا غرفه فروش متمرکز به ارائه تازه‌های نشر در حوزه‌های هنر، کودک، کمک آموزشی، کشاورزی، عمومی، زبان، دانشگاهی، حقوقی و پزشکی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه، کتاب‌ها در این نمایشگاه با تخفیف حداقل ۳۰ درصدی به‌فروش می‌رسد، گفت: تخفیف حداقل ۱۰ درصدی از سوی ناشران و ۲۰ درصد نیز از طریق تهیه بن خرید (با ارائه کارت ملی) در غرفه بانک شهر مستقر در نمایشگاه ارائه می‌شود.

حسین ابراهیمیان با بیان اینکه، پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان که سیصد و نود و هشتمین نمایشگاه استانی کتاب کشور محسوب می‌شود، افزود:هشت میلیارد ریال بن خرید در نظر گرفته شده است که سهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت فرهنگی وزارتخانه هر کدام به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۱۶ کتابفروشی استان نیز در قالب طرح همراه در این رویداد فرهنگی با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری دارندواین بن کارت‌ها دو هفته پس از نمایشگاه در آن‌ها قابل استفاده است.

حسین ابراهیمیان افزود:، امکان استفاده از بن‌های تخفیف خریداری شده در نمایشگاه تا ۱۴ آذرامسال در کتابفروشی‌های طاعتی، صفری، مهران، مژده، میلاد، پاتوق کتاب، رستگار، دیبا، کتاب‌شهر ایران، شهر کتاب، فرازمند، سیدهانی، آسمان، بدر، وارسته و باز باران در شهر رشت فراهم شده است.

او با بیان اینکه، مدیران مدارس نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از مدرسه و کارت ملی به‌صورت دسته‌جمعی برای دانش‌آموزان بن خرید تهیه کنند، گفت: برای سهولت در ایاب و ذهاب بازدید از نمایشگاه کتاب گیلان، اتوبوس رایگان ویژه نمایشگاه در نظر گرفته شده است که ایستگاه آن در میدان فرهنگ رشت مستقر است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/bookexpo مراجعه کنند.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان تا اول آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران دایر است.

 

 

انتهای پیام / ق 

 

پذیرش بن کارت‌های نمایشگاه کتاب تا ۱۴ آذر در کتابفروشی‌های رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مهمان سرزده» نوشته آنتیه دام به‌تازگی با ترجمه شیرین هدایی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) است.

آنتیه دام نویسنده و تصویرگر این‌کتاب متولد ۱۹۶۵ در ویسبادن آلمان است. او در رشته معمار در دانشگاه‌های دارمشتات و فلورانس تحصیل کرده و تاکنون چند کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرگری کرده که «مهمان سرزده» یکی از آن‌هاست. این‌کتاب سال ۲۰۱۵ منتشر و منتخب راهنمای کتابخوانی Leselotse، برنده جایزه سالانه نمایشگاه لایپزیگ و بنیاد لیزن، برنده جایزه کتاب تصویری نیمرلند شد. سال ۲۰۱۷ نیز برنده جایزه دوم کتاب تصویری تروسدورف و در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه بهترین کتاب کودک تصویری نیویورک تایمز کتابخانه عمومی نیویورک شده است.

داستان «مهمان سرزده» درباره زنی به اسم الیزه است که شب را در خانه تنهاست و از همه‌چیز می‌ترسد. او صبح تا شب در خانه می‌ماند و از صداهای بیرون می‌ترسد. یک‌روز موشکی کاغذی از پنجره وارد خانه‌اش می‌شود و روز بعد هم یک‌مهمان که یک‌پسربچه کوچک باشد، از راه می‌رسد...

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

از بس ترسیده بود، اصلا خواب به چشمش نیامد.

صبح روز بعد، صدای در بلند شد: تق تق!

اما هیچ‌وقت کسی درِ خانه او را نمی‌زد. اصلا کی ممکن بود درِ خانه او را بزند؟

الیزه اول اصلا نمی‌خواست در را باز کند، اما صدای در قطع نمی‌شد: تق‌تق، تق‌تق...

آخرش در را باز کرد و حسابی جا خورد.

پسر کوچولو پرسید:

«موشک من کجاست؟»

الیزه زیر لب گفت: «اوممم...»

این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6081178 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • «خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود