Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:12:37 GMT

هند یک موشک هسته ای آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۸۴۵

هند یک موشک هسته ای آزمایش کرد

هند در ساعات پایانی روز چهارشنبه موشک بومی "پریتوی ۲" با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از یک سکوی پرتاب سیار چاندیپور واقع در ایالت اودیسا با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، یک سخنگوی  وزارت دفاع هند اعلام کرد: این موشک با موفقیت به هدف خود برخورد کرد. این عملیات به عنوان بخشی از پرتاب های آزمایشی موشک "پریتوی ۲" انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آزمایش موشک "پریتوی ۲" درماه فوریه سال ۲۰۱۸ انجام شده بود.

هند چهار روز پیش نیز موشک بالستیک آگنی-۲ با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را در ایالت اودیسا آزمایش کرده بود.

موشک دو موتوره پریتوی ۲ که ۸.۵۶ متر طول دارد با تغییر مسیر،می تواند مانع از هدف قرار گرفتن توسط موشک های دشمن شود.

این موشک دارای بردی معادل ۳۵۰ کیلومتر است می تواند کلاهک های جنگی و هسته ای به وزن ۵۰۰ کیلوگرم و یک تن حمل کند.

مدت زمان پرواز این موشک ۴۸۳ ثانیه و در ارتفاع ۴۳.۲ کیلومتری از سطح زمین حرکت می کند.

موشک پریتوی ۲ می تواند از هر دو سوخت مایع و جامد استفاده کند و قابلیت حمل کلاهک های جنگی و اتمی را دارد.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

 

بیشتر بخوانید: کارگر اگر اعتراض نکند، خائن است/ شورای تامین، امنیت کارگران را تامین کند نه اینکه آنها را بازداشت کند پرواز بمب افکن‌های هسته‌ای روسیه در نزدیکی مرز آمریکا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین وزارت دفاع وزن هسته ای برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- مصطفی خدابخشی؛ در واپسین ساعات شب ۲۵ فروردین ماه رسانه‌های داخلی ایران خبر آغاز عملیات انتقام ایران علیه رژیم مجعول صهیونیستی را مخابره کردند. عملیاتی که از آن با عنوان «وعده صادق» نام برده شد تا شب اسرائیل به کابوسی همیشگی برای این رژیم مجعول تبدیل شود.

تصاویر مخابره شده از رویداد بزرگ نظامی علیه اراضی اشغالی در حالی در مقابل دیدگان مردم جهان به نمایش گذاشته شد که طی بیش از ۷۰ سال گذشته چنین عملیاتی بر علیه صهیونیست‌ها رخ نداده بود و آن را می‌توان شکست بزرگ استراتژیک صهیونیست‌ها پس از حمله نابخردانه خود به سرکنسولگری ایران در سوریه دانست.

در ساعات اولیه این رویداد از ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی صد در صدی برای مقابله با این حمله به گوش می‌رسید، اما در واقعیت و در کف میدان، سربازان صهیونیست طی ۱۰ روز قبل از عملیات «وعده صادق» در عملیات روانی ایران بازی را از پیش واگذار کرده بودند و از همان دقایق اولیه بازنده میدان رودررویی بی واسطه با بزرگترین قدرت منطقه‌ای غرب آسیا شدند.

تصاویر منتشر شده از رسانه‌ها که به صورت زنده در برابر دیدگان مردم جهان مخابره می‌شد حکایت از زمین گیر شدن سیستم پدافندی صهیونیست‌ها و نهایتا اصابت موشک‌های ایرانی بر جان خسته سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت. اما بر خلاف این واقعیت میدانی از همان دقایق اولیه شکست دیوار پدافندی اسرائیلی‌ها و شنیده شدن صدای انفجار در نقاط مختلف اسرائیل دستور العمل بایکوت خبری و عدم انتشار تصاویر از محل اصابت موشک‌های ایرانی در دستور کار ارتش رژیم موقت صهیونیستی قرار گرفت.  

در پس این سانسور رسانه‌ای دستگاه تبلیغاتی اسرائیل به کار افتاد تا پاسخ ایران را حداقلی و با کمترین میزان اسیب نشان دهد. پروژه‌ای که با گذر زمان در حال نمایش واقعیت در میدان است.

شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد. موشک‌های ما فوق صوتی که از نظر توان عملیاتی نسبت به موشک‌های نسل جدید امکان ضرب و شتم کمتری دارند، اما با این وجود لرزه سختی را بر اندام پر التهاب صهیونیست‌ها انداختند و نشان دادند که حتی موشک‌های نسل قدیمی‌تر ایران توانایی عبور از سیستم‌های رهگیری اسرائیل و حتی ۱۰ کشور حمایت گر از آن در طول عملیات را دارند.

بر این اساس می‌توان عملیات «وعده صادق» را بزرگترین آزمایش توان دفاعی اسرائیل از سوی ایران دانست. آزمایشی که در آن سمت شرقی میدان نبرد پیروز و سمت غربی پر مدا تسلیم و نظاره گر فروپاشی هژمونی پوشالی خود بود. موید این موضوع را می‌توان در اظهار نظر برخی از ماموران سیا دید. لری جانسون یکی از همین ماموران است که عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای تصویرسازی از شکست ایران را بی ارزش می‌داند و بر این نکته تاکید دارد که ایران هر آنچه که می‌خواست را به انجام رساند و نشان داد که توانمندی بالایی در بهره گیری از کلاهک‌های قابل مانور دارد.

در سوی دیگر شکست نظامی اسرائیل در برابر ایران یک بازنده بزرگ دیگر نیز وجود دارد و آن کسی نیست جز ایالات متحده که نشان داد دیگر آن توان بازدارندگی گذشته خود در برابر ایران را نداشته و نمی‌تواند دیگر روی صبر استراتژیک ایران حساب باز کند. حالا به عبارت بهتر باید گفت که کفه ترازو در حوزه بازدارندگی در اختیار ایران است. به عبارت بهتر حالا آینده منطقه و حتی نبض حیاتی اسرائیل در دستان ایران است. واقعیتی که صهیونیست‌ها وجود آن را در شب پر التهاب و کوبنده عملیات «وعده صادق» درک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد