Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:58:53 GMT

دیدن و دیده شدن مهمترین اصول رانندگی در شب

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۸۸۷

دیدن و دیده شدن مهمترین اصول رانندگی در شب

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: مهمترین اصول رانندگی در شب، دیدن و دیده شدن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین محمدپور" با بیان اینکه رانندگی در شب با رانندگی در روز متفاوت است بیان داشت: در شب معمولاً تعداد خودروهایی که تردد می‌کنند کمتر از خودروهایی است که در روز در حال حرکت هستند ولی درصد تصادفات رخ داده در شب بیش‌تر از روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد افزود: مهمترین اصول رانندگی در شب، دیدن و دیده شدن است.

وی تصریح کرد: تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آنها دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصادفات وسایل نقلیه است که این امر درشب‌ها به دلایل مختلف به خوبی صورت نمی‌گیرد.

سرهنگ محمد‌پور ادامه داد: در زمان رانندگی در شب حوزه دید راننده منحصر به محدوده‌ای است که به وسیله نور چراغ‌های وسیله نقلیه روشن شده است.

این مقام انتظامی گفت: مهمترین علل وقوع تصادفات در شب، تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده، استفاده از نور بالای چراغ‌ها و خستگی و خواب آلودگی است.

وی در مورد تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده اظهار داشت: دیدن وسایل نقلیه و عابرانی که از نقطه خارج از مخروط دید وارد می‌شوند بسیار دشوار است و زمان عکس‌العمل در این شرایط، کفایت لازم را برای جلوگیری از وقوع تصادف یا حادثه ندارد.

سرهنگ محمد‌پور اضافه کرد: هنگامی که خودرو روبرویی از نور بالا استفاده می‌کند قدرت دید راننده مقابل به شدت کاهش می‌یابد و در نتیجه قادر به تشخیص وضعیت مقابل خود نیست که این امر باعث انحراف وی از مسیر اصلی و وقوع تصادف می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: راننده در زمان خستگی و خواب آلودگی به تدریج حساسیت و دقت خود را از دست می‎‌دهد و نمی‌تواند هنگام روبرویی با موانع و خطرات، واکنش صحیحی از خود نشان دهد و در نتیجه حادثه به وجود می‌آید.

 

بیشتر بخوانید: یک کشته در واژگونی سواری پراید در تاکستان یک کشته و 4 مجروح در واژگونی خودروی پراید در تاکستان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راه استان خستگی و خواب آلودگی خودرو رئیس پلیس راه استان وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از دیدن این تصویر نظرتان درباره بید عوض می شود!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • بعد از دیدن این تصویر نظرتان درباره بید عوض می شود!
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت