Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:38:06 GMT

ستاد کمیته هدایت تحصیلی پایه نهم در البرز فعال شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۹۹۲

ستاد کمیته هدایت تحصیلی پایه نهم در البرز فعال شد

فرشته فهمیده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: رویکرد آموزش و پرورش این است که دانش آموزان و خانواده ها با در نظر گرفتن شرایط و استعدادها و همچنین نیاز جامعه نسبت به آینده تحصیلی دانش آموزان تصمیم گیری کنند.

وی گفت: ستاد کمیته هدایت تحصیلی برای سازماندهی، چگونگی ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته آگاهانه فعال شده است تا در طول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برنامه های لازم برای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و اولیای آنان در مدارس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چهار سال است که هدایت تحصیلی در پایه نهم دوره انجام می شود،خاطرنشان کرد: فرآیندی بودن هدایت تحصیلی، تغییر شاخص های هدایت تحصیلی، کسب شایستگی های علمی و تخصصی دانش آموزان از تمامی دروس سال های قبل و توزیع متوازن دانش آموزان در رشته و شاخه های تحصیلی متناسب با نیاز کشوراز ویژگی های آیین نامه هدایت تحصیلی است.

فهمیده تصریح کرد: این ستاد برای تسهیل در فرایند هدایت تحصیلی و آشنایی با قوانین و ضوابط مربوط به آن در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز نیز دایر شده تا برای دانش آموزان و والدین با موضوع هدایت تحصیلی فعالیت های مختلفی از جمله نشست های آموزشی، اجرای تست ، بازدید، مشاوره فردی و گروهی برنامه ریزی و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: : سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.

فهمیده یادآورشد: موضوع عملکرد تحصیلی دانش آموزان، کسب امتیاز از آزمون های پنجگانه مشاوره ای، نظر دانش آموز، نظر جمع معلمین دوره تحصیلی، نظر مشاوره و نظر والدین، ۶ شاخص اصلی هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز نیز خدمات راهنمایی و مشاوره با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس استان ارائه می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست هوشیارانه عمل کنند.
وی تاکید کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم  در البرز انتخاب رشته می کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد.
 

برچسب‌ها مدارس البرز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز هدایت تحصیلی دانش آموزان مدارس البرز هدایت تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از پایگاه علمی دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد گفت: طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه منتخب استان در حال اجرا است تا دانش آموزان پایه دوازدهم بتوانند در ایام تعطیلات نوروز بدون دغدغه و در محیطی آرام مطالعه کنند.

رضا عزتی افزود: در این طرح با حضور معلمان به مشکلات درسی دانش آموزان نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده تا دانش آموزان لرستانی همانند پارسال با کسب رتبه‌های خوب در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق، کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن موفقیت دانش آموزان استان در آزمون سراسری بود.

دانش آموزان هم با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به ویژه روز‌های پنج شنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان