Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بخش از بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی که ۱۴ قصه‌گو به مرحله پایانی بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی راه یافتند، براساس رای هیات داوران قصه‌گویی متشکل از گیتی خامنه، اشکان خطیبی و فولکه تگتهوف دانمارکی، ۸ نفر از شرکت کنندگان ایرانی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: عفت تفضلی مربی مسوول مرکز شماره ۲ بندرعباس است که سال گذشته نیز در مرحله پایانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش زنان و مردان با قصه‌ «ماهی کوچولو» حائز رتبه دوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناهید سلیمانی‌احمدی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر در تهران برگزار و شرکت‌کنندگان در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره ۲۷ آذر امسال در حضور داوران و علاقه‌مندان قصه‌گویی به روی صحنه می‌روند.

راهیایی ۲ قصه‌گوی هرمزگان در بخش ملی

وی اضافه کرد: هم‌چنین در مسابقه های منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فاطمه غفاری سروستانی مربی مسوول مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس و الهام اسکندری (در بخش آزاد) برتر معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: خانم‌ها فاطمه غفاری سروستانی با قصه «آرزوی بزرگ» و الهام اسکندری با قصه «ابر کوچولو» در مسابقات منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کردند.

مراسم پایانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ کشور شامگاه چهارشنبه ۲۹ آبان در تالار شهر مشهد برگزار شد.

در این بخش نیز ۵ برگزیده راه یافته به بخش ملی این جشنواره مشخص شدند که براساس رای داوران این جشنواره، با ارزیابی قصه ۳۰ قصه‌گو از استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در مدت ۲ روز برگزیدگان راه یافته به مرحله ملی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را تعیین کردند.

براساس رای داوران مسابقات منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی متشکل از رضا بابک، عباس جهانگیریان و علی خانجانی، خانم‌ها نرگس فضلی اول قصه‌گوی قصه "مهره مار" از استان خراسان رضوی، مریم دیندار قصه‌گوی قصه "سوپ هویج" از استان کرمان، فاطمه غفاری سروستانی قصه‌گوی قصه "آرزوی بزرگ" و الهام اسکندری قصه‌گوی قصه "ابرکوچولو" هر۲ از استان هرمزگان و زهرا دهستانی قصه‌گوی قصه "حاکم نادان و دزد بد جنس" از استان یزد، قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله ملی این جشنواره معرفی شدند.

بر اساس آرای هیات داوران بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان که ۱۸ مهرماه امسال در بندرعباس برگزار شد، پنج قصه‌گوی برگزیده استانی برای حضور به مرحله‌ منطقه‌ای معرفی شدند.

الهام اسکندری با قصه ابرکوچولو، آناهیتا محلفی با قصه شهر چوبی‌ها، فاطمه غفاری مربی مسوول مرکز فراگیر بندرعباس با قصه آرزوی بزرگ، زهرا سلامتی هرمزی از جزیره هرمز با قصه «بی‌بی‌ گل و بی‌بی‌ صورت» و شادی آزاد بشمنی با قصه «اردیک پر برکت» از قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در بخش زنان و مردان در خراسان رضوی بودند.

برگزیدگان دوره منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به مرحله کشوری که ۳۰ آذر ماه برگزار خواهد شد راه می‌یابند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این دوره با شعار "آینده ساختنی است" در قالب ۲ بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای با حضور شرکت کنندگان و علاقه‌مندان برنامه ریزی شده‌ است.

برچسب‌ها هرمزگان جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی جشنواره قصه گویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان جشنواره بین المللی قصه گویی جشنواره قصه گویی هرمزگان جشنواره بین المللی قصه گویی جشنواره قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

شهردار منطقه ۵ شهر تهران از ثبت سه اثر تاریخی این منطقه در فهرست آثار ملی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داوود گودرزی با اشاره به برپایی 5 ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت 29 کانون گردشگری در منطقه 5، اعلام کرد: بیش از  4800 گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاههای اطلاع رسانی و استقبال این منطقه بوده اند.  

وی در ادامه بیان کرد: منطقه 5 با توجه به حضور پر برکت 13 امام زاده و  داشتن ظرفیت های تفریحی نظیر  مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم ،مراکز گردشگری طبیعی کن و فرحزاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه های گیلاس در اردیبهشت،جشنواره شاتوت در تابستان،جشنواره خرمالو در پاییز سال 1403 خبر داد و  گفت: از دیگر برنامه های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه ، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است. 

وی اظهار داشت: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته 18 مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به 21 ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

شهردار منطقه 5 در پایان به انتشار کتابچه جاذبه های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)،انتشار فلش کارت های جاذبه های گردشگری منطقه 5،فیلم های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه های جاذبه های گردشگری منطقه،ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد؛
در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های مذهبی و تاریخی  موجود، حوزه های گردشگری منطقه پنج را  وسعت داده  و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • توزیع ۵ تُن خرما توسط یک فرد نیکوکار بین خانواده‌های ایتام هرمزگانی
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن