Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@19:10:17 GMT

عربستان به تعهداتش در قبال فرانسه عمل نکرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۲۳۳

عربستان به تعهداتش در قبال فرانسه عمل نکرد

وزیر دفاع فرانسه از عربستان به دلیل عدم اجرای تعهداتش در واریز کمک‌های نقدی به نیروهای ضدتروریسم غرب آفریقا به شدت انتقاد کرد.

به نقل از روزنامه لوریان لوژور لبنان، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در سخنرانی در مجلس ملی این کشور گفت: " در مورد جی ۵  در اولین مرحله از بسیج جامعه بین‌المللی و اهداکنندگان برای مسلح کردن جی ۵ با تاخیرهایی روبرو بودیم، عربستان هنوز به قولی که برای حمایت وعده داده بود عمل نکرده است و من فقط می‌توانم از اینکه این کشور قولهای خود را عملی نکرده متاسف باشم، دیگر اهدا کنندگان کار واریز تعهدات مالی خود را آغاز کرده‌اند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان در سال ۲۰۱۷ متعهد به پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو(۱۱۰/۷ میلیون دلار) کمک به نیروهای ضدتروریسم غرب آفریقا معروف به نیروهای جی۵ ساحل شد.

جی ۵ متشکل از نیروهای مسلح مالی، نیجر، بورکینافاسو، چاد و موریتانی است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس و در سال ۲۰۱۷ عملیاتی شد. این گروه ضربت نظامی متشکل از ۵ هزار نظامی برای ریشه‌کن کردن خشونت افراطگرایان و مبارزه با تروریسم تشکیل شد. عربستان سعودی و امارات هم موافقت کردند حدود ۱۵۰ میلیون دلار به این نیروها کمک کنند.

اما این نیرو اکنون بعد از گذشت حدود ۳ سال با کمبود مالی روبرو بوده و از هماهنگی ضعیف عملیاتی رنج می‌برد. این در حالی است که گروه‌هایی نظیر القاعده و داعش به تقویت نیروهای خود در منطقه ساحل پرداخته‌اند.

رئیسان جمهور چاد و نیجریه، ادریس دبی  و ممدو ایسوفو، در ۱۳ نوامبر در پاریس از "فقدان همبستگی" جامعه بین المللی در قبال کشورهای غرب آفریقا موسوم به ساحل خبر داده بودند. به گفته رئیس جمهور چاد جامعه جهانی قول ۴۰۰ میلیون دلار برای تجهیز این نیروها وعده داده بود ولی هنوز هیچ پولی تا امروز نرسیده است.

فرانسه حدود ۴۵۰۰ نیرو در سراسر منطقه ساحل مستقر کرده اما با انتقادهای داخلی بسیار شدیدی روبرو است. پارلی با رد این انتقادها گفت: انتقاد کردن و مقصر دانستن فرانسه ساده است ما تمایل چندانی به ماندن در ساحل تا ابد نداریم اما فرانسه حمایت‌های مفیدی در این زمینه دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در دیدار با کارگران: تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

دریافت 17 MB

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • فیلم/ وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد