Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گروهی از فعالان فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه ای کشور ارمنستان از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و تفاهم نامه های همکاری با دو انجمن فعال در بخش گردشگری ارس امضا کردند.

این گروه ارمنی در سفر دو روزه به این منطقه با مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس دیدار کردند.

دیدار با فعالان بخش گردشگری، روسای پردیس های بین المللی دانشگاه تهران و تبریز و همچنین دانشگاه پیام نور نیز از دیگر برنامه های سفر این گروه به ارس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازدید از مراکز گردشگری و اقامتی، رفاهی و تفریحی، تاریخی و طبیعی منطقه آزاد ارس نیز از جمله برنامه های تدوین شده از سوی سازمان منطقه آزاد ارس برای گروه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و رسانه ای کشور ارمنستان بود.

در این سفر مسئولان اطلاع رسانی و روابط عمومی نهاد نخست وزیری، کمیته دولتی گردشگری، فدراسیون گردشگری، نمایندگان رسانه های دولتی و غیردولتی و دانشگاهی ارمنستان با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان به میزبانی سازمان منطقه آزاد ارس حضور داشتند.

با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی می تواند به عنوان استان معین و منطقه آزاد ارس به عنوان مرکز ایجاد دفتر هماهنگی همکاری های ایران و اتحادیه اورسیا انتخاب شود؛ این گروه ارمنی نیز برای آگاهی و اطلاع رسانی توانمندی های منطقه آزاد ارس به این منطقه سفر کردند.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

این منطقه در کنار زیرساخت های صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت های مناسب طبیعی و تاریخی در زمینه توسعه گردشگری است .

برچسب‌ها منطقه آزاد ارس روابط خارجی ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ارس روابط خارجی ارمنستان منطقه آزاد ارس روابط خارجی ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با توجه به نقش مؤثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و اظهار داشت: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش مؤثری ایفا کنند...

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال جاری نیز اشاره کرده و افزود: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی بر روان سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی در ادامه با قدردانی از دستگاه قضائی استان جهت رفع مشکلات قضائی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

کد خبر 6083865

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد