Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه نقد و بررسی کتاب صبحانه خیال که روز پنجشنبه با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو شهر گنبدکاووس برگزار شد، نویسنده این کتاب به نقدهای صورت گرفته پاسخ و از اعمال برخی نقدها در چاپ بعدی کتاب خبر داد.

همچنین در ادامه این برنامه، کارگاه آموزشی داستان‌نویسی باموضوع داستان کوتاه، توسط محمدرضا شمس نویسنده توانای کشوری در حوزه کودک و نوجوانان برگزار شد که شرکت‌کنندگان با تاکتیک‌ها و اصول داستان‌نویسی از جمله "موضوع‌یابی، طراحی اولیه داستان و مشخص کردن زمان و مکان وقوع آن، شخصیت‌پردازی، نحوه پردازش و نگارش داستان و پیام آن به مخاطب" آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان درحاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت که این برنامه فرهنگی در قالب طرحی با عنوان "دو پنجره دو لبخند" اجرا شد که در آن یک کتاب از نویسندگان مطرح کشوری یا استانی حوزه کودک و نوجوان ( متناسب با نیاز مخاطب ) انتخاب و با حضور خود نویسنده نقد و بررسی می‌شود.

محبوبه رجب‌نسب افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در قالب طرح "دو پنجره دو لبخند"، هر سال در دو نوبت اقدام به برگزاری نقد و بررسی کتاب‌های کودک و نوجوان و با حضور نویسنده آن می‌کند که پس از برگزاری موفقیت آمیز نوبت اول این طرح با حضور "مصطفی رحمان دوست" در مردادماه امسال، نوبت دوم آن نیز امروز برگزار شد.

وی اضافه کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با مطالعه عمقی کتاب و نقد محتوایی آن در حضور نویسنده و پاسخ نویسنده به نقدها و اعمال نقدهای سازنده در چاپ‌های بعدی کتاب از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است که با استقبال خوب اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و مربیان آن روبرو شده است.

رجب‌نسب همچنین با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی ( ۲۳ تا ۳۰ آبان)، از اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه بزرگداشت این هفته در ۱۷ کانون ثابت و ۹ مرکز سیار حوزه پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن با شیوه‌های مختلف از مهمترین اهداف این نهاد است.

وی تصریح کرد: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان درحال حاضر هشت هزار و ۴۰۵ عضو فعال دارند که در نیمه نخست امسال ۴۸ هزار و ۳۶۶ جلد کتاب را به امانت بردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به راه‌اندازی انجمن ادبیات ترکمن در شهرستان گمیشان که دیروز چهارشنبه باحضور فرماندار و جمعی از نویسندگان ترکمن انجام شد، اظهار داشت: این نهاد همچنین به دنبال اخذ مجوز لازم برای راه‌اندازی "انجمن ادبیات تطبیقی" در استان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شمس متولد ۱۳۳۶ تهران است و تاکنون افزون بر ۱۰۰ عنوان کتاب که بیشتر مختص گروه کودک و نوجوان می‌باشد، تالیف و چاپ کرده‌است؛ "سرزمین دیوها، غول بیابونی، دختر شاه فرنگ، یک دانه گردو، نیمکت پیر، لطیفه‌های شیرین بهلول، گاو کوچولویی که بابا نداشت، اسباب‌کشی جیرجیرک‌ها، قصه پلی که بود و دیگر نیست، دماغ آدم برفی، دختر نارنج و ترنج، دختر ماه پیشونی، دختر گل خندان، رقص جن‌ها، هیولای کوه به دوش، قصه‌های الفبا، اسکلت بخشنده، افسانه‌های آن‌ور آب و این ور آب و گوساله لج‌باز" نام برخی از کتاب‌های این نویسنده است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نقد کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نقد کتاب گنبدکاووس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری و در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب، در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به ۱۰ استان ارسال کرد.

بر همین اساس به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یزد هرکدام ۲ قفسه، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان هرکدام ۴ قفسه، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی هرکدام ۶ قفسه و آذربایجان غربی ۷ قفسه ارسال شد.

تحویل قفسه‌های کتاب کانون پرورش فکری به مدارس با حضور مسئولان استانی و نماینده استانداری در مراسمی انجام می‌شود.

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

پیش‌تر صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفته بود: مطلوب ما در آموزش و پرورش این است که هر کلاس درسی یک کتابخانه کوچک داشته باشد تا به بالندگی تربیتی دانش‌آموزان کمک شود.

کد خبر 6080035 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان