Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا امروز (پنج‌شنبه) گفت، از به تعویق انداختن مانورهای نظامی مشترک با کره‌جنوبی پشیمان نیستیم، گرچه این اقدام از نظر کره‌شمالی بی‌اهمیت دانسته شد و به گفته آن‌ها برای آغاز دوباره دیپلماسی هسته‌ای کافی نیست.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چشم‌اندازهای از سرگیری دیپلماسی هسته‌ای مشخص نیست؛ پیونگ‌یانگ فشار روی واشنگتن را افزایش داده است تا امتیازاتی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه چوئه سون هوی، معاون اول وزیر خارجه کره‌شمالی بار دیگر تکرار کرد که به پای میز مذاکره برنمی‌گردد مگر اینکه آمریکا سیاست خصمانه علیه کره‌شمالی را کنار بگذارد.

او در جریان سفر به مسکو به خبرنگاران گفت: «ما تنها در زمانی می‌توانیم درباره مساله هسته‌ای با آمریکا گفت‌وگو کنیم که این کشور تمام سیاست‌های خصمانه علیه ما (کره‌شمالی) را کنار گذاشته باشد. در چنین شرایطی، به اعتقاد من نشست یا مذاکرات رهبران دو کشور اصلا مورد تمایل ما نیست.»

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پیش از بازگشت از ویتنام، به پاسخ کره‌شمالی درباره به تعویق افتادن مانورهای مشترک ایالات متحده با سئول واکنش نشان داد. کره‌شمالی این اقدام را چندان مثبت ندانسته است. مارک اسپر گفت: «من از اینکه کار درست را انجام دادم، حتی اگر سخت یا خلاف میل اکثریت باشد، پشیمان نیستم.»

مارک اسپر همچنین گفت، به باور او اختلافی در ائتلاف آمریکا – کره‌جنوبی، با وجود توقف مذاکرات دوجانبه بر سر تقسیم هزینه‌ها بابت استقرار نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی، وجود ندارد. او همچنین گفت از گزارش رسانه‌ای در کره‌جنوبی مبنی بر تصمیم آمریکا برای کاهش شماری از نیروهایش از این کشور بی‌اطلاع است. به گفته او، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مذاکرات اخیر به این مساله اشاره‌ای نکرده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم