Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز فرض الله پور، رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال گفت: برف و سرما دمای هوای خلخال را در آخرین روز از دومین ماه پاییز به ۱۴ درجه زیر صفر کاهش داده و موجب بروز پدیده یخبندان در معابر این شهر شد.

او افزود: با قطع بارندگی ۶ روزه در این شهر و صاف شدن آسمان، دمای هوا به ۱۴ درجه زیرصفر کاهش یافت که در مقایسه با دمای روز گذشته ۱۲ درجه سردتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال بیان کرد: در هفته جاری بیش از ۳۵ سانتیمتر برف در شهر خلخال باریده که این میزان در ارتفاعات، بلندی‌ها وگردنه‌های برف‌گیر شهرستان بیش از یک متر گزارش شده است.

فرض الله پور از افزایش ۶۶ درصدی میزان بارندگی برف و باران آبان ماه امسال در مقایسه با آبان ماه سال گذشته خبر داد واضافه کرد: در حالی که حداکثر باندگی سال قبل ۱۳.۸ میلیمتر بوده این میزان در دومین ماه پاییز امسال به ۴۰.۳ میلیمتر رسیده است.

قطع بارش برف، صاف شدن آسمان و کاهش قابل ملاحظه دمای هوا موجب بروز پدیده یخبندان در خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر و لغزندگی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی و کندی رفت و آمد خودرو‌ها در جاده‌ها شد.

شرکت آب و فاصلاب روستایی و شهری خلخال با هشدار به احتمال یخ‌زدگی کنتور‌های آب مشترکین ناشی از شدت برودت هوا از همه مشترکین خود خواست تا نسبت به پوشش کنتور‌ها و همچنین لوله‌های در معرض شدت سرمای هوا اقدام واز یخزدگی کنتور‌ها و لوله کشی آب جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ح

افزایش ۶۶ درصدی میزان بارندگی برف و باران در خلخال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان استان صاف بوده و فعلاً باری پیش بینی نمی‌شود.

وی از وقوع وزش باد در استان خبر داد و ابراز داشت: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود به علت وزش باد در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: از فردا دمای هوای استان افزایش یافته و هوا گرم می‌شود و صبح امروز دمای هوا در استان کاهش یافت.

رحمان نیا تاکید کرد: دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی گراد رسید.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و بیان داشت: دمای فعلی شهر زنجان یک درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته هوا سردتر شده است.

کد خبر 6088318

دیگر خبرها

  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • کاهش دمای هوا در استان
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ بارش و برودت هوا