Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا و استرالیا با حمایت از توسعه پروژه‌های مواد معدنی استراتژیک و عناصر خاکی نادر به مقابله با سلطه چین در بازار جهانی این مواد حساس می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، دفتر مت کاناوان، وزیر منابع و استرالیا شمالی اعلام کرد وی و ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در مذاکراتی که در واشنگتن داشتند، زمینه همکاری در فاینانس چنین پروژه‌هایی را فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن اخیرا نسبت به اتکای خود به واردات مواد معدنی به دلیل تهدید پکن برای استفاده از آنها به عنوان اهرمی در جنگ تجاری با آمریکا، نگرانی فزاینده‌ای پیدا کرده است. چین در حدود ۸۰ درصد از تولید جهانی عناصر خاکی نادر سهم دارد. عناصر خاکی نادر گروهی متشکل از ۱۷ عنصر شیمیایی مورد استفاده در دستگاههای الکترونیکی مصرفی و تجهیزات نظامی هستند. این کشور در گذشته از برتری خود در تولید عناصر خاکی نادر برای گرفتن امتیازات سیاسی استفاده کرده است و پس از مناقشه دریایی با ژاپن در سال ۲۰۲۰، صادرات این مواد به همسایه خود را متوقف کرد و باعث افزایش قیمتها و تلاش برای تامین این مواد از نقاط دیگر شد.

کاناوان اظهار کرده که تقاضای جهانی رو به رشد برای مواد معدنی استراتژیک، زمینه را برای ورود معدنکاران استرالیایی به منظور تامین زنجیره تامین و برآورد تقاضای رو به رشد در اقتصادهای بزرگی مانند آمریکا فراهم می‌کند.

استرالیا میزبان شرکت لیناس است که بزرگترین معدنکار عناصر خاکی نادر جهان در خارج از چین به شمار می‌رود. این شرکت در ماه مه توافق مقدماتی برای ساخت یک  تاسیسات جداسازی عناصر خاکی نادر در تگزاس آمریکا امضا کرد که این تاسیسات تا سال ۲۰۲۱ فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس‌های مواد معدنی استرالیا و آمریکا توافقی را برای دستیابی به درک بهتر از ذخایر مواد معدنی استراتژیک خود امضا کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد