Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهزاده "اندرو" پسر کوچک ملکه بریتانیا از وظایف سلطنتی خود استعفا کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از "سی‌ان‌ان ترک"، "شاهزاده اندرو" ملقب به "دوک یورک" سومین و کوچک‌ترین پسر ملکه بریتانیا، در پی بالا گرفتن انتقادها از او درباره پرونده رسوایی جنسی "جفری اپستین" میلیاردر آمریکایی دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از وظایف سلطنتی کناره می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جفری اپستین" میلیونر آمریکایی اهل نیویورک رابطه نزدیکی با شاهزاده اندرو داشت و انتقاد محافل داخلی در بریتانیا از شاهزاده انگلیسی به خاطر ادامه رابطه نزدیک او با اپستین حتی پس از روشن شدن ابعاد پرونده رسوایی جنسی او در سال 2008 بوده است.

شاهزاده اندرو در کنار ملکه بریتانیا/ عکس آرشیوی/ سی ان ان ترک

اپستین در 6 ژوئیه سال جاری برای دومین بار  در رابطه با پرونده تشکیل "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای سوء استفاده جنسی دستگیر شد و اندکی بعد در زندان درگذشت. تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره مرگ او حاکی از " خودکشی"  او در زندان بود. ( نخستین دستگیری و زندانی شدن اپستین در سال 2008 بود و او در آن سال در دادگاه به جرم " راضی کردن یک فرد زیر 18 سال به رابطه جنسی" به 13 ماه زندان محکوم شد.)

از سوی دیگر یکی از زنان شاکی پرونده اپستین نیز شاهزاده اندرو را متهم کرده که وقتی زیر سن قانونی بوده سه بار به او تجاوز کرده است. هنوز دادگاه نیویورک این ادعا را نپذیرفته است.

شاهزاده اندرو در مراسم عروسی برادر زاده اش/ عکس آرشیوی

شاهزاده اندرو در بیانیه استعفای خود گفته است رابطه دوستانه او با جفری اپستین، و ادامه این دوستی، حتی بعد از محکومیت  اپستین در پرونده آزار و سوءاستفاده جنسی افراد زیر سن قانونی، منجر به  اختلال بزرگی  برای خاندان سلطنتی بریتانیا شده و او به همین خاطر تا آینده‌ای نامعلوم از وظایف و مسئولیت‌های سلطنتی خود کناره می‌گیرد.

او در این بیانیه بار دیگر هرگونه ارتباط نامناسب با سرمایه‌دار آمریکایی را تکذیب و تاکید کرده: برای انجام تحقیقات با نهادهای قانونی همکاری خواهد کرد.

شاهزاده اندرو شنبه گذشته برای پاسخ دادن به انتقادهای گسترده از خودش در رابطه با پرونده اپستین، با بی‌بی‌سی یک مصاحبه اختصاصی انجام داد، اما پخش این مصاحبه نه تنها منجر به کاهش انتقادها نشد بلکه بر دامنه و شدت انتقادها از او افزود، چون او در آن مصاحبه گفت بابت دوستی با جفری اپستین، متأسف نیست.

او در آن مصاحبه اتهامات علیه سوء استفاده جنسی را به طور کلی رد کرد.

برخی رسانه‌های بریتانیایی طی روزهای گذشته از تشکیل جلسه بحران در خانواده سلطنتی بریتانیا و احضار شاهزاده اندرو به این جلسه برای ادای توضیحات خبر داده بودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شاهزاده اندرو جفری اپستین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد

ظاهراً راه‌آب‌های این کاخ نیاز به مرمت اساسی دارد و دچار اشکالات فنی ـ مهندسی است. تعمیرات این موزه پیش از نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ادامه داشت، اما به اتمام نرسید. با این حال به دلیل بازدید‌های نوروزی از فهرست موزه‌های قابل بازدید هم خارج نشد. قرار بود تعمیرات کامل با رسیدن بودجه ۱۴۰۳ ادامه یابد، اما اکنون با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد معاونت میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌ها باید هرچه سریع‌تر بودجه لازم برای مرمت اصولی را به این موزه بسیار مهم اختصاص دهند. خوشبختانه در ترکیدگی لوله و آبگرفتگی به بخش آثار این موزه هیچ آسیبی وارد نشده است و اشیا موزه در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد.

به گزارش فرهیختگان، بسیاری از کارشناسان از دیرباز خواهان تبدیل این سالن کنفرانس به سالن نمایشگاه موزه بودند، چرا که کلیت این ساختمان تاریخی است و کارکرد موزه‌ای برای آن تعریف شده است. از ۲۰۰ هزار شی موزه‌ای سعدآباد، حدود ۸۰ هزار شی در این موزه قرار دارد و استفاده کامل از فضای آن برای نمایش بیشتر آثار و مرمت اصولی ساختمان و حفاظت از آن بسیار مهم است.

ظروف موزه در چهار بخش مختلف قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و ظروف اهدایی تقسیم‌بندی شده است و بیشتر آن‌ها ظروف آنتیک اروپایی محسوب می‌شوند که به کارخانه‌های معروف دنیا مانند لیموژ، باواریا، رزنتال سور و ... مربوط می‌شوند. جدای از ترکیدگی لوله، یکی از مشکلات موزه‌های سعدآباد نسبت به سایر موزه‌ها، بارش‌های زیاد است، چرا که نسبت به باقی شهر تهران به کوه نزدیک‌تر است و این موزه‌ها با خطر آب‌گرفتی روبروست و باید همیشه مورد پایش قرار گیرد و بودجه لازم برای آب‌راه‌ها و لوله‌ها فراهم شود.

تاریخچه موزه ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد

بنای موزه بین سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۱۸ به دستور رضا شاه برای دخترش اشرف در فضایی به مساحت ۲۶۰۰مترمربع ساخته شد. اشرف پهلوی در سال ۱۳۵۰دستور به بازسازی فضای داخلی داد و با استفاده از بهترین معماران و متخصصین خارجی، بنا را به سبک فرانسوی طراحی کرد. پس از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۴موزه‌ای به نام موزه ظروف سلطنتی در این ساختمان افتتاح شد، اما در اسفند همان سال موزه جمع‌آوری و ساختمانش به نهاد ریاست جمهوری تحویل داده شد.

میراث فرهنگی پس از بر عهده گرفتن مسئولیت بنا در سال ۱۳۸۵ موزه‌ای به نام موزه صنایع دستی در آن افتتاح کرد، اما در سال ۱۳۸۹ موزه صنایع دستی به ساختمانی دیگر در مجموعه سعد آباد منتقل شد و موزه ظروف سلطنتی بار دیگر فعالیت خود را در این بنا از سر گرفت.

دیگر خبرها

  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • (تصاویر) چهره «شاهزاده هودونگ» بعد از ۱۵ سال
  • ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد چه بود؟
  • تبرئه مربی متهم به آزار جنسی ۱۹ فوتبالیست زن!
  • تبرئه مربی متهم به آزار جنسی 19 فوتبالیست زن!
  • ماجرای آب‌گرفتگی موزه ظروف سعدآباد
  • تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا
  • (عکس) گران‌ترین جواهرات سلطنتی با بیش از ۱۲ هزار الماس
  • دیدنی های امروز؛ از ملکه آمازون تا جشنواره بالن
  • بغدادالیوم: السودانی به واشنگتن رفت