Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:35:31 GMT

درآمد ناچیز کشور از حوزه هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۵۵۷

درآمد ناچیز کشور از حوزه هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل وطن دوست مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری در مراسم افتتاح این بنیاد گفت: امروز نمی‌توانیم یک کسب و کار را تأسیس کنیم و آن را ۱۰ سال به یک صورت نگه داریم.

وی افزود: فناوری‌های امروز در حوزه هاب (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود حدود ۲.۵ میلیون شغل در حوزه هاب در منطقه ایجاد شود.

وطن دوست گفت: ۲۵ درصد مشاغل در حوزه هاب تا ۵ سال آینده شکل خواهند گرفت.

وی افزود: در همسایگی ما کشور‌هایی وجود دارند که ۱۷ میلیارد دلار از حوزه هاب درآمد کسب می‌کنند، به عنوان مثال درآمد عربستان ۳ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۵ میلیارد دلار و امارات ۱.۵ میلیارد دلار از حوزه هاب است.

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: ۴۷ درصد بازار هوش منصوعی در منطقه خاورمیانه است و از این مقدار ۴۳ درصد در اختیار سه کشور همسایه ما قرار دارد و درآمد این سه کشور از حوزه هاب ۱۲.۵ درصد درآمد ناخاص ملی آن‌ها است.

وطن دوست ادامه داد: سهم کشور از درآمدهای حاصل از حوزه هاب بسیار ناچیز است که امکان مقایسه آن با دیگر کشور‌ها وجود ندارد و دلیل آن هم کندی دستگاه‌های دولتی در این حوزه، عدم وضع قوانین، فاصله دانشگاه با بازار کار و از دست دادن نیرو‌های متخصص و مهاجرت آن‌ها است.

وی گفت: لازم است نهاد‌های دولتی- خصوصی در حوزه فناوری فعال شوند.

وطن دوست بیان کرد: بنیاد ملی توسعه فناوری سعی دارد با پژوهش، آموزش و تجاری سازی به سازمان‌های دولتی کمک و فاصله دانشگاه و بازار کار را کم کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کار هوش مصنوعی بلاکچین اشتغالزایی درآمد زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.


افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.


وی اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.


یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.


غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.


در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟