Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی از اقدام آمریکا در لغو معافیت‌های تحریمی تاسیسات هسته‌ای فردو استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض از تصمیم آمریکا در لغو معافیت‌های تحریمی تاسیسات هسته‌ای فردو استقبال می کند.

این مقام مسئول افزود: عربستان از این گام آمریکا استقبال می کند زیرا نقش زیادی در مقابله با نقض قوانین و  معاهدات بین المللی هسته‌ای از سوی ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عربستان نگران فعالیت‌های هسته ای ایران است، افزود: جامعه بین المللی نیز باید مواضع قاطع و مشابهی در برابر تجاوزهای ایران و ایجاد نا امنی و بی ثباتی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که کشورش معافیت تحریم‌های مربوط به سایت هسته‌ای فردو را لغو می‌کند.

از سوی دیگر برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران درباره عدم تمدید معافیت‌های ایران برای همکاری‌های هسته‌ای در سایت فردو با گفتن این که ایران برای داشتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای نیازی به غنی سازی ندارد، مدعی شد: حکومت ایران سال‌ها پیش در آنجا یک سایت سری زیر زمینی ساخت و در آنجا به طور سری اورانیوم غنی می کرد. آنها به تازگی اعلام کردند که دوباره این کار را از سر می گیرند. این خط قرمز ما بود، بنابراین ما به معافیت هسته‌ای آن پایان دادیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا

آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشور‌ها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

به گزارش ایسنا، کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم‌ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد