Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:16:28 GMT

گوشت سفید در اصفهان درجه‌بندی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۷۸۵

گوشت سفید در اصفهان درجه‌بندی می‌شود

محمد کشتکار روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان همزمان با کل کشور به منظور کیفیت بخشی به تولید گوشت سفید و درجه بندی این فرآورده‌های خام دامی برای مصرف مردم انجام می‌شود.

وی بیان‌ کرد: با انجام این رتبه‌بندی انواع گوشت سفید در بازار با سه درجه در بازار عرضه می‌شود که کشتارگاه برتر دارای خط اتوماتیک و امکانات روز در کشتار و سردسازی گوشت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۹ کشتارگاه طیور صنعتی در این استان تاسیس شد، یادآور شد: یک باب از این مراکز در شهرستان نایین تعطیل و بقیه فعال و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه‌ داد: نظارت و ارزیابی برای درجه‌بندی  در ۶ باب از کشتارگاه های طیور استان اصفهان انجام شد که یک باب آن‌ درجه  مثبت A گرفت و پنج مورد دیگر در رده A قرار گرفتند که این فرآیند همچنان برای ارزیابی سایر کشتارگاه‌ها ادامه دارد.

وی یادآور شد: کشتارگاه درجه یک این استان جزو کشتارگاه‌های برتر کشور هستند.

کشتکار با اشاره به اینکه تمامی تولیدات گوشت سفید براساس سه درجه قابل مصرف و دارای سلامت هستند، تصریح‌کرد: مرغ درجه مثبت A سلامت بیشتری را در مقایسه با نوع درجات دیگر دارد.

وی استفاده نکردن از داروی به هنگام پرورش مرغ، وزن زیر ۲ کیلوگرم، مدت زمان بیشتر ماندگاری و تشابه به مرغ بدون آنتی بیوتیک را  شاخصه های مرغ درجه مثبت A  بیان کرد و گفت: این فرآورده خام دامی در گشتارگاه درجه برتر کشتار و وارد بازار می‌شود.

وی افزود: کشتارگاه‌های دارای درجه پایین تر با بهبود تجهیزات خود قادر به ارتقای جایگاه خواهند بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه سالانه  ۵۵ تا ۶۵ میلیون پرنده مثل مرغ، بوقلمون و مرغ‌های مادر در کشتارگاه‌های این استان کشتار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: مراحل تولید و کشتار و همچنین عرضه آن تحت نظارت سازمان دامپزشکی است.

سالانه ۱۵ میلیون تن گوشت سفید و قرمز، ماهی، عسل، شیر در کشور تولید می‌شود که استان اصفهان جزو برترین‌های تولیدات فرآورده‌های خام دامی کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها دامپزشکی اصفهان گوشت مرغ كشتارگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی اصفهان گوشت مرغ كشتارگاه دامپزشکی اصفهان گوشت مرغ كشتارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را تا تیر سال جاری با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ تکمیل کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برای ۱۴۰۳ برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و زمان‌بندی پروژه‌های سال جاری، تکمیل مقدمات و طراحی آن، همچنین اولویت بندی اجرای پروژه‌ها در سبدهای زمانی سه ماهه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات فشرده‌ای در شهرداری با بخش‌های مختلف از جمله مناطق و معاونت‌ها برگزار و درباره زمان‌بندی پروژه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها هماهنگی و مذاکرات لازم انجام شده است، افزود: از دیگر فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای ارائه ۶۰ خدمت اصلی شهرداری اصفهان به‌منظور تحقق منطقه غیرحضوری بوده است تا از طریق برنامه «اصفهان من» به سوی ارائه خدمات غیرحضوری و حذف مراجعه شهروندان گام برداریم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: برای تیم پروژه، شرح وظایف مشخصی تعریف و این تیم در منطقه ۶ شهرداری مستقر شده است تا خدمات غیرحضوری کلید بخورد و به مرور خدمات به سایر مناطق تسری پیدا کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست‌بوم فناوری) را داریم که این هفته (ششم اردیبهشت) با محوریت ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در سالن اجتماعات قطار شهری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسائل شهری استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را آغاز کردیم و تا تیرماه سال جاری سعی می‌کنیم این برنامه با شاخص‌های کمی سبد طراحی پروژه‌ها نهایی و ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ این برنامه عملیاتی تکمیل می‌شود، گفت: برای توسعه و ترویج صنایع دستی، در تعامل مشترک با اداره کل میراث فرهنگی خانه امین‌ التجار را به‌عنوان فضایی برای گردهمایی، تعامل و هم‌اندیشی ذی‌نفعان حوزه صنایع دستی از دستگاه‌ های دولتی، مردم و ان‌جی‌اوها در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر 746832

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • کاهش دمای هوا در استان
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان