Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:41:40 GMT

وزیر نیرو وارد روسیه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۸۳۶

وزیر نیرو وارد روسیه شد

«رضا اردکانیان» به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و روسیه قرار است تا ساعاتی دیگر با الکساندر نوواک وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور  ملافات کند.

در طی دیدارهای پیش‌بینی شده در این سفر مفاد مورد توافق در نتیجه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، بانکی، انرژی، صنعتی و فنی توسط اعضای هیات با همتایان خود  مورد پیگیری و میزان اجرایی شدن آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیروی ایران دیروز به خبرنگاران گفت که این سفر با هدف پیگیری اختصاص وام پنج میلیارد دلاری دولتی روسیه انجام می‌شود.

به گفته وی، اختصاص این وام چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود و ابتدا دو طرح مهم نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان هرمزگان به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار و برقی کردن راه آهن اینچه برون_گرمسار با اعتبار حدود یک میلیارد دلار را مدنظر داشت و مذاکرات آنها انجام و قراردادها نیز تنظیم و امضا شده بود.

وزیرنیرو با بیان اینکه برخی کارهای آن باقی مانده بودکه در ماه های اخیر به اتمام رسید خاطرنشان کرد:برای باقی مانده وام تاسقف پنج میلیارد دلارنیز درطول یکسال گذشته پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که در نتیجه این پیگیری ها دو هفته قبل طرح های پیشنهادی ما مورد تایید قرار گرفت و هیات دولت در جلسه قبل آنها را به تصویب رساند.

برچسب‌ها روسیه ایران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایران وزارت نیرو روسیه ایران وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟