Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:43:44 GMT

۹۳ هزار دانش آموز استان قزوین در بسیج عضویت دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۹۶۷

۹۳ هزار دانش آموز استان قزوین در بسیج عضویت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی فرماندهان  بسیج دانش آموزی ظهر پنجشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از دانش آموزان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

رضا ابراهیمی در این جلسه اظهارداشت: در استان قزوین با تشکیل بسیج دانش آموزی اقدامات فرهنگی موثری برای تقویت بینش سیاسی، عقیدتی، دینی و علمی دانش آموزان انجام شده که بسیار تاثیرگذار بوده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۳ هزار دانش آموز استان در سازمان بسیج دانش آموزی عضو هستند و در برنامه های مختلف آن شرکت می کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: برگزاری اردوهای دانش آموزی، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور،  نشست های بصیرتی و مسابقات علمی و ورزشی از اموری است که برای دانش آموزان در ایام سال برگزار می شود.

وی گفت: یکی از برنامه های تاثیرگذار برای دانش آموزان برپایی اردوی راهیان نور است که سالانه یک میلیون نفر در سراسر کشور در این حرکت فرهنگی حضور دارند اما در استان به دلیل محدودیت اعتبار نتوانسته ایم سهمیه خود را انجام دهیم.

دبیر اردوهای راهیان نور استان قزوین یادآورشد: ۳۰ هزار دانش آموز در پایه دهم درس آمادگی دفاعی دارند که باید به اردوی راهیان نور اعزام شوند که به دلیل کمبود اعتبار این اعزام با مشکل روبروست.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر فقط قادریم ۴ هزار نفر را به اردوی راهیان نور اعزام کنیم در حالی که باید تا ۷ برابر این اعزام صورت گیرد که نیازمند تامین اعتبار لازم هستیم.

وی گفت: تامین امکانات در اردوگاههای دانش آموزی نیز از مطالبات دانش آموزان است که انتظار داریم مسئولان برای تامین آن اقدام لازم را انجام دهند.

در ادامه چند تن از دانش آموزان بسیجی دغدغه ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

توجه به آسیب های ناشی از طلاق، اعتیاد، ارتباط نامشروع، نظام آموزشی پر استرس، نداشتن نشاط لازم در مدارس، تاکید به حفظیات، بی توجهی به پوشش اسلامی، ضعف در تربیت خانواده ها، مطالبه گری و پاسخگویی مسئولان به دانش آموزان از مهمترین مسائل مطرح شده بود.

این مراسم حاشیه نیز داشت و دانش آموزان از ترک زودهنگام جلسه توسط استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش انتقاد کردند که در خبر جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

کد خبر 4777553

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا ابراهیمی بسیج دانش آموزی استان قزوین راهیان نور 97 بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان شیراز قیمت بنزین زلزله بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند سفر استانی راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ استفاده ۸ هزار دانش آموز قروینی از اتوبوس رایگان در اردوی عملی آمادگی دفاعی

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی| سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افزود: روزانه حدود ۳۵۰ دانش آموز قروینی جهت شرکت در اردوی عملی آمادگی دفاعی دانش آموزی مدارس شهر قزوین توسط ناوگان اتوبوسرانی به مقصد میدان تیر جا به جا می شوند. 

به گزارش تین نیوز، این مسئول حاطر نشان کر: این خدمات رسانی از تاریخ ۲۶ فروروین ماه لغایت ۲۰ اردیبهشت ماه برای ایاب ذهاب ۸ هزار دانش آموز انجام می شود. 

تقوی در خاتمه بیان کرد: این سرویس دهی رایگان  با اعزام روزانه ۸ دستگاه اتوبوس به مدت ۲۶ روز ۸ هزار دانش آموز قزوینی را به مقصد میدان تیر (اردوی عملی آمادگی دفاعی) جا به جا می کند‌.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در طرح تربیتی سپاه شرکت کردند
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • عضویت دانش آموز کازرونی در تیم ملی فوتبال دختران
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • ◄ استفاده ۸ هزار دانش آموز قروینی از اتوبوس رایگان در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تامین می‌شود