Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@06:22:46 GMT

قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۰۲۰

قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا

باشگاه خبرنگاران: علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ثبات قیمت آجیل و خشکبار نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت آجیل و خشکبار در روز‌های اخیر نوسانی نداشته است.

وی افزود: با وجود آنکه پسته به عنوان دومین کالا در معاملات بورس عرضه شده است، از این رو پیش بینی می‌شود در آینده به سبب حذف مسائل دلال بازی وضعیت پسته در بازار بهبود یابد به طوریکه قیمت محصول در بازار کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزانی ممقانی درباره آینده بازار آجیل و خشکبار بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه، احتمال کاهش مجدد قیمت آجیل و خشکبار در روز‌های آتی وجود دارد.

این مقام مسئول از سرگیری صادرات آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید بیش از نیاز بازار، با رفع مشکلات بازگشت ارز و عدم صدور قوانین و آیین نامه‌های یک شبه پیش بینی می‌شود که شاهد رونق صادرات باشیم.

وی قیمت هر کیلو پسته فندقی را ۱۱۰ هزار تا ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو پسته احمد آقایی با نرخ ۱۳۰ هزار تا ۱۴۵ هزار تومان، پسته اکبری ۱۴۵ هزار تا ۱۷۵ هزار تومان، فندق شور ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، تخمه کدو ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار تومان، مغز بادام درختی ۱۳۸ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، مغز بادام زمینی ۳۲ هزار تا ۴۵ هزار تومان، کشمش پلویی ۲۷ هزار تا ۳۲ هزار تومان، مغز فندق ۱۳۰ هزار تا ۱۵۵ هزار تومان، انجیر ۷۰ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، برگه زرد آلو ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار تومان، قیصی زرد آلو ۴۸ هزار تا ۵۵ هزار تومان و مویز ۵۴ هزار تا ۷۴ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره وضعیت آجیل و خشکبار در شب یلدا تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه محصول، نوسان خاصی را برای بازار متصور نیستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن

مهدی سلطان محمدی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: به‌نظر می‌رسد که بازار مسکن در سال جدید روندی مانند دو سال گذشته را طی کند. بازار در این مدت به ثباتی رسیده، هرچند که حجم معاملات و همچنین آمار ساخت‌وساز پایین و فراز و فرود سرمایه‌گذاران کوچک با معاملات مسکن ادامه دارد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر دلیلی برای تغییر این روند مشاهده نمی‌شود؛ چرا که بخش خصوصی از نظر تامین نقدینگی برای ساخت و ساز با مشکلاتی روبرو است. همچنین دولت و سیستم بانکی هم با محدودیت‌های بسیاری برای تامین سرمایه روبرو هستند.

پس انداز خانوار‌ها کاهش و توان خرید خانه با قیمت‌های جدید را ندارند

سلطان محمدی اظهار کرد: شایان ذکر است که طی یک دهه اخیر پس انداز خانوار‌ها نیز به شدت کاهش یافته و آنها نیز توان خرید خانه با قیمت‌های جدید را ندارند. در حال حاضر عمده تقاضا مربوط به شهر‌های بزرگ است که خریدارانی با هدف حفظ ارزش سرمایه خود خرید می‌کنند.

وی در ادامه افزود: حجم زیادی از تقاضای سرمایه گذاری در مسکن بستگی به بازدهی بازار‌های موازی مانند دلار و طلا دارد؛ به این صورت که اگر آن بازار‌ها جذابیت بیشتری داشته باشد سرمایه خود را به آن سو هدایت می‌کنند. به همین دلیل است که در یک دهه گذشته قیمت مسکن همبستگی شدیدی با قیمت دلار پیدا کرده است. به همین جهت بدیهی است که اگر جهش قیمت دلار که ابتدای سال جاری اتفاق افتاد تثبیت شود قیمت مسکن افزایش می‌یابد.

اشرفی تصریح کرد: دولت در سال گذشته در زمینه کاهش تورم و کنترل آن با موفقیت عمل کرد. یعنی تورم رو به کاهش رفت و اگر این روند در سال جدید هم ادامه یابد می‌توان امیدوار بود شرایط بهتری ایجاد شود. شایان ذکر است که قیمت مسکن سال گذشته به اندازه تورم رشد نکرد؛ از همین رو فنر قیمتی مسکن کمی فشرده شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به تمام این موارد از جمله قیمت دلار و رشد تورم و همچنین میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن که خواه یا ناخواه موجب کاهش عرضه مسکن می‌شود، پیش بینی می‌شود که قیمت مسکن در سال جاری افزایشی باشد، اما این افزایش به صورت جهشی اتفاق نیفتد.

وام‌های عجیب مسکن راه حلی ندارد!

اشرفی گفت: متاسفانه رقم‌های بالای وام مسکن و همچنین عدم پوشش دهی مناسب آن راه حل مناسبی ندارد. قسمتی از این ارقام سنگین مربوط به سود بانکی می‌شود که از آن موضوع هم راه گریزی نیست؛ چرا که بانک برای تامین هزینه‌های خود مجبور است از وام سود بیشتری نسبت که به سودی که برای دریافت سرمایه می‌دهد اخذ کند.

وی تاکید کرد: البته نقطه قابل توجه این است که افزایش بهره بانکی موجب کاهش تورم شد و از این نظر که این درک ایجاد شده است که برای کاهش تورم باید بهره بانکی را افزایش دهیم و نه کاهش، اتفاق بسیار مثبتی روی داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت نفت کاهش یافت
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • در بازار میوه‌های نوبرانه چه می‌گذرد؟
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن
  • لوازم خانگی گران نشد/ تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است
  • جذاب ترین و بهترین هدیه شب یلدا 1403
  • چرا قیمت طلا در ویتنام بیش از قیمت‌های جهانی است؟