Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@03:00:26 GMT

نخستین دوئل «جانسون» و «کوربین»

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۰۶۳

نخستین دوئل «جانسون» و «کوربین»

«بوریس جانسون» و «جرمی کوربین» رقبای اصلی در انتخابات زودهنگام انگلیس، سه‎شنبه شب ۲۳ روز مانده به این انتخابات، در اولین مناظره تلویزیونی رو در روی یکدیگر ایستادند و تا جایی که می‎توانستند به طرف مقابل حمله کردند. به نظر می‎رسد حملات رهبر حزب کارگر مؤثرتر واقع شده‎است. نظرسنجی‎هایی که دیروز انجام شد، نشان داد، «کوربین» توانسته فاصله خود را با نخست‎وزیر بسیار کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش یورو نیوز، در شروع این مناظره، «کوربین» گفت که اگر حزبش پیروز شود، برای نظر مردم احترام قائل خواهد بود و با مذاکراتی دوباره با اروپا نظر مردم را لحاظ خواهد کرد. «جانسون» هم همچون تمام چند ماه گذشته گفت: اگر حزبش پیروز شود و او دوباره نخست‌وزیر شود، بریتانیا را تا ۳۱ ژانویه ازاتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. «کوربین» سپس سیاست‎های اقتصادی «جانسون» را به چالش کشید و گفت: حزب جانسون درصدد خصوصی‌سازی نظام درمانی بریتانیا و واگذاری آن به امریکایی‎ها است، اقدامی که به ضرر مردم خواهد بود. اما «جانسون» این اتهام را رد کرد و گفت: نظام درمانی از طرح‎های ما است و روی میز قرار دارد. او تأکید کرد: هرگز نظام درمانی بریتانیا را به هیچ کس نخواهیم فروخت.

ایرلند نیز از مباحث مهم این مناظره بود. «کوربین» بابت وضعیت ایرلند و جدایی آن از انگلیس بر اثر طرح‎های برگزیتی «جانسون» ابراز نگرانی کرد. اما رقیبش تأکید کرد که او بهترین توافق را با اتحادیه اروپا داشته است و یکپارچگی کشور در این توافق لحاظ شده است. رهبر حزب کارگر همچنین به مردم وعده داد که اگر حزب وی پیروز و او نخست‎وزیر شود، به ریاضت اقتصادی پایان خواهد داد و دروازه‎های تولید را دیگر بار خواهد گشود. ‎

نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» دیروز حاکی از آن بود که حملات «کوربین» به «جانسون» و وعده‎های او مؤثرتر از رقیبش بوده‎ و وی توانسته‎است، فاصله خود را با رقیبش کم کند. بر اساس نتایج این نظر سنجی ۵۱ درصد مردم عملکرد نخست‌وزیر انگلیس و ۴۹ درصد عملکرد رهبر حزب کارگر را بهتر توصیف کردند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بوریس جانسون جرمی کوربین بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • نخستین واکنش مقامات اسرائیل به اتفاقات اصفهان
  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم
  • ببینید | حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی 
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • شروع شاگردان شمسایی با یک دوئل/ کار سخت تیم ملی فوتسال ایران
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران